ارتباطات ورزشی ایران و عربستان از سر گرفته شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما خبر برگزاری دیدار نمایندگان فوتبال ایران و عربستان در خاک دو کشور را تایید و اعلام کرد تماشاگران فوتبال دو کشور می توانند شاهد رقابت‌هایی جذاب باشند.

به گزارش دبل استار ، پس از برقراری روابط سیاسی دوباره بین دو کشور ایران و عربستان، رایزنی‌ها برای برقراری ارتباط ورزشی نیز صورت گرفت و امروز دوشنبه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در خاک دو کشور برگزار خواهد شد.

در سالهای اخیر که روابط دو کشور تیره شده بود، دیدار نمایندگان فوتبال دو کشور در زمین ثالث برگزار می‌شد که بخش عمده این دیدارها در قطر یا امارات برگزار شد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در سفری که برای تماشای فینال جام جهانی زنان به استرالیا داشت، با رئیس فدراسیون فوتبال عربستان دیدار و گفت و گو کرد که طی آن مقرر شد تیمی متشکل از داوران ایران برای گذراندن دوره آموزشی کمک داور ویدئویی به عربستان سفر کنند.

در خبری که روی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته آمده است: قبل از توافق امروز بین دو اتحادیه عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا، طبق تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۶، تمامی مسابقات بین SAFF و FFIRI در سطح ملی و باشگاهی موظف شده بود در مکان‌های بی طرف برگزار شود.

حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا از این حرکت تاریخی استقبال می‌کند زیرا نشان دهنده تعهد SAFF و FFIRI به تقویت روابط نزدیکتر بین جوامع فوتبالی مربوطه خود است. این نهاد به باشگاه‌ها اجازه می‌دهد مسابقات را در زمین خود میزبانی کنند و از استادیوم‌های خارج از خانه مربوطه بازدید کنند تا تجربه‌ای جذاب‌تر و هیجان انگیز را برای هواداران و بازیکنان ایجاد کنند.

هواداران پرشور در عربستان سعودی، ایران و کل آسیا اکنون می‌توانند منتظر فصل جدید هیجان انگیز در فوتبال باشگاهی و تیم ملی باشند، زیرا تیم‌های SAFF و FFIRI با روحیه رقابت و رفاقت به رقابت می‌پردازند.

با توجه به اینکه بازی‌های خانگی و خارج از خانه فصل ۲۰۲۳/۲۴ لیگ قهرمانان آسیا بین باشگاه‌های SAFF و FFIRI که از ۱۹ سپتامبر آغاز می‌شود، AFC کاملاً متعهد به اطمینان از ایمنی و امنیت همه سهامداران درگیر در این مسابقات (ضمن کسب تاییدیه های لازم کمیته‌های مربوطه AFC) است.

به گزارش خبرنگار مهر، مشکل میزبانی نمایندگان ایران از تیم‌های عربستانی در شرایطی برطرف شده است که ورزشگاه آزادی مراحل بازسازی و ترمیم بخش‌های عمده خود را سپری می‌کند و نگرانی‌ها برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد.

ضمن اینکه ورزشگاه آزادی در کنار ورزشگاه نقش جهان اصفهان به دلیل نداشتن تجهیزات و امکانات لازم برای استفاده از کمک داور ویدئویی تردیدها برای میزبانی پرسپولیس، سپاهان و نساجی را افزایش داده است.

هر چند مسئولان فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا با استفاده از سیستم ویدئویی اجاره‌ای این مشکل را برطرف کنند اما هنوز مشخص نیست که این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر. در صورت حل این مشکل تیم‌های ایرانی می‌توانند در خانه پذیرای رقیبان آسیایی باشند در غیر این صورت بازهم باید کشور ثالث را انتخاب کنند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10470

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها