خسرو، پسری که سانترهایش بوی گل می‌داد

خسرو حیدری جزئی از نسل طلایی فوتبال ایران و استقلال است.

به گزارش دبل استار، استقلال همواره مأمن جناح راست تیم ملی فوتبال ایران بوده است. از حسن نظری، جواد زرینچه، نوازی تا خسرو حیدری همیشه جناح راست تیم ملی و استقلال، قتلگاه تیم های حریف و پایه گذار حمله برای رسیدن به دروازه حریفان بوده است. خسرو حیدری جزیی از نسل طلایی فوتبال پایه ای استقلال است.

نسلی که صمد مرفاوی اوایل دهه۸۰ بر اساس گزینش دقیق خود، تیمی ساخت که تمامی عناوین قهرمانی استانی و کشوری را درو کرد. تیمی که وحید طالب لو ، امیرحسین صادقی ، مجتبی جباری ، آندرانیک تیموریان، بهشاد یاورزاده و البته خسرو حیدری که همه کاره جناح راست بود را در خود می دید.

از همان روزها، از همان هفته هایی که استقلال بی رقیب در رده جوانان و بزرگسالان بود و از همان سالی که جام قهرمانی را بالای سر این بچه ها دید، کمتر کسی خسرو حیدری را به عنوان یکی از بهترین ها باور کرد.

خسرو فوتبال را از ابومسلم و بخاطر خدمت سربازی شروع کرد و همیشه در مصاحبه هایش می گوید: اگر بخواهم استقلال را از زندگی بازیگری ام حذف کنم، باید بگویم ابومسلم بهترین روزهای زندگی فوتبالی ام را ساخت. من در مشهد احساس راحتی می کردم، از این که می توانستم بدون دغدغه فقط به فوتبال فکر کنم. اما به هرحال عمر آن روزها خیلی زود گذشت و تمام شد.خسرو می گوید که فرزند استقلال است و از روزی که تیم امیدهای استقلال را ترک کرده، به بازگشت می اندیشیده، اما این بازگشت با تاخیر بود. او بارها تیم عوض کرد، به پاس رفت و سرانجام در تغییر و تحولاتی که فتح الله زاده در تیمش به وجود آورد جذب استقلال شد. «می دانستم یک روز برمی گردم. وقتی پیشنهاد استقلال رسید دیگر حتی به خودم اجازه فکر کردن هم ندادم. آنقدر در مورد آینده زندگی فوتبالی ام فکر کرده بودم که لازم نبود سر مسائل کوچک بحث کنم. می خواستم از فراموشی بیرون بیایم. هدفم این بود که بیشتر و بهتر دیده شوم و برای همین به استقلال برگشتم.برای من چیزی جز این اهمیت نداشت که به تیم ملی دعوت شوم. من این هدف را در تمام سال های قبلی زندگی ام از دست داده بودم.»

خسرو به سه قهرمانی لیگ برتر استقلال(۲)، سپاهان (۱) و دو قهرمانی جام حذفی با استقلال دست یافته است و با تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در زمان سرمربیگری کی‌روش بازی کرده است. خسرو با ۵۷ پاس گل بعنوان آقای پاس گل استقلال در لیگ برتر فوتبال کشورمان شناخته می‌شود. خسرو در فصلی که فرهاد مجیدی جانشین وینفرد شفر شد در آخرین بازی لیگ با پیراهن استقلال برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد و به کلاس های مربیگری رفت تا در آینده در این پست نیز کار خود را دنبال کند. خسرو با حضور سردار آجورلو بعنوان کادرفنی ایرانی ساپینتو انتخاب شد و کمک شایانی به ساپینتو در شناخت زودتر بازیکنان استقلال و دیگر تیم های لیگ برتری داشت. خسرو بدون تردید یکی از بازیکنان بااخلاق استقلال و فوتبال ایران می باشد که مورد اعتماد تمام اهالی و هواداران فوتبال خارج از هر رنگی می باشد. ۲۳ شهریور تولد پسر سر به زیر استقلال، خسرو حیدری ملقب به خسرو خوبان می باشد.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10786

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها