تبعیض های شائبه برانگیز؛

استقلال اسیر نگاه تبعیض آمیز شده؟

استقلال و پرسپولیس از همان ابتدای تشکیلشان با هم رقیب بودند، حال اینکه متصدی اصلی سرخابی ها یعنی وزارت ورزش چگونه با هر یکی از این دو تیم در طی این چند سال برخورد میکند جای سوال دارد.

به گزارش دبل استار، رقابت دو تیم استقلال و پرسپولیس به دو یا سه سال باز نمی گردد؛ این دو تیم برای رقابت با یگدیگر متولد شده اند. از همان روز که پرویز خسروانی اقدام به تاسیس باشگاه دوچرخه سواران و متعاقب آن تاج کرد، رقیب او علی عبدو تنها برای ایجاد رقابت با وی، در کنار بولینگ، اقدام به تاسیس تیم فوتبال پرسپولیس کرد.

رقابت و تقابل این دو اما هیچگاه تنها به زمین مسابقه محدود نبوده است و همواره شاهد تنش هایی در خارج از مستطیل سبز بوده ایم. اتفاقی که نه تنها مختص به این دو تیم نیست، بلکه در تمام نقاط دنیا به همین شکل است و رقبا به قولی چشم دیدن یکدیگر را ندارند.

در سالهای اخیر اما این رقابت، به سمت شکایت و بیانیه نویسی کشیده شده است؛ تا آنجا که در کمتر از ٢۴ ساعت مدیران دو تیم علاوه بر انتشار بیانیه علیه یکدیگر، شکایت هایشان را نیز روانه کمیته های مربوطه می کنند.

دبل استار به عنوان یک رسانه در حوزه استقلال، همواره سعی داشته و دارد که تنها به موضوعات پیرامون استقلال پرداخته و از تخریب رقبا که خلاف شأن استقلال و هوادارانش است، خودداری کند. چندی است اما اتفاقاتی رخ می دهد که ذکر آن از اوجب واجبات است. چرا که عدم بازگو کردن آن شائبه بی‌تفاوتی نسبت به تیم محبوب مان را به وجود خواهد آورد.

مدتی است پرسپولیس با حواشی متعدد دست به گریبان است و بازیکنان، کادر فنی و مدیریت، در رابطه ای خصمانه به سر می برند؛ به طوری که در سفر اخیر این تیم به ریاض، مدیر عامل تیم جدای از سایرین راهی عربستان شد. موضوعی که بسیاری از رسانه ها که مدعی بی طرفی و روشنگری هستند، کوچکترین اشاره ای به آن نداشتند؛ این در حالی است که خبر اختلاف علی خطیر و جواد نکونام، تا مدت ها صدر اخبار ورزشی بود!

از سویی دیگر این تیم که با شکایت بازیکنان پیشین خود مواجه شده، مجوز حرفه ای دریافت می کند و راهی لیگ قهرمانان آسیا می شود، بدهی های چند صد میلیاردی اش از سمت وزارت پرداخت می شود و این روزها نیز در کمپ تیم های ملی مشغول تمرین است. جدای از اینها بازیکنان مصدومش نیز زیر نظر پزشک تیم ملی دوران نقاهت می گذرانند!

حال این سوال مطرح می شود که اگر مالکیت دو تیم همچنان یکسان است، پس چگونه است که وزارت ورزش برای یکی مادر است و برای دیگری زن بابا؟

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که هیچ یک از تیم های دیگر نیز نسبت به این موضوعات واکنشی نشان نمی دهند. چگونه است که اغلب تیم ها از استقلال بابت سقف بودجه شاکی هستند اما نسبت به این موضوعات چشم پوشی می کنند؟

تعطیلی لیگ به دلیل برگزاری لیگ قهرمانان آسیا نیز موضوع دیگری است که علی رغم فشرده شدن لیگ و استراحت کمتر رقبا نسبت به هم اما تیم ها و رسانه ها در قبال آن، سکوت اختیار کرده اند.

اما آن هنگام که استقلال تنها درخواست به تعویق دربی می کند ماجرا به ناگاه تغییر کرده و اغلب رسانه ها از رد درخواست غیرقانونی این تیم خبر می دهند. چگونه است؟ آیا درخواست های پرسپولیس دیده نمی شوند یا همه قانونی هستند؟

سالهاست که هر یک از این دو تیم از خود به عنوان بچه سر راهی فدراسیون و وزارت ورزش نام می برند؛ با این تفاسیر اما بهتر نیست تیم همیشه نالان، خود را عزیز دردانه بنامد، نه سر راهی؟

منبع خبر :  سحر صیدی بانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12667

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها