دل پر از درد نکونام در بازی استقلال و سپاهان

سرمربی استقلال گفت: با تیم سپاهان که یکی از بهترین تیم‌های چندسال اخیر را جمع کرده، فوق العاده بازی کردیم.اینکه بازی را باختیم طبیعی است. آن‌ها همه چیز دارند ما هیچ چیزی نداریم.

به گزارش دبل استار، جواد نکونام در نشست خبری پس از شکست مقابل سپاهان در هفته سوم لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به زمین بدی که امسال سپاهان دارد و شرایط را سخت کرده می‌دانستیم بازی مستقیم و نفرات قد بلند جلو انجام می‌دهد. بازی با تراکتور آن‌ها را دیده بودیم. توانستیم این نوع بازی را کاملاً کنترل کنیم. نیمه اول کلا موقعیتی نداشتند. تیم ما یک تک موقعیت داشت. یک لحظه روی یک ضربه ایستگاهی که فکر می‌کنم قبل آن اوت شده بود، قبل از پنالتی هم بازیکن ما را هل دادند.

وی افزود: باید اجازه بدهیم کارشناسان صحبت‌هایشان را انجام بدهند. تحت تاثیر چیزی قرار نگیرند. صحبت حق و جوانمردانه‌ای انجام بدهند. در نیمه دوم تیم ما کاملا سوار بازی بود. تیمی که به تراکتور و ذوب آهن ۵ گل زده بود در این بازی یک موقعیت گل نداشت. برعکس تیم ما ۳-۲ موقعیت گل داشت ولی متاسفانه نتوانستیم استفاده کنیم.

نکونام گفت: چند مورد برای من خنده دار بود. در بازی به این حساسی داوران هدست نداشتند. این واقعاً آخرش است! در ورزشگاه آزادی که میزبان هستیم، توپ جمع کن‌ها و افراد کنار زمین با ما نیستند، اما امروز توپ جمع کن‌ها توپ نمی‌دادند. توپ‌ها را کم کرده بودند. چیزهایی دیدیم و خداراشکر می‌کنیم که تیم سپاهان را به این کارها مجبور کردیم تا این اتفاقات بیفتد.

وی تصریح کرد: ۲ بازی قبل، ۲ پنالتی برای ما نگرفتند. هیچ صحبت و اعتراضی نکردیم. امروز روی یک صحنه در محوطه جریمه حریف بازیکن من توپ را شوت کرد، دست بازیکن حریف باز بود. توپ به دستش خورد، اما پنالتی نگرفتند. ما هم مثل باشگاه سپاهان و دیگران هوادار داریم. باشگاه بزرگی داریم. توقع داریم عدالت رعایت شود. چیز زیادی نخواستیم. سال قبل، به نظر من که مربی استقلال نبودم در حق این تیم اجحاف شد. امسال دوباره در ۳ هفته این اتفاقات افتاده، امیدوارم اشتباه کرده باشم.

نکونام افزود: صحبت کارشناسی را با احترام به همه دوستان قبول ندارم چون خودم فوتبال بازی کرده‌ام. بالاترین سطح فوتبال را دیده‌ام. هیچ کارشناسی نمی‌تواند من را توجیه کند. هفته قبل با یکی از این دوستان در مورد صحنه پنالتی صحبت کردم. طوری توجیه می‌کرد که من مانده بودم! به همه داوران احترام می‌گذارم ولی وقتی اشتباه می‌کنند می‌گویم. باید گفته شود تا این اشتباه تکرار نشود. ناظمی امروز در یکی دو صحنه نتوانست تصمیم درست بگیرد. بازی تمام شد. می‌توانستیم حداقل مساوی بگیریم. به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. ۳بازی با تمام توان‌شان ۳ بازی جنگیدند. واقعاً درود به شرفشان، از سال گذشته طلبکار هستند. امسال هزارتومان پول نگرفتند.

وی افزود: با تیم سپاهان که یکی از بهترین تیم‌های چندسال اخیر را جمع کرده، فوق العاده بازی کردیم. آن‌ها را مجبور به دفاع کردیم. مجبور کردیم زیر توپ بزنند. مجبورشان کردیم وقت تلف کنند و اتفاقاتی خارج از چارچوب فوتبال بیفتد ولی ما هم باید یاد بگیریم در خیلی از مسابقات این شرایط برای‌مان به وجود بیاید و بهترین عملکرد را داشته باشیم.

سرمربی استقلال گفت: اتفاقات امروز بزرگی بازیکنان و تیم من را نشان می‌دهد که توانستند سپاهان را به وقت کشی تلف کردند. توپ جمع کن توپ نمی‌داد و اتفاقاتی که دیدید. بازی سپاهان را کاملا خوانده بودیم. می‌دانستیم بازی مستقیم می‌کند. از توپ سوم و ایستگاهی استفاده می‌کند که متاسفانه یک لحظه اشتباه باعث از دست رفتن این ۳ امتیاز شد.

نکونام در مورد اینکه استقلال از فصل گذشته تا امروز ۶ بازی با سپاهان و پرسپولیس انجام داده و ۵ باخت داشته و به نظر می‌رسد این تیم به باخت در بازی‌های بزرگ عادت کرده، اظهار داشت: من فقط در مورد یک بازی صحبت می‌کنم. من به عنوان مربی امسال استقلال صحبت می‌کنم و مطمئن باشید این اتفاق امسال نمی‌افتد. به فوتبالی که سال قبل اینجا بازی شده یا نشده کاری ندارم. من مسئول فنی برای امسال هستم. امروز این سپاهان قوی‌تر از سال قبل را مجبور کردیم وقت تلف کنند. مجبور کردیم دفاع کنند و بزن زیرش بازی کنند. توانستیم تیم‌شان را تحت فشار بگذاریم.

وی افزود: اینکه بازی را باختیم طبیعی است. آن‌ها همه چیز دارند ما هیچ چیزی نداریم. حتی هوادار، در زمین خودشان با این همه هوادار بازی کردند. ما در استادیوم آزادی مهمان هستیم. اینجا مهمان هستیم. بیرون مهمان هستیم. همه جا مهمان هستیم. ما چه داریم؟ پول داریم؟ نداریم. به اندازه سپاهان بازیکن داریم؟ نداریم. چه اتفاقی باید بیفتد؟ چه چیز ما باید مثل آن‌ها باشد؟ بحث فنی من این است که امروز روی یک اشتباه باختیم. شایستگی‌مان را نشان دادیم و در آینده خواهید دید.

سرمربی استقلال در خصوص اشتباه عجیب سلیمی و اینکه آیا بین دو نیمه با این بازیکن صحبت شده، گفت: صحبتی که کردیم این بود؛ اشتباه فوتبالی است و پیش آمده، نیمه دوم فوق العاده بازی کرد و زحمتش را کشید. این‌ها پیش می‌آید. قبلش روی او به نظرم خطا شد. اگر هم خطا نشده که اشتباه است. هیچ بحثی نیست. برای اشتباه فوتبالی هم باید بیشتر تمرین کرد.

نکونام در خصوص داوری و وقت‌کشی نیازمند، عنوان کرد: در مورد داوری کامل صحبت کردم. نمی‌شود حرف بزنیم. حرف هم نزنیم این همه هوادار داریم. توقع دارند مربی دفاع کند. باید برای این بازی داور جسورتر انتخاب می‌کردند. ناظمی وقتی کنار زمین می‌آمد رنگ و روی زرد داشت و کف کرده بود! شاید خسته بود یا فشار ارتفاع اصفهان باعث شده بود. باید برخی مسائل را قبول کنیم. اگر قرار باشد من هم در مورد چیزی که به نفع فوتبال است صحبت نکنم، این فوتبال ارزشی ندارد. چه کسی باید صحبت کند؟

وی افزود: سپاهان را کلا به وقت تلف کردن مجبور کردیم. بازیکنان من طوری جنگیدند و زحمت کشیدند که این اتفاق افتاد. این نقطه روشنی است. در ورزشگاه آزادی هیچ چیز در اختیار ما نیست ولی اینجا توپ‌ها ناگهان کم شد و توپ جمع کن‌ها توپ را دیر می‌دادند.

در حالی که جواد نکونام در نشست خبری پس از شکست یک بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان اصفهان در هفته سوم لیگ برتر فوتبال، حضور یافته بود، اما یکی از عکاسان اعلام کرد به دلیل مجروح شدن یکی از عکاسان در کنار زمین این نشست را تحریم می‌کنند و خبرنگاران اصفهانی نشست خبری را ترک کردند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10135

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها