پیشکسوت استقلال: به ابراز احساسات نکونام باید حق داد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت، از آنجا که نکونام اولین دربی خود را تجربه کرد و قصد نداشت مقابل رقیب سنتی بازنده باشد برای ابراز احساسات به او حق می‌دهد.

به گزارش دبل استار، مهدی امیرآبادی درباره تساوی یک – یک استقلال و پرسپولیس در یکصدودومین دربی شهر تهران اظهار کرد: به نظرم دربی ۱۰۲، بازی خوبی نبود و از نظر تاکتیکی چیزی برای ارائه نداشت. خدا را شکر که کمک داور ویدیویی در این مسابقه وجود داشت تا تصمیمات داور اصلاح شود. واقعاً از نظر فنی نمی‌شود، صحبت خاصی درباره این مسابقه انجام داد. بعضی هواداران فکر می‌کنند قبل بازی از دو تیم می‌خواهند که بازی با نتیجه مساوی تمام شود، اما اینطور نیست. این بازی از نظر روحی و روانی طوری است که اگر استقلال یا پرسپولیس در آن بازنده شوند، روی تمام بازی‌های فصل‌شان تأثیر می‌گذارد. بنابراین هیچ تیمی نمی‌خواهد در این مسابقه بازنده باشد و با آنالیز بسیار خوب و احتیاط زیاد وارد زمین مسابقه می‌شوند. شاید همین مسئله هم باعث می‌شود دربی‌های ما خیلی جذاب نباشند. خدا را شکر می‌کنم بازیکنان، مربیان و عوامل دو تیم مقابل هواداران که در این سرما به ورزشگاه آمده بودند، شرمنده نشدند.

وی در مورد لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی برای استفاده از کمک داور ویدیویی گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی برای استفاده از کمک داور ویدیویی باید در میان بازیکنان و داوران صورت بگیرد، اما معتقدم هر چه جلوتر برویم و فرهنگش جا بیفتد، بازیکنان کمتر به داور اعتراض می‌کنند و در مورد بازبینی صحنه‌ها فشاری وارد نمی‌شود. از طرف دیگر داوران هم باید در دوره‌های آموزشی شرکت و تأییدیه کمک داور ویدیویی را دریافت کنند.

پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به مشکلات آبی‌پوشان از ابتدای فصل و کسب تساوی در دربی تصریح کرد: با توجه به اینکه جواد نکونام نتوانست ابتدای فصل بازیکنان مدنظرش را به خدمت بگیرد، این نتیجه نسبتاً خوب است. از طرف دیگر آنقدر حساسیت بازی زیاد بود که بازیکنان کناری استقلال خیلی موقعیت نفوذ پیدا نکردند و عملاً نتوانستند کار خاصی انجام دهند.

امیرآبادی راجع به عملکرد دفاعی استقلال در صحنه گل پرسپولیس، یادآور شد: در دربی با توجه به شرایطی که وجود دارد، یک اشتباه کافی است که بازیکن رقیب بهترین استفاده ممکن را ببرد. اصلاً همین اشتباهات نتیجه را مشخص می‌کند. خود من در دربی دچار اشتباه شدم و تیمم گل دریافت کرد، اما بعد از آن سه پاس گل در دربی‌ها دادم. بنابراین نمی‌توان به بازیکنی خُرده گرفت یا مثلاً گفت آرمین سهرابیان یا سیدحسین حسینی روی آن صحنه مقصر هستند. ضمن اینکه در فوتبال باید همین اشتباهات رقم بخورد تا گل رد و بدل شود.

بعضی معتقدند شادی جواد نکونام پس از گل استقلال، در شأن مربی این تیم نبود.»، وی در واکنش به طرح این موضوع خاطر نشان کرد: جواد نکونام دوست خوبم است و باید منصفانه صحبت کنم. او به‌عنوان سرمربی برای اولین بار در دربی روی نیمکت استقلال نشست، آنهم در مسابقه‌ای که سرمربیان فشار و استرس زیادی را تحمل می‌کنند. باید به او حق بدهیم بعد گل تیمش ابراز احساسات کرده و خود را به شکل دلخواهش خالی کند. قطعاً هر فرد دیگری هم بود دلش می‌خواست در مسابقه‌ای که برای هواداران اهمیت دارد، سربلند باشد و آنها را با ناراحتی به خانه بدرقه نکند.

وی پیش‌بینی‌اش از قهرمان فصل بیست‌وسوم لیگ برتر را اینطور بیان کرد: فوتبال اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و از الان نمی‌شود درباره قهرمانی صحبت کرد. یا اینکه بعضی می‌گویند چون فلان تیم بازیکنان بزرگ زیادی جذب کرده است، بنابراین قهرمان می‌شود. این حرف‌ها درست نیست. هر تیمی که قصد قهرمانی دارد باید تا لحظه آخر تلاش کند.

مدافع – هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال راجع به اینکه آبی‌پوشان در کدام پست‌ها نیاز به تقویت دارند، گفت: به نظرم استقلال در پست هافبک میانی باید بازیکن جذب کند و تقویت شود. در پست دفاع راست هم به نظرم مهره دیگری باید به کار گرفته شود. در این صورت با بقیه مهره‌ها هم می‌شود کار را پیش بُرد.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13008

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها