خط دفاعی، پاشنه آشیل تیم ژنرال

تیم ملی ایران برای قهرمانی در آسیا نیاز به ساختار دفاعی قدرتمند و مطمئن دارد.

به گزارش دبل استار,تیم ملی فوتبال کشورمان سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه در دومین دیدار دور مقدماتی در راه جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ازبکستان رفت و در حالی که در نیمه اول بازی با ۲ گل بسود کشورمان بود، در پایان با نتیجه مساوی ۲بر۲ به پایان رسید.
دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان بدون تردید سخت ترین دوئل شاگردان قلعه‌نویی از زمان روی کار آمدن او بعنوان سرمربی تیم ملی بود که ضعف‌های تیم ملی را بخوبی به همگان نشان داد.
کادرفنی تیم ملی تا جام ملت‌های آسیا دیگر هیچ فیفادی ندارد و فقط قبل از بازیها شاید یک دیدار تدارکاتی انجام دهند و اکنون این سوال پیش می آید که ضعف دفاعی تیم ملی در دفاع تیمی است یا به مشکل به نفرات خط دفاعی بر می گردد؟
قلعه‌نویی در تیم ملی براساس سیستم ۴۲۳۱ بازیکنان خود را روانه مسابقات می کند که ۴ نفر خط دفاعی تیم ملی بنظر رامین رضاییان در دفاع راست، شجاع خلیل زاده و کنعانی‌زادگان در دفاع میانی و احتمالا میلاد محمدی یا حاج صفی در دفاع چپ استفاده کند. در این سیستم چون رامین رضاییان و محمدی دو مدافع رونده می باشد در مواقع ضد حمله پشت سر این دو بازیکن خالی می شود که دو هافبک دفاعی باید سریع جای این دو نفر را پر کنند که در گل دوم ازبکستان بخوبی جاماندن مدافعان کناری و پوشش ندادن جای آنها بخوبی مشخص شد.
شاید بزرگترین مشکل تیم ملی در قلب دفاع باشد که قلعه‌نویی از شجاع و کنعانی‌زادگان استفاده می کند که بنظر این دو بازیکن در بازی‌های بزرگ در مصاف های تک به تک و بر روی سرعت مهاجمان تیم های قدرتمند دچار مشکل شوند. اگر پورعلی گنجی دچار مصدومیت نمی شد او زوج یکی از این دو مدافع می شد. قلعه‌نویی انگار تصمیم خود را گرفته و کاش او از مجید حسینی، دانشگر یا حتی روزبه چشمی در قلب دفاع استفاده می کرد تا اگر در بعضی مواقع دچار مشکل از جمله مصدومیت، محرومیت یا تغییر تاکتیک شدیم، از قبل نفرات بعدی در کنار هم بازی کرده و امتحان پس داده باشند.
باید دید راهکار امیر قلعه نویی و کادرفنی تیم ملی نسبت به عملکرد دفاعی چه خواهد بود.
تغییر سیستم، حضور مدافعان جدید در ترکیب اصلی یا عیب یابی و تمرین بیشتر برای بهبود کیفیت تاکتیک دفاع فردی و تیمی بازیکنان فعلی در برنامه قرار خواهد گرفت. ایران برای قهرمانی در آسیا نیاز به ساختار دفاعی قدرتمند و مطمئن دارد که در بازی های بزرگ روی بسته نگه داشتن دروازه و بخصوص خلاقیت مهاجمان حساب کند و برنده از میدان خارج شود.
قلعه‌نویی بهتر از همه از میزان آمادگی بازیکنان خود خبر دارد و می داند که اگر قهرمانی جام ملت‌های آسیا را می خواهد، باید همه رقیبان را در هر مرحله و بدون دانستن نامش ببرد.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12391

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها