بیانی: رفتار فیلمبردار اصفهانی تعمدی بود

پیشکسوت تیم استقلال گفت: داوران و کمک داوران در تعیین قهرمان، سهمیه آسیایی و تیم‌های سقوط کننده نقش مستقیم دارند.

به گزارش دبل استار، شاهرخ بیانی درباره حضور استقلال در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان یک سوم از بازی‌های این فصل لیگ برتر اظهار کرد: بازی‌ها در این فصل خیلی سخت‌تر از قبل شده و تیم‌ها با تقویت دروازه و خطوط دفاعی خود، خیلی سخت گل می‌خورند. استقلال با وجود دشواری‌های فراوان بازی در اصفهان مقابل تیم خوب ذوب‌آهن که محمد ربیعی بسته، پیش افتاد و اگر هشیارتر بود و باتجربه‌تر عمل می‌کرد قطعاً برنده می‌شد، ولی مدافعان بی محابا جلو آمدند و به حریف فضا دادند تا بتواند گل خورده را جبران کند.

استقلال حساسیت‌ها را روی خودش افزایش ندهد

وی ادامه داد: استقلال باید برای نیم فصل دوم خود را تقویت کتند. یکی دو بازیکن نیاز است تا استقلال بتواند کیفیت بهتری یابد. تیم‌ها در نیم فصل دوم خیلی سخت‌تر امتیاز می‌دهند، چون شناخت بیشتری دارند و می‌دانند حریف از چه روش‌هایی برای رسیدن به گل استفاده می‌کند. از طرف دیگر استقلال نباید حساسیت‌ها را روی خودش افزایش دهد. از گذشته هم فیلمبرداران در اصفهان به شکلی از نیمکت‌ها فیلم می‌گرفتند که اعتراض سرمربیان را به دنبال داشت و فیلمی که از اعتراض رسول کربکندی پیشکسوت بزرگ اصفهان و تیم ملی پخش شد، نمونه‌ای از نوع فیلمبرداری در نصف جهان است.

رفتار فیلمبردار اصفهانی تعمدی بوده

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: فشار روی سرمربیان به‌خصوص آن‌هایی که تیم‌شان در کورس قهرمانی قرار دارد بیش از اندازه زیاد است. فیلمبرداران باید این موضوع را درک کنند و به دنبال آن نباشند تا بخواهند صحنه‌های نابی را شکار کنند. طبیعی است که سرمربی تیم وقتی از لب خط شاگردانش را هدایت می‌کند، واکنش‌های مختلفی دارد و برای آنکه صدایش به بازیکنانش برسد، داد و فریاد می‌کند. متأسفانه عموم جامعه، چون فضای کنار خط را لمس نکرده‌اند، تصور می‌کنند کار فیلمبردار درست بوده، ولی تقصیرکار است، چون می‌تواند خیلی راحت لنز دوربین خود را روی رفتار سرمربی یا دیگر اعضای کادرفنی تنظیم کند. لزومی ندارد کنار نیمکت از هر زاویه‌ای به سرمربی نزدیک شود. استنباط من این است چنین رفتاری تعمدی بوده، چون آرام‌ترین سرمربی هم کنار زمین از رفتار موذیانه کلافه می‌شود. در اتفاقی که در اصفهان رخ داد بیشتر فیلمبردار مقصر است و کادرفنی استقلال کمترین تقصیر را دارد.

دستمزد داوران با بازیکنان و مربیان همخوانی ندارد

بیانی در مورد قضاوت‌های این فصل که صدای همه تیم‌ها را درآورده و اینکه اگر سیستم کمک داور ویدئویی VAR هم وارد شود، توقف بیش از حد بازی روی اعتراض تیم‌ها وجود دارد، تصریح کرد: داوری‌ها فوتبال ما با توجه به مبالغی که بازیکنان و مربیان می‌گیرند، ناخواسته از کیفیت مورد انتظار دور می‌شود. دستمزد‌های داوران با دستمزد‌های کسانی که برای‌شان قضاوت می‌کنند، همخوانی ندارد. در اروپا دستمزد‌های داوران متناسب با نیاز‌های اقتصادی آن‌ها در جامعه است، ولی در ایران اگر داوری در یک ماه چهار قضاوت داشته باشد که به ندرت چنین اتفاقی می‌افتد، نهایتاً داور ۲۰ میلیون تومان درآمد دارد. مبلغی نیست که بتوان به آن توجه کرد و نمی‌توان با چنین پرداخت‌هایی انتظار داشت داوران با حداکثر تمرکز سوت بزنند، در حالی که واقعاَ کار سختی دارند و از روز عشق و علاقه در این حرفه مانده‌اند.

با VAR اعتراض تیم‌ها به داور قطع نمی‌شود

وی افزود: دستمزد‌های داوری باید افزایش پیدا کند و از طرفی دیگر فراموش نکنیم که در فوتبال ما اتفاقات پشت پرده وجود دارد. برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش کیفیت داوری‌ها بیشتر شود و فدراسیون فوتبال به اتفاقات کمیته داوران ورود کند. فدراسیون حق‌الزحمه بسیار خوبی برای داوران در نظر بگیرد از آن طرف بابت اشتباهات تأثیرگذار جریمه‌های سنگینی را در نظر بگیرد. داوران و کمک داوران در تعیین قهرمان، سهمیه آسیایی و تیم‌های سقوط کننده نقش مستقیم دارند و باید نظارت بیشتری صورت بگیرد، چون شاهد هستیم اشتباهات کمک داوران از داوران وسط بیشتر است و برنامه‌ریزی‌های پشت پرده روی کمک‌هاست. با ورود VAR هم اعتراض تیم‌ها به داور قطع نمی‌شود و به بهانه‌های مختلف می‌خواهند بازی را نگه دارند، ولی به مرور فرهنگ‌سازی می‌شود و کمتر از تیمی حقی زائل می‌شود. داور هم با اقتدار خود می‌تواند قضاوت بهتری داشته باشد. انتشار تصاویر خطا روی سعید مهری و موسی کولیبالی ثابت کرد دو کارت قرمز داده نشده و این یک مورد کوچک از نداشتن VAR است که به داور کمک می‌کرد اشتباه نکند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12529

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها