وقتی هدف، وسیله را توجیه می کند؛

فوتبالی بدون حق پخش، بدون تبلیغات محیطی و اکنون بدون هوادار

شرایط فوتبال باشگاهی ایران هیچ نقطه مثبت خاصی ندارد و تمام منافذ درآمدزایی در آن بسته است.

به گزارش دبل استار، ورزش فوتبال جز ورزش‌هایی است که از بچگی با کمترین امکانات انجام می‌شود. این بازی مهیج جز پرطرفدارترین بازی‌ها در ایران و جهان است. این ورزش همانند دیگر ورزش‌ها با تکنیک و حرکات خاصی انجام می‌گیرد که باعث مهیج و زیباتر شدن بازی می‌شود. یکی از این حرکات و تکنیک‌ها انواع دریبل در فوتبال است. بعد از حرکات زیبا مهم‌ترین عنصر تاثیر گذار در فوتبال وجود تماشاگران پر شور است. رفتار تماشاگران یک عامل بیرونی است که می‌تواند بر عملکرد ورزشکار در طول مسابقه به دلیل نگرش ارزشیابی که ممکن است منتقل کند، تأثیر بگذارد. یکی از رایج‌ترین تأثیرات مثبت بر

انگیزه یک تیم را می‌توان به تماشاگران حمایت کننده و تشویق کننده نسبت داد.
فوتبال ایران برخلاف تمام فوتبال جهان می باشد که نه حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی، قانون کپی رایت و شبکه‌های خصوصی باشگاهی، هیچ چیزی ندارد و تنها موردی که همواره مسئولان فوتبال کشورمان آن را نسبت به کشورهای همسایه و جهان متمایز می کرد، حضور هواداران بسیار در استادیوم ها و بخصوص استادیوم آزادی و علاقه زیاد مردم به ورزش فوتبال بود که متاسفانه چند سالیست که تنها موردی که با آن در جهان شناخته می شدیم و بنحوی با آن نیز پز می دادیم، نیز دیگر وجود ندارد. لیگ کشورمان چند فصلی که دیگر بدون تماشاگران برگزار می‌شود و همه دلیل آن را می دانند و مسئولان‌ در عمل آن را با جملاتی مانند نداشتن زیر ساخت یا آماده نبودن استادیوم برای این فصل بخاطر بازسازی سکوها و یا بهانه هایی که دیگر برای همه عادی شده است، آن را توجیه می کنند‌.آخرین باری که هواداران در تهران و استادیوم آزادی برای بازیهای لیگ به تماشای بازی نشستند، بازی استقلال و تراکتور دز هفته آخر دور برگشت لیگ برتر فوتبال کشورمان در فصل گذشته بود که ۱۳۲ روز از آن می گذرد و استقلال در یک بازی عجیب و پرگل با نتیجه ۷بر۱ تراکتور را شکست داد.

به هر حال در فوتبال ایران و برگزاری لیگ اگر بگوییم که هیچ آینده نگری وجود ندارد و نه تنها تیم‌ها هیچ درآمدی از فوتبال نمی بردند، بلکه هر سال بیشتر ضرر می کنند و کار به جایی رسیده که مدیران تیم‌ها بخاطر دادن آپشن های بسیار، گاهی دوست ندارند تیم شان قهرمان شوند و این قهرمانی فقط برای هواداران مهم می باشد که با آن شاد باشند‌. در فوتبال ایران هدف از برگزاری مسابقات لیگ برتر فقط انجام شدن یک دوره مسابقات فوتبال می باشد که فقط هدف از برگزاری این مسابقات در پایان، قهرمان شدن یک تیم، سقوط دو تیم به دسته پایین‌تر، بدون اینکه برایشان مهم باشد که آیا این فوتبال چقد هزینه و سود و یا ضرر داشته است و وقتی هدف برگزاری یک دوره بازی تحت عنوان لیگ برتر فوتبال باشد، بدون تماشاگر بودن، ندادن حق پخش و چیزهای دیگر را توجیه می کند و همینجاست که می گوییم، هدف، وسیله را توجیه می کند.هدفی که لیگی برگزار شود و صداوسیما بدون دادن حق پخش همه بازی‌های دو تیم پرهوادار را پخش کند و در هر بازی میلیاردها تومان سود کند و برایشان مهم نباشد که هوادار کی به ورزشگاه رفته و یا نرفته است. بنابراین نرفتن هوادار برای جماعتی که حوصله دردسر ندارند، بهترین کیس می باشد تا با خیالت راحت و در سکوت استادیوم ها که چون قبرستان هاست، دست به هر کاری برای تعیین تیم قهرمان و برداشتن و آوردن مدیرانی که همفکر خودند، می زنند، چون دیگر هواداری هم در استادیوم ها برای اعتراض به وضعیت موجود وجود ندارند.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10992

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها