نکونام برای بردن با کسی تعارف ندارد

در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر روز گذشته استقلال تهران میزبان تیم استقلال خوستان بود که توانست سه امتیاز بازی را کسب کند.

به گزارش دبل استار، جواد نکونام از نسل جدید سرمربیان داخلی لیگ برتر فوتبال کشورمان می باشد که برای هر بازی برنامه و تاکتیک خاص خود را دارد.

جواد در هر بازی نسبت به تیم و نفرات حریف سیستم خود را می چیند. نکونام در دو بازی اول با سیستم ۴۳۳ و در دیدار با سپاهان اما بنا به قدرت تیم حریف در جناحین و وینگرهایش به درستی تیم را با سیستم ۳۵۲ به میدان فرستاد تا قدرت حمله سپاهان را کمرنگ کند که در این امر بسیار موفق هم بود. نکونام به خوبی نقطه ضعف سپاهان که همانا ارسال توپ های بلند به پشت مدافعان کند آنها بود را پیدا کرده بود که اگر دقت مهاجمان استقلال و بخصوص ارسلان مطهری در آن بازی بیشتر بود، استقلال در اصفهان ۳ امتیاز را به نام خود می زد.

نکونام در دیدار با استقلال خوزستان اما با دو تغییر در نفرات تیم و سیستم بازی و با سیستم اولیه ۴۳۳ پایه به میدان گذاشت و در نفرات مهرداد محمدی را به جای جعفر سلمانی و آرمان رمضانی را جانشین ازسلانی کرد که در دیدار با سپاهان چند موقعیت را در هدر داده بود.استقلال در دفاع چهار نفره نسبت به دو بازی اول فقط یک تغییر داشت و آن هم این بود که سلیمی را به عنوان دفاع ثابت در کنار حسین مرادمند در ترکیب اصلی تیم قرار داد. سلیمی با بازی عالی و باهوش و جنگندگی بالای خود به جواد نکونام ثابت کرد که در مورد او اشتباه نکرده است و سلیمی هم بازی خوبش باعث پیروزی در این دیدار شد تا هواداران استقلال اشتباه او را ببخشند.

سیدحسین حسینی با بازی های خوب خود در این فصل بار دیگر ثابت کرد که او یک دروازه بان قابل اعتماد است و نقش سرمربی بزرگی چون نکونام در این امر بی تاثیر نبوده است. روزبه چشمی بعنوان لیدر و بزرگ استقلال در این سال‌ها نقش پررنگی در تیم استقلال داشته است و روزبه چه زمانی که در ترکیب حضور داشته و چه زمانی که در تیم فرهاد کمتر بازی می کرد، همواره مورد اعتماد کل مجموعه باشگاه استقلال و سرمربی و بازیکنان تیم و بخصوص هواداران پرتعداد باشگاه استقلال بوده است.روزبه و سیدحسین با نقشی که در ترکیب استقلال دارند در آماده ترین حالت خود می باشند.

آرمان رمضانی را همه هواداران استقلال از باشخصیت ترین و جنگنده ترین بازیکنانی شناخته اند که هر چند دقیقه در میدان حضور داشته باشد با قلب خود بازی می کند و تا آخرین نفس برای استقلال و هوادارانش می جنگد و بخاطر همین جنگندگی است که هواداران او را یک جنتلمن می دانند.جواد نکونام هم بارها از مجموعه تیم خود و جنگندگی بالای آنها بدون یک ریال دریافتی از بازی خوب تیمش تمجید کرده است. با همه اینها، اما نباید فراموش کرد که نکونام برای رسیدن به پیروزی و گرفتن ۳ امتیاز با هیچ بازیکنی تعارف ندارد و در تیم او اگر چه با کمبود بازیکن روبروست، اما هیچکس جای ثابتی ندارد.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10296

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها