صدرنشینی مزد قراردادهای پاک

با کسر امتیاز از پرسپولیس و سپاهان و رعایت قانون سقف قرارداد استقلال به صدر جدول صعود کرد.

به گزارش دبل استار، گرچه بسیاری براین باورند قانون گریزی پرسپولیس در ماجرای تخلف مالیاتی باید با جریمه سنگین‌تری همراه می‌شد و کسر یک امتیاز تاوان کمی برای این تخلف به شمار می‌رود اما انتشار این خبر از سوی فدراسیون فوتبال نشان داد باشگاه استقلال در فصل جاری قوانین حاکم برفوتبال ایران را رعایت کرده تا احیاناً به دردی که سپاهان و پرسپولیس دچار شده‌اند، دچار نشود.

پیش از شروع لیگ برتر مدیران باشگاه استقلال دریافته بودند که اگر از سقف تعیین شده عبور کنند، با چه جرایم سختی مواجه خواهند شد و به همین دلیل تلاش کردند اولاً قراردادهای سنگین با بازیکنان جدید منعقد نکنند و در مرحله بعد نسبت به کاستن از قرارداد بازیکنان خود اقداماتی انجام دهند.

در این راستا باشگاه استقلال با چالش‌های فراوانی مواجه شد و بسیاری از بازیکنان در مقابل درخواست باشگاه مبنی برکاهش قراردادهای فصل قبل و یا کاستن از دستمزد پیشنهادی برای فصل جدید از خود مقاومت نشان دادند اما در نهایت باشگاه استقلال توانست به طرق گوناگون بازیکنان را راضی به کاهش دستمزد کنند تا سقف قراردادی که تعیین شده، رعایت شود.

همین حالا سعید مهری به دلیل دریافتی چشمگیری که فصل پیش داشت مبلغ ۱۶۰میلیون تومان با استقلال قرارداد منعقد کرده که به تقریب ۱۰ درصد از کل قرارداد فصل پیش است. سید حسین حسینی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور و خیلی‌های دیگر دست باشگاه را برای کاهش دستمزد خود باز گذاشته‌اند درحالی که طبق عرف باید بیش از فصل قبل پول دریافت می‌کردند ودست کم ۲۰ درصد به قراردادشان اضافه می‌شد اما این بازیکنان با کاهش قرارداد موافقت کردند. باشگاه استقلال اما همچنان قصد دارد نسبت به کاهش قراردادها اقداماتی انجام دهد تا بتواند قرارداد بازیکن جدید (گوستاوو بلانکو) را ثبت کند.

در همین راستا باشگاه استقلال سقف قرارداد خود را به سایت کدال رقم ۳۳۰ میلیارد تومان اعلام کرده است که این رقم پایین‌تر از دیگر تیم‌های مدعی است و حتی فصل پیش صحبت از سقف بودجه ۹۰۰ میلیاردی برخی تیم‌های حاضر در لیگ برتر بود که باشگاه استقلال به جهت جلوگیری از جرایم احتمالی از استانداردهای لازم خارج نشد تا گزندی نبیند.

انتهای این سختگیری برای باشگاه استقلال عاقبت خوشی به همراه داشت در حالی که بعد از شکست خارج از خانه مقابل سپاهان بیم بسیاری بابت دور ماندن از دیگر مدعیان ، اردوی استقلال را فرا گرفته بود اما اکنون آبی‌ها به واسطه کاهش ۴ امتیاز از سپاهان و یک امتیاز از پرسپولیس با ۱۲ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارند.

پرسپولیس هم همین امتیاز را دارد و در تعداد گل زده و گل خورده با استقلال برابر است. به هرحال استقلال دقیقاً همان شرایطی را دارد که پرسپولیس هم دارد و از اقبال بسیاری برای تداوم صدرنشینی برخوردار شده است.

پیش از اعمال این جرایم استقلال نسبت به سپاهان و پرسپولیس امتیازاتی عقب بود که رقابت را دشوار جلوه می‌داد اما اعمال جریمه از سوی فدراسیون فوتبال بیش از همه به سود باشگاه استقلال تمام شده تا آبی‌ها در ادامه راه امید بیشتری برای رسیدن به قهرمانی داشته باشند.

جواد نکونام نیز در قامت سرمربی استقلال باید وضعیتی که به وجود آمده را قدر بداند وبا قدرت به سمت قهرمانی در لیگ برتر حرکت کند. تیم او نشانه‌های موفقیت را در خود دارد و اگر در بازی‌های آینده امتیاز از کف ندهد، بدون شک حتی می‌تواند فاصله امتیازی خود را با پرسپولیس و دیگر رقبا افزایش دهد.

استقلال دردربی هم فرصتی طلایی در اختیار دارد که امتیازاتش را از رقیب سنتی بیشتر کند. تردیدی نباید به ذهن راه داد که رسیدن به پیروزی در این میدان استقلال را در موقعیت بسیار مطلوب‌تری در مقایسه با پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی قرار خواهد داد.

درواقع نکونام و شاگردانش باید هم از اعمال جریمه علیه پرسپولیس نهایت بهره را ببرند و هم اینکه از مصدومیت‌هایی که برای پرسپولیس رخ داده استفاده کنند تا تیم خود را بالا‌تر بکشند. در یک کلام اردوگاه پرسپولیس با اتفاقات اخیر عمیقاً به هم ریخته و بعید است این تیم به سادگی بتواند از چالش‌های پیش رو(کسر امتیاز و مصدومیت‌ها) به سلامت عبور کند.

منبع خبر : به نقل از روزنامه ایران ورزشی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11464

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها