عملکرد استقلال در سال ۲۰۲۳؛

پرگل با ساپی، قهرمانی نیم فصل با نکو

در سال ۲۰۲۳ استقلال با دو مربی کار کرد و عملکرد خوبی به ثبت رساند.

به گزارش دبل استار، سال ۲۰۲۳ میلادی یکشنبه به پایان رسید و جهان از دوشنبه وارد سال ۲۰۲۴ میلادی شد و در حالی که اکثر لیگ های اروپایی طبق معمول در روزهای سال نو تعطیل بود، لیگ برتر فوتبال کشورمان هم دوشنبه دو دیدار دیگر برگزار کرد تا تنها دو بازی به پایان نیم فصل اول مانده باشد.

استقلال در سال ۲۰۲۳/ ۳۱ بازی در لیگ انجام داده که ۱۶ دیدار در فصل ۲۲ و ۱۵ بازی در نیم فصل اول این فصل انجام داده که بر روی هم ۳۱ دیدار انجام داده که ما به دو نیم فصل دو سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

نیم فصل دوم با ساپینتو

استقلال اولین بازی را در سال ۲۰۲۳ در هفته ۱۵ دور رفت لیگ ۲۲ در تبریز مقابل تراکتور انجام داد که با نتیجه ۲بر۰ مغلوب شد. ساپینتو در نیم فصل دوم فصل ۲۲ لیگ برتر باز هم با نتیجه ۲بر۱ به سپاهان باخت تا دومین بازی را هم با شکست آغاز کند.

استقلال اولین برد خود را مقابل ملوان با نتیجه پرگل ۴گله شروع کرد و در تا هفته یازدهم که هوادار را با ۶ گل برد، فقط مقابل نساجی در مازندران به تساوی ۱بر۱ رسید و بقیه دیدارهای خود را با بردهای پرگل به پایان رساند.

استقلال بعد از برد پرگل مقابل هوادار باز هم در دربی باخت تا هم ساپینتو قهرمانی را از دست بدهد و هم سومین باخت خود را در کارنامه سال ۲۰۲۳ ثبت نماید. استقلال در ۳ بازی باقیمانده لیگ در تهران مقابل صنعت نفت به تساوی رسید، مس رفسنجان را ۲بر۱ برد و در آخرین بازی فصل با نتیجه عجیب ۷بر۱ تراکتور را در آزادی برد.

استقلال در ۱۶ بازی که ساپینتو در نیمه اول سال ۲۰۲۳ سرمربیش بود، ۱۱ برد، ۳ باخت مقابل تراکتور، سپاهان و پرسپولیس و ۲ تساوی مقابل نساجی در مازندران و صنعت نفت در تهران بدست بیاورد. استقلال با ۳۷ گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر را در نیم فصل دوم داشت و در مقابل ۱۴ گل نیز دریافت کرد و فقط در ۵ بازی کلین شیت داشت.

تیم ساپینتو در نیم فصل دوم ۳۵ امتیاز کسب کرد که در مقابل ۲۷ امتیاز نیم فصل اول امتیاز بسیار عالی بود.

نیم فصل اول با نکونام

استقلال این فصل را با جواد نکونام آغاز کرد که بازیها از ۱۲ مرداد ماه شروع و در حالی که دو بازی تا پایان نیم فصل اول باقیمانده است، قهرمانی استقلال در نیم فصل اول با ۳۲ امتیاز مشخص شده است.

نکونام لیگ را با انواع و اقسام مشکلات با مدیریت های باشگاه و بخصوص مشکلات مالی، نداشتن بازیکن و هر مشکلی فکرش را بکنید با دو برد خوب مقابل نفت آبادان و ملوان آغاز کرد.

استقلال تنها شکست نیم فصل اول را با اشتباه داوری در اصفهان مقابل سپاهان دشت کرد که اگر “وار” بود نهایت این دیدار به نتیجه مساوی می رسید.

استقلال سپس ۳ بازی دیگر را برد و این در حالی بود که دربی عقب افتاده بود.

نکونام در نیم فصل اول که مصادف با نیمه دوم سال ۲۰۲۳ می شد با ۹ برد، ۵ مساوی و ۱ باخت به پایان رساند.

استقلال با ۲۳ گل زده و ۹ گل خورده صاحب بهترین خط دفاع لیگ برتر در نیم فصل اول می باشد و با ۲۳ گل زده دومین خط حمله لیگ برتر بعد از سپاهان می باشد.

نکونام اگر روند امتیازی خود در نیم فصل اول را در نیم فصل دوم هم ادامه دهد، بدون تردید مدعی اول قهرمانی خواهد بود.

بنابراین استقلال در سال ۲۰۲۳ در مجموع ۳۱ بازی ۲۰ برد، ۷ تساوی، ۴ باخت داشت که در این سال در ۳۱ بازی با ۶۰ گل زده بهترین خط حمله سال ۲۰۲۳ و با ۲۳ گل خورده هم یکی از بهترین خط دفاع های لیگ را داشت.

به هر حال هواداران استقلال امیدوارند سال ۲۰۲۴ را با قهرمانی در لیگ برتر جشن بگیرند، همانگونه که آغازش با قهرمانی در نیم فصل اول مزین شده است.

نویسنده خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13332

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها