از قلعه‌نویی تا نکونام

رکورد عجیب حسینی و کار کردن با ۸ سرمربی در استقلال

سید حسین حسینی، سابقه کار با ۸ سرمربی در استقلال را در کارنامه خود دارد.

به گزارش دبل استار، سید حسین حسینی از فصل ۹۲-۹۱ به استقلال پیوست و بعنوان یک دروازه بان جوان در تیم امیر قلعه‌نویی در کنار مهدی رحمتی و طالب لو بعنوان دروازه بان سوم انتخاب شد. او اولین بازی خود را در آذر ۱۳۹۲ با پیراهن استقلال در مقابل کاسپین قزوین در جام حذفی  انجام داد.او همچنین در اردیبهشت ۱۳۹۳ در بازی مقابل الریان قطر در لیگ قهرمانان آسیا  درون دروازه تیم استقلال قرار گرفت.
حسینی بعد از این فصل و قهرمانی با استقلال که در حضور بزرگانی چون مجیدی، نکونام، رحمتی و جباری انجام گرفت برای گذراندن خدمت سربازی به ملوان رفت و در زمان علیرضا منصوریان به استقلال بازگشت و کم کم به عنوان دروازه بان اصلی جانشین رحمتی شد.
سید حسین در زمان شفر بعنوان دروازه بان استقلال انتخاب شد و در آن فصل و در جریان بازی با سایپا و گل نخوردن تا دقیقه ۵۶ رکورد بهرام مودت را شکست و رکورد کلین‌شیت در لیگ‌برتر فوتبال ایران تا آن زمان را با ۸۷۲ دقیقه بسته نگه‌داشتن دروازه از آن خود کرد.سید آن فصل با استقلال قهرمان جام حذفی شد.
بعد از سرمربیگری استراماچونی و رفتن مهدی رحمتی او دروازه‌بان اول استقلال شد و از آن زمان با فکری، فرهاد مجیدی، ساپینتو و جواد نکونام کاره کرده و در همه این سال‌ها با همه این سرمربیان انتخاب اول آنها برای سنگربانی از قلعه آبی‌ها بوده است.
شماره یک آبی ها در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در ۲۶ مسابقه از ۳۰ مسابقه لیگ به عنوان دروازه‌بان اول استقلال به میدان رفت و توانست با ثبت ۱۸ کلین‌شیت  و دریافت تنها ۹ گل (از ۱۰ گل دریافت شده استقلال در فصل ۲۱ لیگبرتر، عنوان بیشترین کلین‌شیت در طول یک فصل را در بین تمامی دروازه‌بانان تاریخ لیگ برتر خلیج فارس از آن خود کند.
سید حسین در جریان پیروزی ۶ بر ۱ استقلال مقابل تیم هوادار دقیقه ۹۳ گل ششم تیمش را از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند. حسینی بعد از ابراهیم میرزاپور و سوشا مکانی به سومین دروازه‌بانی تبدیل شد که در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران گلزنی می‌کنند، او همچنین به اولین دروازه‌بانی در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران تبدیل شد که از روی نقطه پنالتی گلزنی می‌کند.
حسینی با بستن بازوبند کاپیتانی در این سالها یکی از باتجربه ترین بازیکنان استقلال بوده و او باتجربه و آمادگی خود نقش‌ تاثیر گذاری در صدرنشینی استقلال در این فصل لیگ برتر داشته و استقلال برای قهرمانی به آمادگی و تجربه حسینی نیاز مبرمی دارد.

محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13500

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها