16شهریور ۱۳۷۵ در ورزشگاه آزادی،

وقتی استقلال با ۳گل به نوف باخور کامبک زد

درسال 75 در مرحله حذفی شاگردان پورحیدری معجزه رقم زدند و استقلال با سه گل تیم ازبک را در ورزشگاه آزادی شکست داد.

به گزارش دبل استار، درسال ۷۵ در مرحله حذفی تیم استقلال در شهر نمنگان ازبکستان و در شرایطی که تیم میزبان کارشکنی های زیادی برای اقامت و پرواز شاگردان مرحوم پورحیدری ایجاد کرده بود، با نتیجه ۴-۱ مغلوب نوف باخور شد تا حذف این تیم قطعی به نظر برسد؛ پس از دیدار رفت همه از حذف استقلال می گفتند اما شاگردان پورحیدری معجزه را رقم زدند و استقلال با سه گل تیم ازبک را در ورزشگاه آزادی شکست داد و با توجه به یک گل زده در خانه حریف به مرحله بعدی صعود کرد. برای استقلال در بازی برگشت، صادق ورمزیار از روی نقطه پنالتی، صمد مرفاوی از روی ارسال بی نقص امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان از روی پنالتی دفع شده ورمزیار گل زدند.

از نکات جالب آن دیدار این بود که تیم رقیب استقلال یعنی پرسپولیس هم روز قبلش در آزادی مقابل آلیما قزاقستان کامبک زده بود و داریوش مصطفوی رئیس فدراسیون از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته بود که داور عراقی که به ایران آمده در ایران بماند و بازی استقلال را سوت بزند که همین اتفاق هم افتاد.استقلال آن زمان با سیستم ۳۵۲ بازی می کرد که غلامپور، داریوش یزدی، خرمگاه، نوری، ورمزیار، زرینچه، پرورشخواه، قلعه‌نویی، منصوریان، اختر و مرفاوی ۱۱ بازیکن آن دیدار بودند.

ستاره استقلال در آن زمان در دو دیدار رفت و برگشت صادق ورمزیار بود که در بازی رفت تک گل استقلال را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در بازی برگشت هم در دقیقه ۸ بر روی ورمزیار خطا شد که خود او گل او به ثمر رساند و گل دوم روی ارسال دیدنی امیر قلعه‌نویی از سمت چپ و با پای چپ بود که مرفاوی با ضربه سر دیدنی در دقیقه ۲۳ دروازه تیم ازبکستانی را باز کرد.گل سوم هم خطای مدافعان نوف باخور در محوطه جریمه بود که پنالتی ورمزیار گل نشد و در ریباند علی منصوریان که تازه به عنوان یک ستاره به فوتبال معرفی شده بود، در دقیقه ۷۶ به گل سوم تبدیل کرد تا در آخرین روزهای تابستان، استقلال شکست بازی رفت را با یک کامبک رویایی تکمیل کند و جواب محکمی در زمین فوتبال به کارشکنی های تیم ازبکستانی که در بازی رفت برای استقلال انجام داده بودند، بدهد.

صادق ورمزیار درباره کارشکنی های تیم ازبکستانی در مصاحبه ای که سالها بعد انجام داد، می گوید: خب در آن زمان ما یک بازی با نوب‌‎باخور ازبکستان داشتیم؛ از اینجا طوری پرواز کردیم که روز قبل از مسابقه برسیم ولی باید پس از رسیدن به ازبکستان پرواز دیگری انجام می دادیم که در فرودگاه پرواز به ما جا نداد؛ به همین دلیل مجبور شدیم در مسجد فرودگاه یک مقدار استراحت کنیم و ۶ صبح پرواز کردیم؛ تقریبا ۱۱ صبح به هتل رسیدیم و ساعت یک بعدازظهر هم در زمین بودیم. با شرایطی که ایجاد شد، بدون غذا به بازی رسیدیم و خیلی خسته بودیم و از نظر بدنی اصلا شرایط خوبی در بازی نداشتیم. بازی را ۴ بر ۱ واگذار کردیم و می دانستیم که بازی برگشت می توانیم انجام دهیم که همین اتفاق هم افتاد.استقلال با این برد به جمع ۸ تیم راه یافت.
به هر حال ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ در حالی پشت سر می‌گذاریم که برای هواداران استقلال یادآور آن بازی دیدنی در استادیوم آزادی و کامبک زدن رویایی مقابل تیم نوف باخور(نوبهار) ازبکستان می باشد.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10576

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها