این بازیکن حالا فیکس تیم ملی است

محمد محبی قطعا یکی از ۱۱ ستاره اصلی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در قطر خواهد بود.

به گزارش دبل استار، محمد محبی همه نام و نشان خود در لیگ برتر فوتبال ایران را مدیون امیر قلعه‌نویی است. محبی وقتی جوان و جویای نام بود در شاهین بوشهر بازی می‌کرد که سخت مورد توجه امیر قلعه‌نویی و باشگاه سپاهان قرار گرفت و به این باشگاه اصفهانی پیوست. او در دو فصل در سپاهان در مجموع در ۶۴ بازی برای این تیم اصفهانی به میدان رفت که حاصل آن ۱۲ گل و ۴ پاس گل بود.

محبی در تیر ۱۳۹۸ توسط مارک ویلموتس به اردوی تیم ملی ایران دعوت شد،و در تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۹۸ اولین بازی ملی رسمی خود را برابر کامبوج انجام داد. مارک ویلموتس به بازی محبی بسیار علاقمند بود و از او همواره در ترکیب خود استفاده می کرد تا اینکه بعد از ویلموتس دیگر مربیان تیم ملی مانند اسکوچیچ و کارلوس کی‌روش به او هیچ اعتقادی نداشتند.

محبی در حالی که در استقلال بهترین بازی‌های خود را انجام می داد و از نظر فوتبالی بهترین ستاره لیگ و استقلال بود، توسط کارلوس کی‌روش برای جام جهانی قطر به تیم ملی دعوت نشد و این در حالی بود که لیست تیم ملی هنوز یک جای دیگر برای جام جهانی داشت. عدم دعوت محبی به جام جهانی باعث انتقادهای زیادی به کارلوس کی‌روش شد و هم محبی از نظر روحی مدتها افت فنی کرد.

بعد از رفتن کی‌روش و روی کار آمدن قلعه‌نویی باز هم محبی به تیم ملی دعوت شد و این بار نه تنها دعوت، بلکه بعنوان یکی از یازده بازیکن اصلی او همواره در ترکیب اصلی قرار دارد و این نشان از شناخت و اعتماد کامل قلعه‌نویی به وینگر بوشهری دارد.محبی در بازی اول مقابل روسیه یک پنالتی گرفت و در دومین بازی مقابل کنیا یک گل به ثمر رساند تا باعث برتری ۲بر۱ تیم ملی شود.محبی دوباره با نظر امیر قلعه نویی برای بازی‌های دوستانه شهریور ماه ۱۴۰۲ دعوت شد و توانست در مقابل تیم ملی فوتبال بلغارستان تک گل ایران را به ثمر برساند و همچنین بهترین بازیکن زمین شود.

محبی تاکنون ۱۳ بازی برای تیم ملی انجام داده که ۹ بازی آن در سال جاری و ۴ بازی در زمان ویلموتس بوده است که حاصل این ۱۳ بازی ۴گل و ۵ پاس گل و کسب ۲ پنالتی بوده است.

محبی بدون تردید یکی از ۱۱ ستاره اصلی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در قطر خواهد بود و درخشش او در این بازیها، می تواند باعث ترانسفر او به تیم های بزرگ اروپایی با توجه به سن او شود.او اگر قدر موقعیتی که امیر قلعه‌نویی پیش روی او گذاشته بخوبی بداند، سالها می تواند در تیم ملی فوتبال کشورمان بدرخشد.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12276

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها