اسنادی که یکی یکی رو می‌شود/ افشای وام ۶۱ میلیاردی پرسپولیس

امروز در خبری رسمی وام 61 میلیاردی پرسپولیس افشا شد.

به گزارش دبل استار، مدیریت باشگاه پرسپولیس بارها در مصاحبه های خود از پرداخت کامل به بازیکنان باشگاه خود در فصل قبل سخن گفته است، اما بازیکنان با اعتصاب در اول فصل و صحنه آرایی حساب شده بعد از بازی با تراکتور در تبریز از وضعیت بد مالی و عدم پرداختی باشگاه به خود سخن گفتند.

محمد محمدی در اواخر تیرماه در یک مصاحبه مهم که زیاد کسی به آن نپرداخت، درباره مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس بدهی های بسیار زیادی دارد و ما وقتی آمدیم باشگاه وارث بدهی زیادی بود و مدیریت با گرفتن وام های زیاد مشکلات را حل کرد و چون باشگاه درآمد ثابتی ندارد، بزودی بدهی انباشته زیادی یقه مدیریت بعدی را خواهد کرد.بنظر محمدی از تامین منابع مالی باشگاه پرسپولیس به خوبی آگاه بوده و با اشاره به وام‌ های بسیار زیادی که باشگاه پرسپولیس از بانک‌ها گرفته و قراردادهای بازیکنان را پرداخت کرده است. بزودی سر رسید وام‌ های گرفته شده، خواهد رسید و مشکلات باشگاه پرسپولیس نیز عیان خواهد شد که درآمدزایی در کار نبوده و همه حاصل وام های بزرگ و کوچکی بوده که از بانک‌ها قرض گرفته اند.

طبق اعلام رسمی بانک مرکزی یکی از بانک‌های عامل کشور در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ مبلغ ۶۱۷,۵۳۱,۸۹۰,۰۰۰ ریال معادل ۶۱ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان به شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس وام تخصیص داده است که این مبلغ در چهار بازه زمانی مختلف در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است.این مبلغ در حالی در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است که رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان مدعی شده بود پرداختی اخیر ۱۰ درصدی به اعضای تیم بابت قراردادهای فصل جاری آنها را به واسطه برداشت ۳۵ میلیارد تومانی از درآمد حاصل از فروش سهام اولیه سهام باشگاه انجام داده است.تسهیلات فوق در حالی به باشگاه پرسپولیس داده شده که این باشگاه هنوز موفق به پرداخت پاداش قهرمانی‌های فصل گذشته به اعضای تیم نشده است اما هیچگونه اسنادی نیز نسبت به چگونگی هزینه کرد این مبلغ در سایت کدال نیز موجود نیست.

باید منتظر ماند که چه بانک‌های دیگری به پرسپولیس وام داده و وقتی سررسید پرداخت آنها رسید، آیا آنها جوابی برای این که این پول ها کجا هزینه شده و چرا در سایت کدال هیچ خبری مبنی بر هزینه کرد این پول ها نیست. اما علاوه بر پرداخت این وام ها که امروز افشا شد، چند روز پیش سند دیگری بر پرداخت ۱۷۰ هزار دلاری از طرف یکی از هواداران بابت بدهی به مهاجم برزیلی فصل گذشته پرسپولیس نیز منتشر شد که آن هم در سایت کدال منتشر نشده است. یکبار برای همیشه از مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و شخص آقای قربان زاده که زمین و زمان را برای نابودی استقلال یکی کرده بود، باید پرسید که شما فقط ناظر اعمال باشگاه استقلال بودید و از این وام ها و پول ها خبر نداشتید؟

به هرحال همان‌گونه که این وام افشا شد بزودی وام های دیگر نیز افشا خواهد شد و روزی دست آقایان مدعی که در هر بیانیه بر رعایت قانون سقف بودجه تاکید می کنند، رو خواهد شد که همه این پول ها حاصل وام های ریز و درشت بوده، نه درآمدزایی که از آن دم می زنند.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10574

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها