فوری: عرضه ۵۱ درصد سهام سرخابی‌ها

سازمان خصوصی‌سازی با صدور اطلاعیه‌ای جزییات واگذاری ۵۱ درصد سهام دو باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

به گزارش دبل استار، بر اساس اطلاعیه منتشر شده، ارزش پایه سهام قابل عرضه باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس ۲۱.۱۶۱.۰۴۷.۰۸۶.۹۰۰ ریال، معادل ۵.۳۶۲.۶۵۷.۶۵۰ سهم به صورت بلوکی (۵۱ درصد)، با قیمت تابلوی فرابورس «در روز عرضه معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه» به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۳.۹۴۶ ریال کمتر نباشد.

از سویی دیگر، ارزش پایه سهام قابل‌عرضه باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال ۱۸.۵۰۲.۷۲۱.۶۱۳.۰۰۰ ریال، معادل ۵.۵۰۳.۴۸۶.۵۰۰ سهم به صورت بلوکی (۵۱ درصد)، با قیمت تابلوی فرابورس «در روز عرضه معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه» به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۳.۳۶۲ ریال کمتر نباشد.

شرایط معامله:

۱-متقاضیان به‌دقت موارد مندرج در این آگهی و سایر اسناد مرتبط از جمله نامه درخواست عرضه و اطلاعیه منتشر شده در پایگاه اینترنتی شرکت فرابورس ایران را مطالعه و اقدامات مورد نیاز و مدارک لازم برای حضور در رقابت را تا موعد مقرر به صورت کامل حسب مورد از طریق کارگزار به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه شرکت فرابورس ایران و سازمان خصوصی‌سازی تحویل نمایند. در صورت هرگونه تاخیر در ارسال مدارک و یا نقص و ابهام در مستندات دریافتی مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

۲- با عنایت به لزوم رعایت مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال کشور در خصوص عدم امکان مالکیت همزمان دو باشگاه توسط ذی‌نفع واحد، متقاضیان خرید سهام شرکت موضوع این آگهی ملزم به رعایت این مقررات می‌باشند.

۳- خریدار موظف است در برنامه تقدیمی خود برای اداره و توسعه بنگاه محورهای زیر را هدف‌گذاری نماید. این برنامه که می‌باید شامل اهداف کمی و در برش‌های یک ساله باشد، جزء تعهدات خریدار بوده و به طور منظم مورد پایش قرار خواهد گرفت. در صورت عدم ایفای تعهدات این بند سازمان خصوصی‌سازی حق فسخ قرارداد واگذاری را خواهد داشت:

الف) پیش‌بینی منابع درآمدی جدید و پایدار و افزایش درآمد از محل منابع فعلی.

ب) مدیریت هزینه و راهبرد جذب بازیکن و کادر فنی.

ج) کاهش بدهی‌های معوق.

د) خروج از زیان انباشته و سودآوری پایدار شرکت.

ه) برنامه تقویت و توسعه تیم‌های پایه و کسب درآمد از این محل.

و) هدف‌گذاری جایگاه و رتبه تیم در بین باشگاه‌های ایران و آسیا.

۴- خریدار در صورت انجام اقدامات زیر از تخفیفات مقرر در این بند برخوردار خواهد بود:(اقدامات مربوط به جزءهای الف تا ج بر مبنای صورت‌های مالی حسابرسی‌شده بررسی خواهد شد):

الف) در صورتی که خریدار بتواند نسبت به سود ناخالص به درآمد عملیاتی را از سال دوم واگذاری به بعد حداقل در سطح ۲۵ درصد حفظ نماید به ازای هر سال تحقق این نسبت معادل ۳۰ درصد تخفیف در مبلغ یک قسط برخوردار خواهد بود.

در صورت افزایش این نسبت به ۳۰ درصد تخفیف قابل اعمال معادل ۴۰ درصد خواهد بود.

ب) در صورتی که درآمد حاصل از برند علائم تجاری و تبلیغات محیطی طی سه سال متوالی در طول قرارداد نسبت به سال قبل از آن حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد، خریدار به ازای هر سال تحقق این نسبت معادل ۳۰ درصد از مبلغ یک قسط مشمول تخفیف خواهد بود.

ج) در صورتی که میانگین نسبت درآمد حاصل از فروش بازیکن شامل نقل و انتقال و یا حق رشد به کل درآمدهای عملیاتی شرکت طی پنج سال پس از واگذاری ۳۰ درصد باشد، معادل ۲۰ درصد از مبلغ یک قسط مشمول تخفیف خواهد بود.

د) در صورتی که کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا معادل ۵۰ درصد و یا کسب قهرمانی در لیگ برتر معادل ۲۰ درصد تخفیف از مبلغ یک قسط بهره‌مند خواهند شد.

۵- سقف برخورداری خریدار از مبالغ تخفیفات مندرج در بند (۴) فوق به گونه‌ای خواهد بود که مجموع آنها در هر صورت از ۱۰ درصد مبلغ کل قرارداد واگذاری بیشتر نباشد.

۶- خریدار در صورت احراز شرایط مقرر در شیوه‌نامه تشویق بخش خصوصی و تعاونی از مزایای این شیوه‌نامه به شرح زیر برخوردار خواهد بود:

الف) افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.

ب) بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب ۱۰ درصد رشد سالانه برای خریداران بخش‌های خصوصی و تعاونی به مأخذ ۱۰۰ برای رقم میانه دوره اقساط.

ج) نرخ سود فروش اقساطی برای خریداران بخش تعاونی و خصوصی واقعی به ترتیب معادل ۲۰ و ۲۱ درصد و برای سایر خریداران معادل ۲۳ درصد.

۷- خریدار ملزم به تداوم فعالیت شرکت مورد واگذاری حتی پس از پایان قرارداد واگذاری خواهد بود در غیر این صورت نسبت به سلب مالکیت از خریدار و برگشت سهام به دولت اقدام خواهد شد. این موضوع به عنوان شرط ضمن عقد در قرارداد واگذاری قید خواهد شد.

۸- متقاضیان اقرار می‌نمایند ممنوع المعامله نبوده و مشمول ماده ۲۴ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب و اصلاحات بعدی آن نمی‌باشند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12899

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها