تاریخ سازی استقلالی ها

استقلال به اولین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که در زمین مسابقه ۱۰۰۰ گل به‌ثمر می‌رساند.

به گزارش دبل استار، گل‌های زده استقلال در بازی با استقلال خوزستان به عدد ۱۰۰۰ رسید. البته این ۳ گل با در نظر گرفتن ۳ گلی که در بازی لیگ بیست‌ویکم برابر گل‌گهر به‌ثمر رسیده بود، محاسبه شد. طبیعتاً برای تهیه پرونده آماری باید گل‌هایی که در زمین مسابقه به‌ثمر رسیده در نظر گرفت. گل دوم استقلال برابر هوادار که توسط مهرداد محمدی زده شد، هزارمین گل این تیم در تاریخ لیگ برتر است. به همین بهانه پرونده آماری در خصوص ۱۰۰۰ گل استقلال ارائه شده است.

آرش آقای گل

از ۱۰۰۰ گل استقلال، ۳۰ گل، گل به خودی حریفان بوده و ۹۷۰ گل باقیمانده توسط ۱۴۲ گلزن به‌ثمر رسیده است. آرش برهانی با زدن با ۷۹ گل، بهترین گلزن تاریخ استقلال در لیگ برتر است. پس از او رضا عنایتی با ۵۸ گل قرار دارد. فرهاد مجیدی ستاره محبوب استقلال با ۴۶ گل سوم است. سیاوش اکبرپور با ۴۲ گل و مهدی قایدی با ۳۲ گل دیگر گلزنان برتر استقلال در تاریخ لیگ برتر هستند. ارسلان مطهری با ۲۰ گل بهترین گلزن حال حاضر استقلال است.

خسرو بهترین پاسور

خسرو حیدری که یکی از بازیکنان تاریخ‌ساز باشگاه استقلال است با ۳۸ پاس گل بهترین پاسور استقلال در تاریخ لیگ برتر است. مجتبی جباری دیگر هافبک برجسته استقلال با ۳۶ پاس گل دوم است. سیاوش اکبرپور و آرش برهانی با ۲۵ پاس گل در جایگاه بعدی قرار دارند. بین بازیکنان فعلی استقلال، آرش رضاوند با ۱۴ پاس گل بهترین آمار را دارد.

فولاد و پیکان رکورددار گل خورده برابر استقلال

استقلال برابر هر ۴۵ تیمی که در لیگ برتر با آن‌ها دیدار داشته حداقل یک گل زده است ولی تیم‌هایی که در ادوار بیشتری از لیگ برتر حضور داشتند سهم بیشتری از گل‌های استقلال داشتند. فولاد و پیکان با دریافت ۵۷ گل بیشترین گل را از استقلال خورند. پس از این دو تیم سایپا با ۵۶ گل و ملوان با ۵۵ گل قرار دارد. در بین تیم‌های شاخص لیگ برتر، سپاهان بیشترین سهم را از گل خورده‌های استقلال دارد که ۵۴ بار دروازه این تیم برابر استقلال باز شده است.

رحمتی دروازه‌بان محبوب استقلالی‌ها

مهدی رحمتی یکی از دروازه‌بان‌های تاریخ‌ساز استقلال است. این دروازه‌بان رکورددار بیشترین دروازه‌بانی و کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر است و بیش از هر تیمی برای استقلال بازی کرده است. این بازیکن اما در زمانی‌که مقابل استقلال قرار گرفت چهره درخشانی نداشت. رحمتی با دریافت ۲۸ گل خورده، رکورددار بیشترین گل خورده بین دروازه‌بان‌ها در تاریخ لیگ برتر است. پس از رحمتی، شهاب گردان با ۲۷ گل خورده و وحید شیخ ویسی با ۲۴ گل قرار دارند.

۱۰۰۰ گل چگونه زده شد؟

از ۱۰۰۰ گل استقلال، ۸۶۸ گل از داخل محوطه جریمه به‌ثمر رسید و ۱۳۲ گل از خارج هجده قدم. امید ابراهیمی و مجتبی جباری با ۸ گل بیشترین سهم را گل از گل‌های پشت هجده قدم استقلال داشتند. استقلال ۲۲۲ گل با ضربات سر به‌ثمر رساند که رضا عنایتی با ۲۱ گل بیشترین آمار را دارد. استقلال ۹۲ بار از روی نقطه پنالتی دروازه حریفان را باز کرد که امید ابراهیمی با ۱۳ گل، رکورددار گل کردن پنالتی است.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11713

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها