۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۰؛

وقتی استقلال با مظلومی در دربی هتریک کرد

استقلال در تاریخ گهربار خود همه رکوردها را به نام خود کرده و شاید اولین ها نیز به نام این باشگاه در دربی باشد.

به گزارش دبل استار، استقلال در تاریخ گهربار خود همه رکوردها را به نام خود کرده و شاید اولین ها نیز به نام این باشگاه در دربی باشد. از اولین گل زده در دربی به نام منشی زاده و اولین برد در دربی، بردن ۳ دربی پیاپی و در نهایت بردن چهار دربی در دهه نود که در زمان سرمربیگری پرویز مظلومی اتفاق افتاد.

مظلومی اگر باهوش بود هم می توانست پنجمین برد دربی را به نام خود بزند و با بردن ۵ دربی متوالی در دربی برای همیشه نام خود را ماندگار کند و هم با تیمی که یکی از بهترین تیم هایی که در اختیار داشت، می توانست چند بار لیگ برتر، حذفی و حتی آسیا را ببرد، اما مظلومی به همین بردن دربی ها و یک جام حذفی راضی شد.

در تیمی که استقلال توانست در ۲۵ شهریور ماه با دو گل مجیدی و جباری دربی را برای سومین بار پشت سر هم با سرمربیگری پرویز مظلومی ببرد، بازیکنان بزرگی چون رحمتی، خسرو، حنیف، پژمان، میثم حسینی، آندو، کیانوش رحمتی،جباری، کرار، میداوودی و مجیدی بودند که در تمام نقاط زمین از تیم پرسپولیس سرتر بودند و اگر مظلومی دچار بدشانسی و مصدومیت بازیکنان کلیدی در نیم فصل دوم نمی شد با اقتدار و اختلاف لیگ برتر را هم می برد.

مظلومی یک سرمربی بود که نتوانست اختلاف بین جباری و کرار را مدیریت کند و بعد با رفتن مجیدی و مصدومیت آندو و کیانوش رحمتی تیم در میانه میدان خالی شد و مظلومی مجبور شد در فینال جام حذفی میثم حسینی را به عنوان هافبک دفاعی استفاده کند.

به هر حال ۲۵ شهریور نیمه آبی ورزشگاه مثل دو مرتبه قبل با شادی استادیوم آزادی را ترک کردند و مظلومی با پیروزی در این دیدار با بردن رقیب دیرینه هتریک کرد و سال ۹۰ بدون تردید بهترین سال برای استقلال و پرویز مظلومی در دربی ها بود، چون استقلال در سال ۹۰ در ۳ مرتبه پرسپولیس را شکست داد و هنوز در کری های هواداری، هواداران استقلال از کلیپ هایی که هواداران پرسپولیس با چشمانی گریان از این که ما ۴ بازی پشت هم شکست خورده ایم، شکایت داشتند و از این که اشتباه کردیم که طرفدار این تیم شدیم با چشمان گریان سخن می گفته اند، کری می خوانند.

۲۵ شهریور ۱۴۰۲ دقیقا ۱۲ سال از روزی که استقلال در دربی آخرین روزهای تابستانی با دو گل رقیب خود را شکست داد، می گذرد و این دیدار کمک بسیار زیادی کرد که استقلال با برد چهارم یک رکورد تاریخی را برای هواداران خود رقم بزند.

استقلال روزهای تلخ و شیرینی در تاریخ ۷۸ ساله خود داشته است و اگر آقایان کاری به این تیم نداشته باشند و ثبات را به استقلال بیاورند، بدون تردید استقلال به روزهای رویایی خود بازخواهد گشت. هر چند استقلال در روزهای بی ثبات خود هم تنها تیمی از لیگ برتر فوتبال کشورمان است که بدون باخت قهرمان لیگ برتر شده است.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10784

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها