اشتباهات داوری؛عمدی یا سهوی نما؟

همیشه برای هوادان فوتبال این شائبه ایجاد می شود که آیا اشتباهات داوری، سهوی است یا عمدی؟ و چرا یک تیم همواره از اشتباهات سود می برد؟

به گزارش دبل استار، اشتباهات داوری به جزء جدایی ناپذیر مسابقات لیگ برتر ایران بدل شده است. لیگی که به لطف تحریم ها و کم کاری مدیرانش از سیستم کمک داور ویدئویی و سایر تکنولوژی ها محروم است. آن هم در حالی که سال گذشته در چنین روزی، جام جهانی در قطر و با بهترین امکانات برگزار شد. قطری که همه خاک کشورش، به اندازه یک استان ایران هم نیست!

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران شب گذشته و در یک برنامه تلویزیونی به اشتباهات داوری واکنش نشان داد. افشاریان اعلام کرد که اشتباهات داوری در فصل جاری نتیجه ۱۱ مسابقه را دستخوش تغییر کرده است که از این ۱۱ بازی ۴ بازی به سود تیم پرسپولیس، یک بازی به ضرر استقلال و ۶ بازی هم به سایر تیم ها تعلق داشته است.

طبق این آمار، ۳۵ درصد از اشتباهات داوری به تنهایی متعلق به دیدارهای تیم پرسپولیس و به سود این تیم بوده است. تیمی که هرسال معتقد است، سایرین نمی خواهند آنها قهرمان شوند!طبق آمار، در مصاف بین پرسپولیس و آلومینیوم، گل علی نعمتی و در مصاف این تیم با ذوب آهن، گل گولسیانی آفساید بوده است. همچنین در تقابل بین پرسپولیس و گل گهر، گل سالم گل گهر اعلام نشد. در مصاف این تیم با صنعت نفت آبادن هم پنالتی گرفته شده برای این تیم به اشتباه اعلام شده است. جالب اینجاست که در این مسابقه، اخراج بازیکن صنعت نفت نیز به اشتباه اتفاق افتاده است.

برای استقلال نیز در مصاف با تیم سپاهان که موفق به ثبت تنها شکست استقلال شد، پنالتی اعلام شده برای تیم اصفهانی به اشتباه اعلام شد.

حال سوال اینجاست که اشتباهات داوری تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و وی ای آر چه زمانی در فوتبال ایران، رونمایی می شود؟

همچنین برای هوادان فوتبال این شائبه ایجاد می شود که آیا اشتباهات داوری، سهوی است یا عمدی؟ و چرا یک تیم همواره از اشتباهات سود می برد؟

منبع خبر :  سحر صیدی بانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12389

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها