تاج: حق پخش برای فوتبال ایران یک اتفاق تاریخی است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حق پخش جزو حقوق شناخته شده فوتبال است. بین ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد از باشگاه‌ها در دنیا از حق پخش است که ما از آن محروم هستیم.

به گزارش دبل استار، مهدی تاج، رئیس فدراسیون امروز در نشست مشترک سرپرست وزارت ورزش و جوانان و رؤسای فدراسیون‌ها با دکتر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حق پخش جزو حقوق شناخته شده فوتبال است. بین ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد از باشگاه‌ها در دنیا از حق پخش است که ما از آن محروم هستیم. از همراهی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم که نامه فدراسیون در حوزه پخش را پیگیری کرده و ارجاع دادند. الان هم خبری که دارم در کمیسیون تلفیق عنوان حق پخش آمده که برای فوتبال یک اتفاق تاریخی است.

وی ادامه داد: این اتفاق بزرگ چند منفعت دارد.سود داخلی اش این است که ما داخل کشور، کارخانه هایمان، تیمداری می‌کنند اما در دنیا، تیم‌ها، کارخانه داری می‌کنند.ولی ما الان در کشور پذیرفته ایم که در تهران، اصفهان، خوزستان و کرمان ۱۳ تیم داشته باشیم ولی بقیه کشور سه تیم در لیگ برتر دارند. شاید بهتر باشد عدالت محوری اینگونه باشد که درآمدها با حق پخش اعمال شود و اینچنین می‌پذیریم در خراسان هم تیم داشته باشیم. در فارس هم تیم داشته باشیم. در کرمانشاه و خرم آباد هم در لیگ برتر تیم داشته باشیم.فوتبال دست کم ۴۰ میلیون نفر را به خود مشغول کرده است.

رئیس فدراسیون افزود: در حوزه بین المللی، کنفدراسیون فوتبال آسیا در بحث صدور مجوز حرفه‌ای همانطور که در نامه نوشتم در فرمت های حرفه‌ای باید باشگاه‌ها قرارداد حق پخش داشته باشند. اگر برای صدا و سیما درآمدی از این نظر وجود نداشته باشد، باعث می‌شود یک قرارداد صوری با باشگاه‌ها با صدا و سیما منعقد کنیم که این قرارداد صوری برای ما خوب نیست و یک جا هم مشخص می‌شود که بد است.

وی خطاب به رئیس مجلس خاطرنشان کرد: از حضرتعالی تقاضا می‌کنم از آنجا که موضوع حق پخش در کمیسیون تلفیق رفته و اقدامات خوبی هم در این باره انجام شده، امکان تحقق موضوع را در این مجلس داشته باشیم و در برنامه هفتم حق پخش تلویزیونی اعمال شود.

تاج افزود: از دولت محترم تشکر می‌کنم که آقای هاشمی را برای وزارت ورزش و جوانان معرفی کردند. ایشان نه بی خبر از گذشته است و نه بی اطلاع از وضعیت حال فوتبال.از دکتر سجادی هم که در مدت مسؤلیت شأن زحمات فراوانی کشیدند تشکر می‌کنم.در چند روزی که آقای هاشمی آمده اند، مساله کمک داور ویدئویی، ورود بانوان و مسائل دیگر در حوزه فوتبال را کمک زیادی کرده اند. باز هم از تلاش‌های مجلس در بحث حق پخش تشکر می‌کنم چون در غیر این صورت ممکن بود قانون جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا بیاید و این باعث می‌شد دردسرهای زیادی درست شود.

در این نشست، رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم بازنگری در اقدامات بخش ورزش و تبیین نقش دولت در این حوزه، گفت: با نگاهی به فرهنگ تقسیم کار فعلی کشور در می‌یابیم که رده‌های پایین کشور همواره منتظر اقدام رده‌های بالا و رده‌های بالا منتظر اقدامات رده‌های بعدی هستند؛ به این معنا که در باز کردن گره‌ها و حل مشکلات، همگی منتظر برداشتن قدم توسط دیگری هستند و همین باعث می‌شود عمرها تمام شده، دهه‌ها گذشته و اشتباهات تکرار شود، از این رو لازم است در این چرخه ناکارامد تجدید نظر کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این چرخه ناکارامد، آنهایی موفق بوده‌اند که منتظر دیگران نیستند، اظهار داشت: ممکن است ورزشکاری که جوانمردانه کار را آغاز کرده در این مسیر به موفقیت آنچنانی دست نیابد اما توانسته نسبت به هم رده‌های خود به گونه‌ای عمل کند که نام نیکی از او باقی بماند.

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که قرار است مجلس در حمایت از حوزه ورزش در جریان رسیدگی به احکام لایحه برنامه هفتم کشور انجام دهد، گفت: شغل محسوب نشدن، تعیین تکلیف فدراسیون‌ها، دنبال کردن حق پخش برای همه باشگاه‌ها و ایجاد صندوق برای قهرمانان از جمله زخم‌های کهنه‌ای است که چند دهه به آن دچار هستیم لذا تلاش مجلس این است که در جریان رسیدگی به احکام لایحه برنامه هفتم آنها را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: همچنین اگر قوانین دائمی دست و پاگیری وجود دارد که مانع رشد ورزش کشور است باید با اصلاح آن به سمت تسهیل‌گری در حوزه ورزش پیش برویم و این وظیفه مجلس به عنوان نهاد قانونگذاری است.

در ابتدای این دیدار، کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان با قدردانی از رئیس مجلس برای تشکیل این جلسه، به نقش هیأت‌های ورزشی و فدراسیون‌ها در موفقیت ورزش ایران در ورزش قهرمانی اشاره کرد و به بیان وضعیت ورزش کشور و نیاز حضور پررنگ ورزش در برنامه هفتم توسعه پرداخت.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10378

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها