دلیل جدید برای دور زدن قانون؛

اضافه کردن یک سهمیه به تیم های آسیایی 

مواهب خاص فوتبال ایران باز هم شامل حال تیم خاص شده است.

به گزارش دبل استار، از آخر فصل گذشته و وقتی خبرهایی با عنوان این که برای فصل آینده قانون هایی سفت و سخت برای تیم ها درباره سقف بودجه مشخص کرده ایم، عنوان و به تیم ها ابلاغ شد تا آن قانون را اجرا کنند، همه بدون تردید به یاد قانون ۳۵۰ میلیونی افتادیم که همه می دانستیم به راحتی دور زده می‌شود و هیچ خاصیت اجرایی ندارد. مسئولان فوتبالی این بار به جای قیمت برای بازیکنان، سقف بودجه برای تیم ها تعریف کردند و عنوان کردند که اگر بازیکنی در قرارداد یک عدد پایینی بنویسد و بعد مدعی شود که باشگاه پول او را نداده، بازیکن نمی تواند شکایت کند و تنها قراردادی که در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نوشته شده است، مورد قبول ماست. فدراسیون فوتبال فکر می کرد راه دور زدن قانون را بسته است و باشگاه ها هم با ابداع روش های جدید از جمله دادن پول از طریق هوادار متمول، سکه، دلار و دیگر روش هایی که احتیاج به هوش بالایی هم ندارد، قانون را دور زدند. از ابتدای این قانون و سقف قراردادی که مشخص شده بود، با فشار مطبوعات که جریان اصلی را رهبری می کنند و با کلید واژه بودجه بیشتر برای تیم های آسیایی باعث شد که سقف تیم‌های آسیایی ۹۰ میلیارد بیشتر از بقیه تیمها باشد.

بعد از این افزایش و دور زدن قانون که چند تیم خاص فقط آن را انجام دادند و با نزدیک شدن به شروع لیگ قهرمانان آسیا باز تیم پرسپولیس به فدراسیون نامه زد که بخاطر لیگ قهرمانان آسیا یک سهمیه بیشتر بتوانند به لیست خود اضافه کنند که این درخواست سریع مورد موافقت قرار گرفت. تیمی که مهاجم سابق سیتی و اینتر که قیمتش در ترانسفر مارکت ۲ میلیون دلار می باشد را نهایی کرده است، چگونه ادعای قانون مداری را دارد؟ وقتی باشگاه سپاهان از لیست خود هنوز نتوانسته دو ستاره خود را به ثبت برساند، چگونه بدنبال یک سهمیه بزرگسالان دیگر است؟ آقای خطیر که در برنامه تلویزیونی دم از قانون مداری می زدی و با افتخار اعلام می کردی که استقلال تنها تیمی است که قانون را رعایت کرده است، آیا اکنون علیه بی قانونی فدراسیون و تیم های آسیایی و بخصوص پرسپولیس و سپاهان سریعا از فدراسیون فوتبال می پرسید که مگر سقف قانون برای همه نبود و چجوری خود فدراسیون فوتبال این قانون را به هیچ انگاشته است؟ اگر فدراسیون فوتبال می خواهد به تیم های آسیایی یک سهمیه بدهد حتی سه سهمیه بدهد، در صورتی که فقط بتواند در لیگ قهرمانان آسیا از آنها استفاده کنند و نه در لیگ برتر.

پرسپولیس همیشه تیم خاص مسئولان فوتبالی بوده که بخاطر آن وی ای آری که بارها وعده آن‌ را به اول و آخر این فصل و فصل بعد می دانند، را بخاطر میزبانی این تیم اجاره کرده و حتی معاون وزیر ورزش که همین دو ماه پیش در مصاحبه هایش بارها اعلام می کرد که ما به مسائل استقلال ورود نمی کنیم، اکنون برا به تعلیق درآمدن جریمه انضباطی تیمی که مردم یک کشور را تحقیر کرده، می گوید که برای لغو این محرومیت همه کار می کند. دیگر برای همه تیم‌ها، هواداران و حتی طرفداران دو آتیشه تیم آقایان این تبعیض ها به حدی علنی شده که دیگر نمی توانند از این تبعیض های مسئولان فوتبالی برای کمک به تیم خود چشم پوشی کنند. قانون های فوتبالی در فوتبال ایران همیشه به خوبی نوشته می شوند و تا وقتی منفعت تیم پرسپولیس در میان نباشد، آن را اجرا می کنند. هنوز وقتی تیم قرمزپوش در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشد از یک هفته قبل از آن علاوه بر دور زدن قانون و دادن آوانس به‌ این‌ تیم خاص، صداوسیما این بازی باشگاهی را ملی قلمداد می کند و اگر تیمی یا بازیکنی بعد از اجرای این بی قانونی محض به فدراسیون یا کلا قانون اعتراض کند، بلافاصله بلندگوهای آنها با مصاحبه های هدفمند علیه آن مصاحبه جمع می کنند که فلان تیم و بازیکن، بخاطر منافع ملی باید محروم شود و در نهایت نیز بازیکن یا تیم معترض را محروم می کنند. در فوتبال ایران هنوز جانیفتاده است که بازی باشگاهی، ملی نیست و هر تیمی می تواند از شکست تیم رقیب خود حتی در بازی های بین المللی خوشحال شود و برچسب وطن فروش به او نزد. پس یکبار برای همیشه به مسئولان فدراسیون فوتبال یادآوری می کنیم که فقط تیم ملی متعلق به همه است و هیچ تیم باشگاهی بخاطر اینکه قرار است در بازی‌های آسیایی شرکت کند، نباید بخاطر آن قانونی که سرخود نوشته ای را به هیچ انگاشت و بخاطر یکی دو تیم، بین بقیه تیم‌های لیگ برتری تبعیض قائل شد.

 

منبع خبر : محسن بهره بردار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10688

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها