تازه وارد‌ها از جان استقلال چه می‌خواهند؟

تلاش های یک عضو ناآشنا با فوتبال و تازه‌واردی که هوای مدیر شدن او را برداشته در باشگاه استقلال به دنبال کودتا است.

به گزارش دبل استار، پیش از این هم مشخص بود که رابطه ترمیم‌شده خطیر-نکونام، عده‌ای را به‌شدت نگران می‌کند و عده‌ای را نیازمند کارفرماهای تازه خواهد کرد. در واقع این اتحاد، احتمالا دیگر شکسته هم نخواهد شد چون نیاز استراتژیک دو طرف و تامین‌کننده منافع باشگاه است؛ هم عقلا حامی آن هستند و هم جریان‌های رسمی و هم ذی‌نفعان. حتما به یاد دارید که اظهارات خطیر در فوتبال برتر این تعبیر را به همراه داشت که برد نکونام یعنی موفقیت من و باخت او یعنی شکست من. واقعیت همین است که برد و باخت هر یک به دیگری گره خورده و حالا باید هر دو شرایط جدید را پذیرا باشند. اگر پیش از این دعوا بر سر اهداف کوچک یا کوتاه‌مدت بود، حالا صلح برای اهداف بزرگ و بلند مدت مثل موفقیت و قهرمانی جایگزینش می‌شود. به نظر می‌رسد این صلح جایگزینی ندارد هرچند تا پیش از این شنیده می‌شد هر که آن را بشکند، بهایش را با از دست دادن جایگاهش پرداخت خواهد کرد.

در هر صورت اینجا صحبت از تفاهم و همدلی و عشق برادرانه خطیر-نکونام نیست، بلکه از صلح استراتژیک صحبت می‌کنیم که بین آدم‌هایی رخ می‌دهد که شاید تا پیش از این به هم اعتماد نداشتند اما حالا برای رسیدن موفقیت به همدیگر نیاز دارند. فعلا مورد استقلال و محل بحث همین موضوع است. نیاز خطیر و نکونام به کمک طرف مقابل، بیشتر از آن است که کسی بتواند به آن ورود کند. با این حال به قول سایت باشگاه استقلال فعلا به نظر می‌رسد عده‌ای که نان‌شان در ایجاد حاشیه و بحران برای استقلال است دست از شایعه و حاشیه‌سازی برای این تیم حتی بعد از برد شیرین خارج از خانه هم برنمی‌دارند.

تازه وارد‌ها از استقلال چه می‌خواهند؟

صلح در استقلال، چیزی ورای تلاش‌های عضو ناآشنا با فوتبال و تازه‌واردی است که هوای مدیر شدن او را برداشته و این روزها مشغول تلاش برای رقم زدن یک کودتا از طریق نشست و برخاست با چند پیشکسوت کم‌اثر یا تلاش نافرجام برای جلب حمایت برخی اهالی رسانه شده است. علی خطیر و جواد نکونام، در ترسیم استراتژی بلندمدت خود، به‌طور قطعی ایستگاه‌هایی را ترسیم کرده‌اند که رسیدن به آنها از ریل استقلال می‌گذرد. ایستگاه‌هایی مهم‌تر و استراتژیک‌تر از آن که دعوا با یکدیگر دوباره خرابش کند. نه خطیر و نه نکونام هیچ یک حاضر به رها کردن رویاهای خود بر سر لجبازی با یکدیگر نیستند مگر آنکه دیگر چاره‌ای نباشد. هزینه جنگ بین این دو، گران‌تر از آن است که از پسش بربیایند، بنابراین صلح بین این دو را جدی بدانید. هر خبری که این صلح را تهدید کند از سمت این دو نفر منتشر نمی‌شود. همه اینها در حالی هستند که استقلال به تازگی بازی اخیر خود را برده و اگرچه کسی با یک برد و یک موفقیت جشن نمی‌گیرد، اما اینکه هنوز ۲۴ ساعت از این پیروزی نگذشته، عده‌ای سعی می‌کنند تا به هر شکلی این برد شیرین را به کام هوادار تلخ کنند و آن را به قهقرا بکشانند، هیچ معنایی جز این ندارد که عده‌ای رابطه ترمیم‌شده مدیریت-سرمربی و اهداف بلند‌مدت بعدی استقلال را هدف قرار داده‌اند تا دوباره از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

واقعیت قصه خانی

درباره واقعیت جلسه هیات‌مدیره استقلال و درباره دلایل به بیرون هدایت شدن خانی، عضو هیات‌مدیره استقلال روز گذشته خبر دادیم و این موضوع را به صورت ضمنی نوشتیم. این در حالی است که این چهره که حتی از وی به‌عنوان طرفدار تیم رقیب یاد می‌شود در جلسات اولیه هیات‌مدیره استقلال در روزهای ابتدایی ورود نکونام به‌عنوان سرمربی استقلال تمام تلاش خود را می‌کند تا سرمربی جوان و محبوب استقلالی‌ها را از سمت خود برکنار کرده و در همین راستا نیز حتی به دفعات در جلسات مختلف به اعضا یادآوری می‌کند که با توجه به مصاحبه‌های اعتراضی نکونام می‌توان با ابزار قانونی و با دادن کمترین هزینه او را از سرمربیگری استقلال عزل کرد. نکته قابل توجه اینکه در ادامه این چهره وارد دعوا با خطیر شده و بر سر پیدا کردن متحد علیه مدیریت استقلال، سعی می‌کند تا به نکونام و اطرافیان وی وصل شود. خانی که در زمان کریمی به‌عنوان سرپرست معاون اداری مالی می‌شود، بعدا و با برکناری کریمی، از این فرصت و خلأ به وجود آمده استفاده (در واقع سوءاستفاده) کرده و همچنان سرجای خود باقی می‌ماند تا اینکه از طریق وزارت ورزش به خطیر این تذکر داده می‌شود که او طبق قانون شرکت‌های دولتی نمی‌تواند همزمان به‌عنوان عنوان عضو هیات‌مدیره و همچنین سرپرست معاونت اداری مالی باشگاه به کار ادامه بدهد. اما در ادامه این چهره از ترس اینکه مبادا با از دست دادن این سمت، ارتباط‌های بعدی خود با کادر و بازیکنان را هم از دست بدهد بر سر ماندن در سمت خود مقاومت می‌کند؛ این در حالی است که ادامه حضور او در این سمت در باشگاه از سوی وزارت ورزش غیرقانونی عنوان شده است.

در این خصوص شنیده می‌شود در ابتدای جلسه دو شب قبل هیات‌مدیره استقلال، زمانی که علی خطیر بر سر عزل خانی از سمت معاونت اداری مالی صحبت‌های خود را آغاز می‌کند، این موضوع تبدیل به یک جنجال شده و در همان ابتدای جلسه این کشمکش‌ها باعث می‌شود تا در ادامه، اعضا خانی را به سمت در خروجی هدایت کنند! جالب اینکه این چهره که در گذشته با هر دو طیف قدرت در استقلال دست به گریبان بوده و در هر برهه زمانی سعی در یارکشی از جبهه یکی برای جنگ با دیگری داشته است، هفته قبل به این موضوع اعتراض می‌کند که چرا او را به جلسه پیشکسوتان در دیدار اخیر بین خطیر و نکونام دعوت نکرده‌اند!

در زمین دیگران بازی نکنید

در روزهای اخیر صحبت‌ها و حواشی فراوانی پیرامون حضور یا عدم حضور بلانکو در رفسنجان منتشر شد که با توجه به فکت‌های ارائه‌شده آن، در کذب بودن‌شان تردیدی نیست. در مذاکرات قبل از اعزام تیم به رفسنجان، دو طرف بر سر قصه بلانکو اجماع داشتند که آماده نیست و در رفسنجان مورد نیاز نکونام نخواهد بود و در نتیجه حل مشکل قرارداد او به جلسات بعدی موکول شد که قاعدتا باید امروز و فردا در دستور کار قرار بگیرد. بنابراین تلاش برای فشار آوردن به باشگاه بر سر قصه بلانکو، دیگر بازی کردن در زمین نکونام نیست که بازی در زمین دیگرانی است که دشمن تیم هستند و کمر به ناکامی این تیم بسته‌اند. انتشار فایل صوتی خطیر خطاب به مدیرسابق باشگاه هم همین‌ انگیزه را دارد.

منبع خبر : محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11362

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها