از فعالیت استقلالی‌ها در بازار نقل انتقالات خبری نیست

با وجود درخواست‌های مطرح شده از سوی جواد نکونام، همچنان خبری از جذب ستاره‌های سرشناس نیست.

به گزارش دبل استار، استقلال در آغاز لیگ بیست‌وسوم توانسته ۶ امتیاز از ۹ امتیاز ممکن را به‌دست آورد؛ به‌طوری‌که شاگردان جواد نکونام فصل را با بردی قاطع در آبادان آغاز کردند و سپس ملوان بندرانزلی را در ورزشگاه آزادی شکست دادند تا شروعی فراتر از حد انتظار داشته باشند. در ادامه و در هفته سوم، شاگردان نکونام با وجود ارائه نمایش قابل‌قبول در اصفهان موفق نشدند برابر سپاهان اصفهان امتیازی را به‌دست آورند و همین مسئله باعث شد تا اولین شکست استقلال به‌ثبت برسد؛ هر چند که این شکست چندان برای هواداران استقلال غیرقابل پیش‌بینی نبود و آن‌ها بعد از باخت تیم‌شان در اصفهان، بیش از آنکه به مسائل فنی بپردازند، گلایه‌مند از وضعیت مدیریتی باشگاه بودند.

آبی‌ها در قیاس با حریف اصفهانی خود در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه نتوانستند کارنامه موفقی را از خود به جای بگذارند و همین مسئله باعث شد تا ضعف‌های مشهود ترکیب استقلال به‌ویژه در فاز تهاجمی در دوئل با سپاهان نمایان شود. جواد نکونام سرمربی استقلال بارها از ابتدای شروع به کار پنجره تابستانه، درخواست‌های خود را برای تقویت فهرست استقلال مطرح کرده اما با وجود درخواست‌های مطرح شده از سوی او، همچنان خبری از جذب ستاره‌های سرشناس نیست.

اطلاعیه‌ای که استقلالی‌ها را امیدوار کرد

استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه موفق به جذب محمدرضا خالدآبادی، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی، سامان تورانیان، منتظر محمد و آریا برزگر شدند که از میان این بازیکنان، محمد به صورت قرضی و برزگر به طور قطعی از جمع آبی‌پوشان پایتخت پیش از آنکه کارت بازی‌شان برای استقلال صادر شود، جدا شدند تا بیش از پیش شرایط آبی‌ها در بازار تابستانه بحرانی شود. باشگاه استقلال ۴۸ ساعت مانده تا آغاز دیدار با سپاهان، وعده مهمی به هواداران خود داد و اعلام کرد که قرار است دو بازیکن خارجی به فهرست این تیم اضافه شوند.

باشگاه استقلال در اطلاعیه خود که پیش از شکست مقابل سپاهان اصفهان و البته در آستانه تجمع هواداران آبی‌پوش در مقابل ساختمان وزارت ورزش‌وجوانان صادر شد، نوشت: «به درخواست جواد نکونام و به منظور تقویت تیم، باشگاه استقلال پرونده جذب دو بازیکن خارجی را باز کرد. قرار است این دو بازیکن به زودی برای مذاکره نهایی و شرکت در تست پزشکی به ایران بیایند. دو بازیکنی که جواد نکونام خواهان آن‌هاست، در خط حمله، پشت مهاجم و وینگر بازی می‌کنند».

با این رقم‌ها کسی به تهران نمی‌آید!

عمر ورده، روبرتو تورس و گوستاوو بلانکو بازیکنانی هستند که نام‌شان در روزهای گذشته در حوالی استقلال مطرح شده است. از میان این ۳ بازیکن، تورس تنها بازیکن آزاد در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه است که فصل گذشته هم در لیگ برتر فوتبال ایران زیرنظر جواد نکونام کارش را پیش برد. گفته می‌شود که او اولین گزینه نکونام برای تقویت خط هافبک استقلال بوده که بعد از مذاکرات انجام شده، آبی‌ها موفق به جذب این بازیکن باتجربه نشدند و همین مسئله باعث شد تا حضور او در استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

ورده تحت قرارداد باشگاه راجا کازابلانکا مراکش بود اما این هافبک مصری قراردادش را با این تیم فسخ کرد تا مشخص شود که مذاکرات اولیه با استقلال مثبت پیش رفته است. در حالی‌که گفته می‌شد قرار است بامداد امروز (شنبه) عمر ورده وارد ایران شود، اما گفته می‌شود که او هایجک شده و قرار است در فصل پیش‌رو در لیگ قبرس و تیم دوکسا کاتوکوپیاس کارش را دنبال کند تا شکستی دیگر در کارنامه نقل‌وانتقالاتی استقلال به‌ثبت برسد. گوستاوو بلانکو مهاجم بلندقامت تیم ایبار هم با وجود مذاکرات انجام شده با استقلالی‌ها، با آن‌ها به توافق نرسیده تا حضور او هم در جمع شاگردان نکونام منتفی‌شده به نظر بیاید.

جواد نکونام در روزهای گذشته و بعد از اطلاعیه باشگاه نسبت به جذب بازیکنان جدید امیدوارتر شده بود اما حالا شرایط متفاوت است و به نظر می‌رسد با وجود وعده‌های داده شده همچنان خبری از ثبت قرارداد بازیکنان جدید نیست تا روزهای بحرانی استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه ادامه پیدا کند. جالب آنکه در این میان، سایت نزدیک به مدیران باشگاه استقلال در خبری ویژه اعلام کرد که پرونده جذب بازیکن خارجی برای استقلال در بازار تابستانه بسته شد؛ آن‌هم در شرایطی که فهرست استقلال به لحاظ فنی ضعف‌های مشهودی در فاز تهاجمی دارد و مشخص نیست با توجه به شرایط به‌وجود آمده، سناریو نکونام برای تقویت ترکیب اصلی تیمش چه خواهد بود!

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10210

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها