قانون‌های فوتبالی یا ضد استقلالی

همه ی قانون های عجیب فوتبال در این در چند سال فقط به ضرر استقلال بوده است. قانون هایی که بعد از مدتی به حالت قبل برگشتند.

به گزارش دبل استار، در فوتبال ایران در این سال‌ها قانون های عجیب و غریب زیادی نوشته شده که بیشتر از این که یک قانون هوشمند و با فکر و برنامه و خرد جمعی نوشته باشد، براساس دشمنی با استقلال نوشته شده و بعد از اینکه نوبت به بقیه می رسید تا بخاطر این قانون دچار مشکلات شوند، سریع قانون را منحل کرده یا دور می زدند.

در این سال‌ها قانون هایی نوشته شده که بیشتر از این که به نفع فوتبال باشد با جبهه خاصی نوشته شده و ما در این جا به چند نمونه از قانون هایی که علیه استقلال نوشته شده اشاره می کنیم.

وقتی استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد و بعد از این که نتایج عجیبی با فوتبال تماشاگرپسندش جامعه فوتبال و هواداران استقلال را به وجد آورد، مدیران دست نشانده وزارت با ندادن پول استراماچونی کاری کردند که اون شبانه ایران را ترک کند و وقتی صحبت شد که او باز گردد، قانونی نوشتند که باعت منع مربی خارجی(منع برگشت استراماچونی) در لیگ ایران شود و وقتی یکسال گذشته و مطمئن شدند این قانون را لغو کردند.

در فصل پیش استقلال ساپینتو آن قدر با دو مهره بوشهری هجومی و چشم نواز بازی می کرد که همه حریفان را ترسناد و وقتی فهمیدند که این دو بازیکن قرضی به استقلال آمدند و استقلال با مشکلات مالی مواجه هست، قانونی نوشتند که بازیکنان لژیونر نمی توانند به عنوان بازیکن قرضی به لیگ ایران برگردند و این قانون فقط بخاطر قایدی و محبی بود.

از نقل‌وانتقالات تابستان قانونی در فوتبال ایران سروصدای زیادی به پا کرد به نام سقف بود که هدفشان خرید بازیکنان لیست نکونام بخاطر مشکلات مالی و از جمله پیوستن علیرضا بیرانوند بود و چنان به استقلال و هوادارانش فشار آوردند که بازیکنان خود که خریده بود را قرضی داد یا فروخت و بازیکنان مازاد خود را بخاطر مشکلات مالی برگرداند.

در زمان این قانون رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کسانی که قانون سقف قرارداد را دور بزنند شامل جریمه های مختلف از جمله ۳بر۰ شدن بازیها و جریمه مالی آن‌ها تیم‌ها می باشد که بعد از آن ۴ امتیاز کسر و سپس ۱ امتیاز از استقلال ‌کسر کردند و امروز بعد از مدتها کمیته استیناف امتیازات کسر شده را برگرداند و با این کارش خودش نشان داد که قانون‌ ها بخاطر ضعیف شدن استقلال نوشته شده بود و وقتی نتوانستند از استقلال مشکلی برای کسر امتیاز پیدا کنند، امتیازات بقیه را هم برگرداند تا عملا ثابت کنند که اجرای قانون آن هم توسط این فدراسیون و مدیرانش چیزی شبیه جوک می باشد.

 

نویسنده خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13247

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها