بازهم سنگ اندازی؛

این قسمت: کم کردن سقف بودجه!

سنگ اندازی های قوانین عجیب برای استقلالی ها تمامی ندارد.

به گزارش دبل استار، سقف بودجه؛ قانونی عجیب که فصل بیست و سوم لیگ را دستخوش چالش هایی جدی کرده است. قانونی که به خودی خود آنچنان که تصور می شود بد نیست؛ اما هزینه‌های بالا و درخواست های نامعقول برخی بازیکنان، شرایط را برای تیم ها سخت تر کرده است.

قانونی که البته پایبندی به آن محل بحث و بررسی است. ابتدای فصل و طبق اعلام مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام شد که به ازای هر بازی که از بازیکنان گران تر از سقف بودجه استفاده شود، یک امتیاز از تیم خاطی کم می شود. اتفاقی که برای تیم سپاهان رخ داد و از این تیم ۴ امتیاز کسر شد. اما در حرکتی ناباورانه این ۴ امتیاز با استناد به اینکه همه چیز باید در زمین مسابقه مشخص شود، به تیم اصفهانی بازگشت! این اتفاق البته حواشی متعددی به دنبال داشت اما تغییری حاصل نشد. به طوری که باشگاه های مختلف در اقدامی تلافی جویانه، دست به شکایت از یکدیگر زدند.

قانون سقف بودجه برای استقلال کاملا متفاوت بود. از عدم جذب بازیکنان مدنظر کادرفنی، تا کاهش چندین و چند باره قرارداد بازیکنان فعلی. گواه عدم تخلف استقلال هم علی رغم شکایت رقبا، تبرئه این تیم در کمیته انظباطی بود.

حال و باری دیگر بحث سقف بودجه استقلال مطرح شده است. هشتم مردادماه ١۴٠٢، محمدرضا کشوری‌فرد، سرپرست سازمان لیگ، طی نامه ای به باشگاه استقلال اعلام کرد که سقف بودجه این تیم در فصل جدید ۳٠٠ میلیارد تومان است و نمی‌توانند بیش از این مبلغ هزینه کنند که آبی پوشان اعلام کردند طبق دستور و گرفتن موافقت از منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، سقف قراردادشان را به ٣٢۵ میلیارد تومان رساندند؛ موضوعی که قنبرزاده آن را منتفی دانسته است.

امروز و طی یک نامه حیدر بهاروند اعلام کرد که سقف این باشگاه ٣١٠ میلیارد تومان است و باید در نیم‌فصل دوم این مورد اصلاح شود که این امر سبب چالش‌های جدیدی برای جواد نکونام و تیمش می شود.

چندی پیش و پس از بازگشت امتیازات سپاهان، جواد نکونام از کلاهی که بر سر استقلال گذاشتند، یاد کرد و این تیم را تنها تیم پایبند به قانون سقف بودجه دانست و به نوعی عدم رضایت خود نسبت به این موضوع را اعلام کرد. حال و با توجه به کاهش رقم سقف بودجه، به نظر می رسد استقلال علاوه بر کم کردن دوباره قرارداد بازیکنان فعلی، در جذب بازیکن جدید نیز با چالش هایی رو به رو شود.

این سختگیری ها نسبت به استقلال، با توجه به امتیازات بازگشته سپاهان، این شائبه را به وجود می آورده که اگر قانون سقف بودجه همچنان به قوت خود باقی است، چرا تیم اصفهانی مورد عفو قرار می‌گیرد ولی تیمی چون استقلال که در نیم فصل اول و به دلیل رعایت قانون مذکور از تقویت تیم محروم مانده بود، باز هم با کم شدن این سقف مواجه شده؟

اصلا چطور است که ابتدای فصل منصور قنبرزاده ٣٢۵ میلیارد بودجه را تایید می کند ولی به یکباره در نیم فصل دوم رای به کاهش سقف بودجه استقلال می دهد؟ اگر این تلاش ها برای فشار بیشتر بر روی جواد نکونام و ضربه زدن به استقلال نیست، پس چیست؟

هم اکنون هم که هنوز تیم ها به طور رسمی وارد بازار نقل و انتقالات نشده اند، رقبای مستقیم استقلال نسبت به این تیم پر مهره تر هستند. البته که علی خطیر، مدیرعامل استقلال، قطعا سکوت نخواهد کرد اما این سنگ اندازی ها سالهاست که برای استقلال هوادارانش آشناست.

نویسنده خبر : سحر صیدی بانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13432

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها