جمله‌ای که یک شهر را به هم ریخت!

بعد از صحبت های علی خطیر در مورد جواد نکونام در برنامه ورزش و مردم یکسری از پیشکسوتان و بازیکنان تیم رقیب به استقلالی ها حمله کردند.

به گزارش دبل استار، بعد از این که علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال در یک برنامه تلویزیونی ورزشی، جواد نکونام را ” باسابقه ترین و بزرگترین” لژیونر فوتبال ایران معرفی کرد، انگار که بعضی منتظر بودند تا به هر نحو و بهانه ای شده به جواد نکونام سرمربی باشگاه استقلال حمله کنند.

اولین کسی که به این جمله مدیرعامل باشگاه استقلال واکنش نشان داد جواد هاشمیان دستیار سوم اسکوچیچ بود که عکسهای زمان فوتبال خود در بایرن‌مونیخ، بوخوم را در قالب یک استوری منتشر کرد تا اعلام حضور کند که در بایرن‌مونیخ بازی کرده است.

اما برای نسل جوان که تازه فوتبال را پیگیری می کنند، ذکر این نکته ضروری است که هاشمیان فقط ۹ بازی در بایرن انجام‌ داده و هیچ گلی به ثمر نرسانده و او در کنار علی کریمی بعنوان بدترین خریدهای قرن بایرن‌مونیخ از سوی این باشگاه انتخاب و معرفی شدند.

جواد نکونام با ۱۵۱ بازی ملی و ۱۵۳ بازی و بستن بازوبندی اوساسونا و گلزنی در سانتیاگو برنابئو به رئال مادرید و ماندگاری او بعنوان بازیکنی که بیشترین بازی برای اوساسونا بعنوان بازیکن غیر اسپانیایی انجام داده است، بدون تردید لقب ماندگارترین و بزرگترین بازیکن ایرانی شایسته او می باشد.

نکونام کاپیتان یک باشگاه اسپانیایی بوده که زمان حضورش در لالیگا با بازیکنان بزرگی چون رونالدو و مسی در آن زمان و در آن لیگ بازی می کرده است و همه بزرگان لالیگا، آسیا و ایران را با نکونام می شناسند و در یک کلام او شناسنامه یک ایرانی در لالیگا و بخصوص پامپلونا شهری که تیم اوساسونا صاحب آن است، می باشد.

بعد از هاشمیان یک وبسایت که ماهیت رنگی آن برای همگان اظهر من الشمس است در یک جدول به پرافتخارترین مربیان ایرانی پرداخت که گل محمدی با ۱۰ جام در صدر است و این در حالی است که منصورخان پورحیدری در رده پنجم می باشد. آقایان انگار خیلی حسادت به جواد نکونام در دل داشته که منتظر بودند که یک روز و در یک موقعیت آن را بروز دهند که هر چند اکثریت هواداران استقلال آن را می دانستند، اما تعداد اندکی که هنوز ماهیت این جماعت و سایت شان برایشان روشن نشده بود به آن پی ببرند.

اگر به تعداد بردن جام است که علی دانایی‌فرد ۱۳ جام با استقلال برده و چرا نام او در این لیست نیست؟ اگر به ارزش جام می باشد که منصورخان پورحیدری یک بار با استقلال قهرمان جام باشگاه‌های آسیا و یکبار با تیم ملی فوتبال ایران قهرمان بازی‌های آسیایی شده است و ارزش این جام از همه جام های داخلی در فوتبال ایران بیشتر است.

اما نکته دیگری که به آن پرداخته نشده این است که سوپرجام چند سال است که در ایران مد شده و حتی ۳ جامی که باشگاه رقیب به آن رسیده بدون بازی و در ادبیات فوتبالی ها همان “جام اسنپی” می باشد و برای مقایسه جامها باید به همه جهات آن توجه شود.

جواد نکونام هم در دوران بازی و هم سرمربیگری خود به همگان ثابت کرده که با تلاش و پشتکار به موفقیت رسیده و هیچ وقت بخاطر مادیات تیم خود و بازیکنان را دور نزده و هر جا بوده او بعنوان یک برادر بزرگتر برای تمام بازیکنان خود جنگیده و بازیکنان هم بخاطر همین خصوصیات اخلاقی نکو بوده که در زمین برای او جان هم می دهند.

علی خطیر با یک جمله کوتاه و ساده، اما تأثیرگذار، ماهیت جماعت حسود و رنگی را به خوبی به همه هواداران فوتبال ایران بخصوص آبی دلان نشان داد تا متوجه باشند که نباید هیچ وقت پشت نکونام را خالی کنند، چون دشمنان بسیاری در روبرو و پشت سر خود دارد.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12013

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها