پشت پرده مجوز حرفه‌ای پرسپولیس چیست؟

با وجود تخلفات و بدهی های بزرگ پرسپولیس چگونه مجوز حضور در لیگ قهرمانان برای این تیم صادر شد و استقلال در این تورنمت حضور ندارد.

به گزارش دبل استار، چند سالی است که اسم دو کمیته تحت عنوان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و کمیته بدوی برای دادن مجوز حرفه‌ای به باشگاه های لیگ برتری زیاد شنیده می‌شود و دلیل این کار هم برای حرفه‌ای شدن باشگاه ها و کسب مجوز برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا می باشد.

رئیس کمیته مجوز حرفه‌ای سال قبل درباره باشگاه هایی که مشمول مجوز حرفه‌ای می شوند گفته بود که “باشگاه‌ها نباید هیچ بدهی به افراد حقیقی و حقوقی داشته باشند؛ باید تکلیف بدهی‌های اجتماعی‌شان مانند مالیات، بیمه، حقوق معوقه بازیکنان و مربیان و شکایت‌هایی که از آنها وجود دارد را مشخص و همه را تسویه کنند.”

در آن زمان که درباره نداشتن بدهی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای صحبت شده بود، همه خبرها حول محور بدهی باشگاه استقلال به استراماچونی بود و هیچ خبری درباره بدهی باشگاه پرسپولیس به بازیکنان و سرمربی خارجی یا بدهی مالیاتی آنها نبود و بالاخره چیزی که از ابتدا همه خبرها حول محور آن می چرخید، منشر شد و باشگاه استقلال مجوز حرفه‌ای نگرفت و باشگاه پرسپولیس مجوز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرد.

سال گذشته بود که اعلام شد که مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شده و استقلال به وزارت اقتصاد و پرسپولیس به وزارت ورزش واگذار شده اند و بعد از قرعه‌کشی و شروع بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا که آقایان خیالشان از بابت حضور تیم خود راحت شده بود، پرده ها کنار رفتند و هر روز خبری مبنی بر تخلفات باشگاه پرسپولیس منتشر شد.

ابتدا خبر واگذاری استقلال به وزارت اقتصاد تکذیب شد و اعلام شد که هر دو تیم هنوز زیر نظر وزارت ورزش هستند.

بعد از مدتها خبری مبنی بر بدهی باشگاه پرسپولیس بابت ندادن مالیات به برانکو منتشر شد و بعد از آن پرداخت نکردن بدهی رادوشویچ دروازه‌بان پرسپولیس که ۳ برابر شده بود و همین روزها انگار پرداخت شده است.بعد از دو کروات اخباری از پرداخت نشدن بدهی به پریرا مهاجم برزیلی سال پیش پرسپولیس منتشر شد که کامیابی نیا بعد از جدایی در یک مصاحبه عنوان کرد که قرارداد پریرا مبلغی بسیار زیاد می باشد که مدیریت باشگاه پرسپولیس آن را تکذیب کردند و اکنون با اعلام خبر بدهی به پریرا مشخص شد که کامیابی نیا بی جهت نگفته بود.

در حالی که فصل پیش رسانه های همیشه در صحنه برای منتشر کردن اخبار فیک برای کمک به باشگاه پرسپولیس عنوان کردند که قرارداد دیاباته با همه جوایز قهرمانی و گلزنی ۳۸۰ هزار دلار می باشد که اکنون خبری منتشر شده که باشگاه پرسپولیس ۳۷۰ هزار دلار هنوز به شیخ دیاباته بدهکار است و مشخص نیست که قرارداد شیخ چندهزار دلار بوده که ۳۷۰ هزار دلار آن هنوز پرداخت نشده است.

اکنون این سؤال پیش می آید که چه کسی و با دخالت چه کسانی به این باشگاه با این همه بدهی که فعلا مشخص شده و بدهی هایی که هنوز اسنادش منتشر نشده است، مجوز صدور حرفه‌ای برای شرکت در آسیا را صادر کرده است؟

آیا آقایان بخاطر تعلیق نشدن فدراسیون و فرار از زیر مالکیت دو باشگاه، به عمد استقلالی که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران بدون باخت قهرمان لیگ برتر شده بود را قربانی بازی‌های خود کردند تا چند صباحی بیشتر ریاست کنند؟

بالاخره یکبار برای همیشه یک نفر جواب دهد که دلیل دادن مجوز حرفه‌ای به پرسپولیس و ندادن مجوز حرفه‌ای به استقلال در این فصل با رو شدن همه این اسناد چه بوده است.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12665

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها