طباطبایی: دربی نماد فوتبال ایران است

دروازه‌بان اسبق استقلال معتقد که دربی روز پنج‌شنبه، بازی با کیفیتی خواهد بود و دو تیم تاکتیک احتیاط‌آمیزی نخواهند داشت.

به گزارش دبل استار، یک دربی دیگر در راه است و استقلال و پرسپولیس روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر در چارچوب یک بازی معوقه از هفته پنجم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی با هم روبه‌رو می‌شوند.

هادی طباطبایی، دروازه‌‎بان اسبق استقلال درباره دیدار روز پنج‌شنبه، گفت: دربی همواه خاص است و کیفیت دربی در چند سال اخیر بالاتر رفته و تماشاگرپسندتر شده است. استقلال و پرسپولیس هم در شرایطی روبروی هم قرار می‌گیرند که سبک خوبی، فوتبال بازی می‌کنند. دربی نماد فوتبال ایران است و امیدوارم پنج‌شنبه شاهد یک بازی با کیفیت باشیم.در نهایت امیدوارم استقلال با نتیجه‌ای که در این مسابقه می‌گیرد به صدرنشینی ادامه بدهد.

وی درباره تاثیرگذاری دو مساوی متوالی استقلال در دو بازی اخیر در نتیجه بازی روز پنج‌شنبه، اظهار داشت: چنین نتایجی اصلا غیرطبیعی یا نشان‌دهنده یک بحران نیست. روند بازی استقلال شکل خوبی و باکیفیتی دارد و در دربی هم پیش‌بینی می‌کنم که تیم همین روند را ادامه بدهد. به خصوص که استقلال با توجه به بضاعتی که داشته خیلی خوب امسال نتیجه گرفته است.

طباطبایی با بیان اینکه، نزدیک‌شدن سایر رقبا به استقلال با توجه به نتایج اخیر نگران کننده نیست، تصریح کرد: به هر حال رقابت در لیگ نزدیک است. سایر تیم‌ها هم عملکرد خوبی داشته‌اند و می‌شود گفت در نیمه بالای جدول، تیم‌ها کیفیت بالایی دارند و روند قابل قبولی در نتیجه‌گیری داشته‌اند.

وی درباره مشکل گلزنی استقلال در فصل جاری با وجود اضافه شدن گوستاوو بلانکو، یادآور شد: بضاعت فوتبال ما در همین سطح است و بازیکنان حاضر در لیگ شاخص‌ترین‌ها هستند. بازیکنان خارجی هم به تیم‌ها اضافه می‌شوند، با توجه به اینکه در یک لیگ دیگر بازی کرده‌اند، تا اینکه بخواهند خودشان را با فضای جدید، سبک بازی و تاکتیکی که قرار است در لیگ ایران بازی کنند، وفق بدهند، طول می‌کشد و احتیاج به زمان دارد. البته مشکل گلزنی و نداشتن یک مهاجم تمام‌کننده را نه تنها در استقلال، بلکه در خیلی از تیم‌های لیگ برتر می‌توانید ببینید و مختص یک تیم نیست.

دروازه‌بان اسبق استقلال درباره اولین تجربه‌اش از حضور در دربی، گفت: اولین مسابقه همیشه شرایط خاص خودش را دارد. وقتی در این بازی، اولین تجربه را می‌خواهید داشته باشید، پیش از هر چیزی، شرایط و جو را می‌سنجید و تجربه خاصی است. دربی فقط برای همان روز مسابقه نیست و روزهایی که زمان برگزاری نزدیک می‌شود، این حساسیت در تیم، تماشاگران و رسانه‌ها وجود دارد و همه این عوامل روی وضعیت روحی بازیکنی که می‌خواهد در دربی به میدان برود، تاثیرگذار است. مهم این است که بازیکن، این ظرفیت را داشته باشد که هیجانات را در خودش کنترل کند و با انگیزه و تمرکز بالا واد زمین شود تا عملکرد خوبی را ثبت کند.

طباطبایی درباره اینکه چطور حساسیت دربی را کنترل می‌کرد، هم یادآور شد: زمان حضور در استقلال، با توجه به حضور در رده‌های ملی، تجربه خوبی داشتم. سال‌ها در لیگ روبه‌روی دو تیم بازی کرده بودم و این تجربه‌ها به من کمک کرد که بتوانم که استرس حضور در دربی را کنترل کنم.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیست که تیم‌ها ابتدا برای نباختن به زمین بیایند و احتیاط دو تیم، کیفیت مسابقه را پایین بیاورد، اظهار داشت: این برمی‌گردد به این که مربیان با چه تفکراتی، تیم را وارد زمین می‌کنند. من بعید می‌دانم چه استقلال و چه پرسپولیس برای نباختن پا به مسابقه بگذارند.در چند بازی آخر، روند احتیاط‌ آمیزی را از دو تیم ندیدیم و سعی کردند که با کیفیت بازی کنند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12854

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها