همیشه فوتبال ٩٠ دقیقه نیست

در این سالها به دلیل حساسیت جدول و موقعیت قهرمانی، شاهد دربی‌هایی کم گل و کم اتفاق بوده ایم.

به گزارش دبل استار، داربی یکی از مهمترین بازی های فصل که نه، مهمترین آنهاست. آنقدر که تیم ها حاضرند مساوی بگیرند، اما نبازند. اگر از قدیمی‌ترها سوال کنیم، معتقدند اگر سایر بازی ها سه امتیازی است، دربی اما قطعا ۶ امتیاز دارد.

در این سالها اما به دلیل حساسیت جدول و موقعیت قهرمانی، شاهد دربی هایی کم گل و کم اتفاق بوده ایم. به جای آن، دو تیم در خارج از زمین و در رشته بیانیه نویسی، ید طولایی داشته اند.

حساسیت دربی اما آنقدر بالاست که گاهی نتیجه مسابقه در دقایق یا حتی ثانیه های پایانی دستخوش تغییر می شود. برای استقلال، این اتفاق ۵ مرتبه رخ داده است.

گل های بعد از دقیقه ٩٠ استقلال در دربی
اولین گل لحظه آخری استقلال در داربی مربوط به دربی سال ١٣٨٣ است. جایی که دو تیم در پایان ٩٠ دقیقه به تساوی ٢ بر ٢ رضایت داده بودند. اما این پیروز قربانی، مدافع سال های نه چندان دور آبی ها بود که با گل دقیقه ۵+٩٠ گل پیروزی بخش استقلال را به ثمر رساند تا علاوه بر پیروزی تیمش، نام خود را نیز جاودانه کند. این داربی ٣ بر ٢ به سود استقلال به پایان رسید.

یکی دیگر از گل های لحظه آخری استقلالی ها به سال ١٣٨٩ باز می گردد. این گل توسط فرهاد مجیدی، کاپیتان اسبق این تیم، زده شد. جایی که مسابقه با تساوی بدون گل در جریان بود تا مجیدی در دقیقه ١+٩٠ دروازه رقیب سنتی را باز کنند و استقلالی ها با برتری ١ بر صفر پیروز از میدان خارج شوند.

چند سالی است که دربی های تهران به تساوی ٢ بر ٢ می انجامند و علی رغم پرگل بودن اما برنده ای نداشته است. یکی از این داربی ها به سال ١٣٩٩ و زمان هدایت استقلال توسط فرهاد مجیدی باز می گردد. این دربی که در نیمه نهایی جام حذفی برگزار شد، با برتری پرسپولیس در ٩٠ دقیقه در جریان بود که ضربه سر محمد دانشگر در دقیقه ٣+٩٠ مسابقه را به تساوی و متعاقب آن ضربات پنالتی کشاند تا استقلال در پایان راهی فینال جام حذفی شود.

دربی گذشته نیز با هدایت ریکاردو ساپینتو این بار در فینال جام حذفی برگزار شد که با برتری دو گله قرمز پوشان در حال اتمام بود؛ این بار محمدحسین مرادمند، یکی دیگر از مدافعان استقلال، با ضربه سر دقیق در دقیقه ١١+٩٠ بازی را به تساوی بکشاند. این مسابقه با برتری ٢ بر یک قرمزها به اتمام رسید.

آخرین گل نیز به داربی ١٠٢ برمی گردد. جایی که بعد از خطاهای متعدد پرسپولیسی ها داور مسابقه با کمک VAR رای به پنالتی داد تا کوین یامگا، پنالتی زن اول آبی ها، در دقیقه ٧+٩٠ بازی را به تساوی یک بر یک بکشاند.

این آمار و نتایج حاکی از حساسیت بالای این مسابقه است؛ جایی که هیچ یک از دو تیم به باختن حتی فکر هم نمی کنند.

منبع خبر : سحر صیدی بانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13076

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها