تولد کاپیتان دلها

وریا غفوری جزو استقلالی های محبوب برای هواداران است.

به گزارش دبل استار، وقتی در فصل ۹۶-۹۵ بعنوان دفاع راست به استقلال پیوست که استقلال خسرو حیدری را در این پست داشت. هواداران استقلال در فصل اولی که برای استقلال به میدان رفت، بخاطر مصدومیت های بیش از اندازه از بازیش راضی نبودند و اعلام شده بود که او در لیست مازاد استقلال قرار گرفته است، اما او عاشق رنگ آبی و هوادارانش بود و به راحتی به این تیم نرسیده بود که بخواهد زود از دستش بدهد.

وریا به معنی “قوی و هوشیار” است و او هم می خواست با قوی بودن و جنگیدن به همه ثابت کند که آرزوهای بزرگ با استقلال و هوادارانش دارد و چیزی طول نکشید که او بهترین بازیکن در سمت راست لیگ برتر شد و وینفرد شفر او را یک خط جلوتر برد و بعنوان وینگر گل‌های حساسی از جمله مهمترین گهایش در دربی و گل به الهلال عربستان را به ثمر رساند.

استراماچونی که به استقلال پیوست، در اولین اقدام وریا را کاپیتان استقلال معرفی کرد. او انگار بیشتر از ما به مرام و مردانگی و معرفت وریا باور داشت و وریا هم برای مرد ایتالیایی نه تنها یک کاپیتان، بلکه یک عصا بود که همه جوره به آن تکیه کرده بود.زمانی که استقلال این سرمربی ایتالیایی به بن بست اول فصل رسیده بود، او با یک ضربه ایستگاهی مقابل سپاسی دسته اولی در جام حذفی استارت بردهای استقلال را زد تا شاهد بهترین فوتبال با او باشیم که متاسفانه زیاد طول نکشید.

شاید بهترین و به یاد ماندنی ترین سکانس استقلال با وریا در ۱۸ آذر ۱۳۹۸ در بازی با پیکان اتفاق افتاد که وقتی شب قبل بازی استراماچونی ایران را ترک کرد، او در قامت سرمربی و بازیکن همکاره استقلال شد و بعد از بازی در یک مصاحبه اعلام کرد ” من می خواهم به آنها(مسئولان) بگویم که این اسم استقلال است که از هر نامی بزرگتر است. هیچ کسی بزرگتر از استقلال نیست. هیچ چاره ای جز جنگیدن برای استقلال نداریم. باید با ناملایمات و بی مهری ها بجنگیم. با سوء مدیریت ها باید بجنگیم.”

وریا در طول فصل هایی که برای استقلال به میدان رفت، فراتر از یک بازیکن بود و در مهمترین قهرمانی استقلال در تاریخ فوتبال ایران که بدون شکست بدست آمد، او کاپیتان آن تیم رویایی بود و هواداران استقلال همیشه بهترین تصویر او را با بلند کردن جام قهرمانی در آزادی به یاد دارند.

خالق پوشیدن پیراهن منقش به نام “دختر آبی” یکی از بیاد ماندنی ترین و ماندگارترین روزهای باشگاه استقلال با کاپیتان وریا بود و شاید بخاطر همین مساله بود که او فارغ از رنگ ها در قلب هواداران فوتبال ایران ماند.وریا بعد از شش فصل با انجام ۱۸۵ بازی؛ ۲۶ گل؛ ۲۶ پاس گل، ۱ قهرمانی‌جام‌حذفی؛ ۱ قهرمانی لیگ به کار خود در استقلال پایان داد و در حالی که هم خود و هم هواداران دوست داشتند که در استقلال بماند.

وریا در دهم خرداد در یک استوری در پیج خود اعلام کرد که از فوتبال خداحافظی می کند و نوشت که دوست داشتم با حضور در استادیوم آزادی در میان هواداران استقلال و پرسپولیس در دیدار جام حذفی از فوتبال خداحافظی کنم که این دیدار بنا به دلایلی اتفاق نیفتاد.

۲۸ آبان تولد وریا غفوری، کسی که برای همیشه برای هواداران استقلال یک کاپیتان و برای هواداران فوتبال ایران یک جنتلمن می باشد را گرامی می داریم.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12343

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها