دیدار ایران و آنگولا محک جدی برای تیم ملی نبود

کارشناس فوتبال با تاکید بر اینکه پیروزی برابر تیمی مانند آنگولا نباید باعث ایجاد غرور شود، گفت: دیدار با این تیم محک جدی برای ملی‌پوشان فوتبال ایران نبود.

به گزارش دبل استار،جعفر مختاری فر در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر آنگولا گفت: ملی پوشان کشورمان نمایش خوبی مقابل آنگولا داشتند و توانستند به یک برد پرگل دست پیدا کنند، البته یادمان نرود که آنگولا در رده ۱۱۶ رنکینگ جهانی فیفا است. این تیم هم مانند حریفان تدارکاتی دیگر نتوانست محک جدی برای تیم ملی ما باشد.

وی ادامه داد: البته همین که بازیکنان دور هم جمع شدند و به یک هماهنگی تاکتیکی رسیدند برای فوتبال ملی ما خوب بود. البته این برد نباید ما را فریب دهد و دچار غرور شویم، برد و باخت در بازی‌های تدارکاتی چندان مهم نیست آنهم مقابل تیم‌هایی که جایگاه خوبی ندارند اما می‌تواند به کادر فنی کمک کند تا به اهدافی که در سر دارد برسد.

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: بازیکنان ما در مجموع در دو دیدار برابر بلغارستان و آنگولا خوب بودند اما هنوز نقاط ضعفی هست که باید توسط کادر فنی برطرف شود، این ضعف‌ها زمانی از بین خواهد رفت که بازیکنان ما با تیم‌ها و بازیکنان بزرگ شانه به شانه بشوند و آنجاست که عیار واقعی ملی پوشان ما مشخص می‌شو.

مختاری با بیان اینکه بازیکنان بزرگی داریم که در تیم‌های اروپایی عملکرد فوق العاده ای دارند و یک مهره کار آمد محسوب می‌شوند اما همه ملی پوشان ما چنین شرایطی را ندارند. بنابراین برای رسیدن به هماهنگی تاکتیکی و تیمی و برطرف شدن نقاط ضعف باید با کشورهای صاحب فوتبال بازی کنیم تا با قدرت بیشتری وارد جام ملت‌های آسیا شویم.

وی با تاکید بر اینکه ژاپن در دو بازی توانست دو تیم بزرگ آلمان و ترکیه را با ۸ گل شکست دهد، تصریح کرد: این زنگ خطری جدی برای فوتبال ما است و نشان می‌دهد که هدف‌گذاری ژاپن فراتر از آسیاست و سودای بزرگی در جهان را دارد. پس اگر می‌خواهیم از ژاپن و برخی تیم‌های آسیایی عقب نمانیم نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت و دقیق داریم تا بتوانیم این فاصله را جبران کنیم.

مختاری فر در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد شرایط استقلال و حواشی که در این تیم بوجود آمده گفت: استقلال روزگاری بهترین باشگاه آسیا از لحاظ امکانات بود اما حالا به وضعیتی افتاده که نمی‌تواند چند بازیکن جدید بخرد و مجبور است با داشته‌هایش به مصاف حریفان برود.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: همیشه استقلال در فصل نقل و انتقالات لیگ بهترین‌ها را جذب می‌کرد ولی در حال حاضر از خرید سه بازیکن هم عاجز است و این نشان می‌دهد که مدیریت غلط چه بلایی بر سر استقلال آورده است. مدیرانی که نه تنها از جنس فوتبال نیستند بلکه مدیریت هم نمی‌دانند و فقط با رانت پایشان به صندلی مدیریت استقلال رسیده و تنها برای خود رزومه جمع می‌کنند. آنها به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند موفقیت استقلال است، استقلال مدیری می‌خواهد که قابلیت داشته باشد، توانمند باشد، بتواند مشکلات را با درایت حل کند نه اینکه تنها وعده بدهد و حتی یکی از وعده‌هایش را هم اجرایی نکند

وی با بیان اینکه استقلال در چند پست ضعف دارد و نیاز به خرید چند بازیکن دارد تا بتواند نقاط آسیب پذیر را ترمیم کند، افزود: مدیر استقلال بجای آمدن در تلویزیون و مصاحبه کردن و بردن تیم به حاشیه بیشتر باید بدنبال خواسته‌های سرمربی باشد تا استقلال بتواند با قدرت بیشتری لیگ و جام حذفی را پشت سر بگذارد، با مصاحبه کردن و تقصیرها را به گردن دیگری مشکلی حل نخواهد شد. استقلال نیاز به تعامل و همدلی دارد تا از این بحران و حواشی که در این چند وقت برایش بوجود آمده بسلامت عبور کند.

مختاری در پایان خاطر نشان کرد: آرامش ضامن موفقیت استقلال خواهد بود، این حواشی و اختلاف نظر شدید بین کادر فنی و مدیران به ضرر تیم تمام می‌شود و دود آن بیشتر به چشم هواداران استقلال خواهد رفت. طرفداران استقلال نگران آینده تیم شأن هستند و تمام قد کنار کادر فنی و بازیکنان ایستاده اند تا تیم موفق شود. بنابراین بهتر است مسولان استقلال هم اختلافات را کنار گذاشته و در وظایف مربی دخالت نکنند و تلاش کنند وظایفی که بر عهده آنها است انجام شود تا با وحدت و همدلی شاهد بازگشت آرامش به اردوی استقلال باشیم.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10712

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها