وقتی به تصاویر بازی‌های دهه هشتاد کامبک می‌زنیم

تصاویر تلوزیونی بازی استقلال و مس نارضایتی هواداران را در پی داشت.

به گزارش دبل استار، اگر قیاسی بر تصویربرداری‌های مسابقات لیگ برتر داشته باشیم، تنها بازی‌هایی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شوند از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و در واقع دیدارهای شهرستان ها شاید در یک درصد مواقع کیفیت چندانی داشته باشند.

با برگزاری دیدار مس رفسنجان و استقلال از هفته هفتم لیگ برتر در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان، از همان ابتدای مسابقه تنها چیزی که دیده نشد توپ بازی بود و کیفیت تصویر به قدری پایین بود تا بینندگان این دیدار به نحوه تصویربرداری معترض باشند و موردی که طنز تلخی محسوب می‌شود این است که تشخیص بازیکنان و شماره پیراهن آنها سخت بود.

اغلب دیدارهایی که در استان های دیگر برگزار می‌شوند اگرچه برخی موارد به لحاظ زمین چمن از کیفیت قابل قبولی برخوردارند اما از منظر پخش زنده همیشه مسئله‌ساز بوده است.

در فصل جدید نه تنها تصویربرداری بلکه به طور کلی برگزاری لیگ برتر از نظم و کیفیت کمتری برخوردار بوده و بد نیست حالا که لیگ قهرمانان آسیا در جریان است، پخش زنده دیدارهای لیگ های عربی را با لیگ ایران قیاس کرد و اینطور گفت که فوتبال ایران رو به پیشرفت قدم برنداشته و حتی در یکی از ابتدایی ترین الزامات مسابقه فوتبال که تصویربرداری و پخش زنده است نیز عقب‌گرد کرده و بینندگان را به دهه هشتاد برده است. درست همان زمانی که تلویزیون های پیشرفته و هوشمند وجود نداشت و تصویر کم کیفیتی شاهد بودیم و حال با پیشرفت تکنولوژی باز هم ناچار به تماشای تصاویری هستیم که در شأن لیگ سطح اول فوتبال یک کشور نیست. چیزی که حتی در خارج از مرزهای این کشور لیگ های دسته پایین تر با کیفیتی به مراتب بالاتر وجود دارد.

 

منبع خبر : راضیه شیروانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11297

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها