حرکت درست نکونام در ممنوعیت بازیکنان استقلال با تلویزیون

مدیر فنی اسبق استقلال قاطعانه می‌گوید از تصمیم جواد نکونام مبنی برعدم صدور اجازه به بازیکنانش برای مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی حمایت می‌کند.

به گزارش دبل استار،دربی به پایان رسید و همانطور که تصور می‌کردیم استقلال و پرسپولیس ابتدا برای گل نخوردن به میدان آمده بودند. پیرامون این بازی و اتفاقات فنی و حاشیه‌ای آن با بهتاش فریبا مربی و مدیر فنی اسبق استقلال همکلام شدیم.

قاعدتاً باید از بازی شروع کنیم. چرا مساوی تمام شد؟

مهمترین دلیل آن این بود که نکونام و گل محمدی هر دو می‌خواستند در ابتدا کاری کنند که بازی را نبازند. یک مسابقه کاملاً درگیرانه بود که جواد نکونام برای اولین مرتبه استقلال را با سیستم ۳-۵-۲ به میدان فرستاد. روشی که به نظر من هم درست بود چون صالح حردانی توانست همراه با کوین یامگا نقش موثری در مهار کردن بازیکن سرعتی و خطرناکی به نام مهدی ترابی ایفا کند و وقتی ترابی تعویض شد یعنی اینکه آنها کارشان را درست انجام داده بودند. گلی که استقلال خورد حاصل یکسری اشتباهات زنجیره‌ای بود که البته پیش می‌آید. معمولاً پاس رو به عقب را درون چارچوب نمی‌دهند ولی این اتفاق افتاد و در نهایت همه چیز جفت و جور شد تا پرسپولیس به گل برسد. البته انصافاً فراموش نکنیم که آرمین سهرابیان آن پاس اشتباه را داد ولی واقعاً خوب فوتبال بازی کرد و در این مورد نباید در حقش بی انصافی شود. در مورد صحنه پنالتی هم که همه کارشناسان گفتند درست بود.

به نظر شما تساوی نتیجه عادلانه‌ای بود؟

در مجموع با توجه به فوتبالی که دیدیم میتوان گفت عادلانه بود. البته استقلال در نیمه دوم تیم برتر بود. در همان نیمه اول هم یک صحنه اگر مهرداد محمدی به جای اینکه صاحب توپ شود، اجازه می‌داد آرش رضاوند که روی نقطه پنالتی مستقر بود ضربه بزند، احتمال گل شدن توپ خیلی زیاد بود. البته چنین اتفاقاتی در هر مسابقه‌ای به ویژه دیدارهای حساس پیش می‌آید. این را هم فراموش نکنیم که اگر کمک داور ویدیویی نبود، پنالتی استقلال را نمی‌گرفتند!

عملکرد بلانکو را چطور دیدید؟ گروهی از منتقدان می‌گویند او خیلی خوب می‌دود و می‌جنگد امامهاجم تمام کننده خوبی نیست.

انصافاً بلانکو درون زمین حریف هم خوب دعوا می‌کند و هم در پرس کردن موثر است. او قدرت حفظ توپ بسیار بالایی دارد که همین مسئله در ضد حملات کمک می‌کند تا بچه‌ها به درون محوطه جریمه حریف برسند. همه این موارد را در دربی دیدیم و نشان می‌دهد واقعاً بازیکن خوبی است.

برسیم به مصاحبه‌ها و شکایت‌هایی که پس از پایان بازی انجام شد. اتفاقات تلخی که کم کم به نظر می‌رسد از حدش گذشته است.

چنین مسائلی یک شبه به وقوع نپیوسته بلکه رفته رفته اتفاق افتاده است. شما همین فوتبال ترکیه را ببینید. یک داور را با مشت زدند و تمام جامعه واکنش نشان داد. رقابت‌های فوتبال این کشور تعلیق شد، مدیرعامل خاطی را مادام العمر محروم کردند و حتی رئیس جمهور ترکیه هم پیرامون این اتفاق صحبت کرد اما وقتی اتفاقات تلخ در فوتبال ما رخ می‌دهد چه واکنشی را شاهد هستیم؟ گاهی اوقات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مسائل را کاملاً رنگی نگاه می‌کند. برای مثال دو پرونده مشابه وجود دارد که برای یکی از آنها یک روزه رای می‌دهد و برای صدور رای دیگری دو هفته معطل می‌کند! اگر برخورد قاطعی با همه افرادی که چنین رفتاری دارند صورت بگیرد، قطعاً حساب کار دست بقیه می‌آید. این اتفاقات تلخ می‌تواند از بعد فنی و حاشیه‌ای به ما لطمه بزند. به لحاظ فنی که شاهد بودیم در بازی با ژاپن سال ۹۷ چه اتفاقی رخ داد و از نظر حاشیه‌ای هم می‌ترسم چنین رفتارهایی به روی سکوها کشیده شود و هواداران دو تیم رفتاری نشان بدهند که…

شما سال ۷۳ را نگاه کنید. یک اتفاق شخصی و البته تلخ میان امیر قلعه نویی و مجتبی محرمی رخ داد اما این دو نفر آنقدر با هم رفیق بودند و هستند که مسئله را خیلی زود فراموش کردند. همین پارسال وقتی گل گهر سیرجان به اردوی ترکیه رفت، قلعه نویی برای اینکه روحیه محرمی عوض شود او را هم با خودش به ترکیه برد. این یعنی رفاقت و دوستی در فوتبال فارغ از بحث رنگ‌ها. الان متاسفانه داستان بیانیه نویسی هم به راه افتاده است. واقعا بد است که استقلال و پرسپولیس علیه هم بیانیه می‌دهند.

جواد نکونام به شدت از رفتار برخی مجریان تلویزیون هم ناراحت بود و اعلام کرد تا وقتی از استقلال عذرخواهی نشود اجازه نمی‌دهد بازیکنانش با دوربین‌های تلویزیونی مصاحبه کنند.

این مسئله به مدیریت صدا و سیما برمی‌گردد. من مسابقات فوتبال را از شبکه‌های خارجی هم تماشا کرده‌ام و به وضوح مشاهده کرده‌ام افراد سرشناسی مانند گری لینه کر که خودش بازیکن تیم ملی انگلیس بوده، در مقام مجری چقدر محترمانه با بقیه برخورد می‌کند. حتی گاهی اوقات تفکرات او کاملاً با مهمانانش در تضاد است اما هرگز بی‌احترامی رخ نمی‌دهد. صدا و سیما حق پخش تلویزیونی استقلال و پرسپولیس را نمی‌دهد. پولی که با آن می‌توان ‌های فوتبال را خیلی سریع‌تر به حرکت درآورد و واقعاً حق فوتبال است ولی تلویزیون نه تنها این حق را نمی‌دهد، بلکه چنین رفتار نامناسبی را هم با استقلال می‌کند! چرا باید دوتا مجری به خودشان اجازه بدهند تیمی با ۴۰ میلیون هوادار را مسخره کنند؟ به نظرم حرکت جواد نکونام در ممنوع کردن مصاحبه استقلالی‌ها با تلویزیون کاملاً درست بود و اگر من هم در استقلال سمتی داشتم دقیقاً همین کار را می‌کردم.

و سوال آخر، اگر کمک داور ویدیویی از ابتدای فصل در لیگ برتر بود آیا شرایط جدول عوض نمی‌شد؟

قطعا و صد در صد شک نکنید که عوض می‌شد. همه می‌دانند که گرایش برنامه فوتبال برتر به کدام طرف است اما به استناد حرف‌های داورانی که به عنوان کارشناس در همین برنامه حاضر می‌شوند، اگر از ابتدای فصل کمک داور ویدیویی وجود داشت و دقیقاً مانند دربی اتفاقات به درستی رصد می‌شد، استقلال الان مقتدرانه در صدر جدول بود.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13014

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها