انتقاد یا تخریب بازیکن؟

متاسفانه در فضای هواداری استقلال گاهی اوقات مرز بین انتقاد و تخریب رعایت نمی‌شود.

به گزارش دبل استار، “فوتبال عین زندگی است.” یکی از جملات پر تکرار در وصف این ورزش پر طرفدار. اما گاهی فراموش می کنیم که زندگی نیز بالا و پایین، خوب و بد دارد. بازیکنان فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیستند. روزهایی در اوج و متعاقب آن عزیز می شوند، روزهایی دیگر اما دچار اشتباه.

اتفاقی که در بزرگترین لیگ های دنیا نیز رخ داده و می دهد. شاید مهمترین نامی که به ذهن خطور کند، هری مگوایر، مدافع منچستریونایتد باشد. کسی که با اشتباهاتش در نتیجه گیری تیم تأثیرگذار بوده است. اما انتقاد از او نه تنها کمکی به مگوایر و تیمش نمی کند، بلکه او را سرخورده و نا امید کرده است.

درمورد استقلال هم کاملا طبیعی است که هواداران از تمامی بازیکنان انتظار عملکردی خوب داشته باشند. اما گاهی اتفاقات فوتبالی مانع آن می شود. اتفاقی که بعضا با واکنش های تند هواداران همراه بوده و نه تنها به بازیکن، بلکه به تیم نیز آسیبی جدی وارد کرده و می کند.

یک مثال بارز آن آرش رضاوند بود؛ کسی که بعد ار حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی ها، مورد انتقاد هواداران قرار گرفت. تا جایی که با انتقالی قرضی راهی فولاد خوزستان شد. اما هنگامی که ساپینتو، سرمربی سابق استقلال، به او اعتماد کرد و انتقادات نیز کمی آرام تر شد، رضاوند نیز با تمرکز بالاتری ادامه داد و حال یکی از تأثیرگذارترین مهره های استقلال به شمار می آید.

این رورها نیز هستند بازیکنانی که مورد انتقاد هواداران واقع می شوند. یک نمونه اش سعید مهری است که به شدت مورد بی مهری قرار گرفته. مهری پس از بازی مقابل فولاد با انتشار یک استوری، نسبت به انتقادات واکنش نشان داد. اگرچه این استوری خیلی سریع پاک شد، ولی این واکنش نشان ار ناراحتی و متعاقبا سرخوردگی او دارد. اتفاقی که دودش تنها در چشم استقلال و هوادارانش خواهد رفت. آن هم درست در هنگامه ای که استقلال در آستانه دربی قرار دارد و هیج چیز مهمتر از حفظ آرامش، اتحاد و حمایت از تیم نیست.

چه بسا بارها شاهد ضعف بازیکنان رقیب بوده ایم اما هواداران و پیشکسوتان بارها از تیم حمایت کرده و نتیجه نیز گرفته اند. آیا بهتر نیست تفاوت انتقاد و تخریب را بهتر بشناسیم تا همه در آرامش، کشتی استقلال را به ساحل هدایت کنیم؟

منبع خبر :  سحر صیدی بانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12816

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها