سود دوباره قرمزها از اشتباه داوری‌؛

سوت اشتباه و کمک به خروجِ موقت پرسپولیس از بحران

تیم فوتبال پرسپولیس با اشتباه داور موفق شد در آستانه دربی سه امتیاز کسب کند.

به گزارش دبل استار، در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس به مصاف هوادار تهران رفت با تک گل مهدی ترابی در نیمه اول بازی، یاران محمود فکری را در آزادی شکست داد.

پیش از بازی پرسپولیس و هوادار در لیگ برتر نکته‌ قابل تأملی وجود داشت و آن هم شرایط بحرانی پرسپولیس بود، چرا که این تیم طی ۴۶ روز و ۶ بازی موفق به کسب بُردی نشده بود و این شائبه وجود داشت که آیا باز هم اشتباهات داوری برای آنها مفید واقع خواهد شد یا خیر؟

گل پرسپولیس در حالی به ثمر رسید که بازیکن این تیم در شرایط آفساید قرار داشت.
حتی در خصوص این تورج حق وردی کارشناس داوری فوتبال عنوان کرد که “خورشیدی داوری باتجربه است، اما قضاوت او چنگی به دل نزد. گل اول پرسپولیس در موقعیت آفساید به ثمر رسید. بازیکن تیم پرسپولیس ابتدا ضربه را زد و توپ به مهدی ترابی رسید. متاسفانه کمک داور تشخیص درستی در این صحنه نداشت.”

این نخستین باری نیست که چنین اتفاقاتی در دیدارهای لیگ برتری سرخ‌پوشان رخ می‌دهد و از این دست اشتباهات سود برده و امتیاز به دست می‌آورند. پیش از این هم زمانی که پرسپولیس از آسیا حذف شد، بازیکنان این تیم با قاطعیت از جبران در لیگ گفته بودند که ماجرا را ابهام برانگیزتر می‌کند.
نکته مهم‌تری که وجود دارد این است که هفته سیزدهم دربی پایتخت برگزار می‌شود داوری آن نسبت به دیگر بازی‌ها بیشتر زیر ذره‌بین بیننده‌ها خواهد بود و به همین دلیل این نگرانی وجود دارد که باز هم اتفاقات داوری به نفع سرخ‌پوشان رقم بخورد.

بد نیست در ادامه نگاهی به نظر سایر کارشناسان داوری هم داشته باشیم:

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه ممکن است این ذهنیت بوجود بیاد که مدافع با فاصله، نزدیک شده و آگاهانه به توپ ضربه زده، اما نکته بسیار مهم اینست، علی‌رغم اینکه هم مهاجم و هم مدافع بر سر تصاحب و دفعِ توپ جدال میکنند، توپ به صورت کاملا تصادفی به مهاجمی از پرسپولیس که در وضعیت آفساید قرار داشته، میرسد، لذا این گل آفساید بوده و مردود است.

مهدی عالیقدر: از آنجا که مدافع و مهاجم هر دو جدال بر سر توپ دارند و توپ به مهاجمی که در موقعیت آفساید قرار دارد، می‌رسد، گل مردود است.

ابراهیم میرزابیگی: به نظر می‌رسد مهدی ترابی در آفساید قرار داشت.

تورج حق‌وردی: مهدی ترابی در موقعیت آفساید صاحب توپ شد و کمک داور اشتباه کرد.

 

منبع خبر : راضیه شیروانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12796

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها