پایان سال ۱۴۰۲ با صدرنشینی استقلال

استقلال و پرسپولیس در دربی ۱۰۳ تهران در بازی برگشت که یک بازی سرد و کسل کننده بود به نتیجه مساوی بدون گل رسیدند تا در پایان بازی این نکونام باشد که به چیزی که خواسته اش بود، رسیده باشد.

به گزارش دبل استار، دربی از نظر تماشاگران بازی زیبایی نبود و دلیل این هم به حساسیت بازی برمی گشت و هیچ کدام از تیم ها دوست نداشتند بازی را در مقابل خیل هواداران ببازند.
تیم نکونام بازی را هجومی آغاز کرد و در ۲۰ دقیقه اول بازی با پرسینگ شدید بر روی دفاع پرسپولیس صاحب چند موقعیت شد که نتوانستند از آنها استفاده کنند. بعد از ۲۰ دقیقه بخاطر بازی‌های پشت سرهم و سفرهای استقلال از جنوب شرقی به جنوب غربی قوای این تیم تحلیل رفت.
پرسپولیس از نظر مهره دو تیم کامل داشت و نکونام به خوبی کناره های زمین را بست و اجازه بازی ترکیبی به دانیال و ترابی و اورنوف و حسن مدافع قطری نداد تا اوسمار مجبور شود جای ارونوف و ترابی را تغییر دهد.
بازی در کل موقعیت زیادی نداشت اما توپ در دست رقیب بود اما با نگاهی به موقعیت های دو تیم و توپ در چارچوب و بخصوص امید گل بسیار پایین دو تیم مشخص شد که داشتن ۷۰درصد توپ دلیلی بر بردن و امید گل بیشتر نیست.

نکونام با ابزاری که داشت، بعد از عبور از سپاهان در آزادی، چهارشنبه شب هم با گرفتن تک امتیاز مقابل پرسپولیس، همچنان صدرنشین جدول رده‌بندی در پایان هفته ۲۰ ماند تا از دو تیم مدعی قهرمانی در مجموع ۴ امتیاز بسیار مهم گرفته باشد.
سیستم دفاعی که نکونام برای استقلال ساخته به همگان ثابت کرد که او راه گل نخوردن را بخوبی به شاگردان خود یاد داده و هم هنوز اختلاف ۳ امتیازی در صدر باقی مانده و با توجه با مساوی بدون گل در بازی برگشت برای روز مبادا دست بالا را دارد.
به هرحال استقلال به چیزی که جواد نکونام از شاگردانش خواسته بود، رسید و باید دید در یک سوم از بازیهای باقیمانده لیگ آیا جدول تغییر می‌کند یا باتوجه به اینکه استقلال ۷ بازی در تهران دارد، دست بالاتری برای قهرمانی نسبت به رقبا دیگرش دارد

نویسنده خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13528

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها