درس نکونام به سرمربیان لیگ برتری

نبرد استقلال و پرسپولیس در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید تا تیم نکونام هم در صدر بماند و هم ۳ امتیاز اختلاف خود را با رقیب دیرینه اش حفظ کند.

به گزارش دبل استار، استقلال و پرسپولیس در نفرات با هم اختلاف فاحشی دارند. پرسپولیس نیم فصل ارونوف، آل کثیر، عبدالکریم حسن، خدابنده لو و چند بازیکن جوان خرید تا به تیم پرمهره خود ۵۰درصد یک تیم ۱۱ نفره نیز اضافه کرده باشد.
استقلال در مقابل فقط ماشاریپوف، سیلوا و فخرالدینی را خرید که در مقابل مهری، مطهری و یامگا را از دست داده بود و نه تنها استقلال تقویت نشده بود، بلکه بهترین بازیکن خارجی لیگ یعنی یامگا را از دست داده بود.
نکونام را همه فوتبالی های ایران نزدیک ترین فرد از نظر فنی به کارلوس کی‌روش می دانند و واقعا نکونام بدون تردید بهترین شاگرد خلف کارلوس کی‌روش می باشد.
از نظر فنی و بخصوص مهره تیم پرسپولیس بسیار سرتر از استقلال بود و اکثر هواداران تیم قرمز پوش را برنده بی چون و چرای دربی می دانستند، اما جواد نکونام با تاکتیک حساب شده همه روزنه های حمله تیم رقیب را بطور کامل خنثی کرد تا مهمترین حمله تیم پرسپولیس یک شوت از راه دور باشد.
نکونام با بردن روزبه به خط دفاعی بار دیگر قدرت فنی خود را به رخ کشید تا روزبه از عقب زمین تیم را رهبری کند و زمانی که متوجه چند حمله تیم رقیب از پشت سیلوا شد، سریع او را با سلیمی جوان تر و آماده تر تعویض کرد تا آن روزنه نیز ببندد.
استقلال ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بسیار عالی پرس کرد و بعد بخاطر سفرهای پی در پی که از این استان به استان دیگر رفته بود، روی قوای جسمانی آنها تاثیر گذاشت و مجبور شد، بیشتر از میانه زمین بازی را ببندد.
استقلال بخاطر کمبود بازیکن مجبور شد که به تساوی راضی شود وگرنه اگر قوای فردی دو تیم در زمین و روی نیمکت برابر بود، بدون تردید نکونام با برد زمین را ترک می کرد. استقلال در این فصل بازیکن خلاق در زمین مانند محبی و قایدی ندارد و اگر چنین بازیکنانی در دسترس نکونام بود او برای خط جلو و ضربه نهایی زدن به موقع هم برنامه داشت، اما چه حیف که دست نکونام از لجبازی مدیریت ناهمسو بسیار خالی بود.
به هرحال نکونام به همه سرمربیان لیگ برتری راه متوقف کردن تیم پرمهره پرسپولیس را نشان داد و اگر سرمربیان و آنالیزورهایی که با پرسپولیس دارند بازی با استقلال را بخوبی تحلیل و آنالیز کنند، بدون شک راه بستن این تیم پرستاره را خواهند آموخت.

 

نویسنده خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13531

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها