در آستانه هزارمین گل؛

نگاهی متفاوت به گل‌های رُند استقلال در لیگ برتر/ بخش اول

آبی های تهرانی در آستانه هزارمین گل خود در تاریخ لیگ برتر قرار گرفته‌اند.

به گزارش دبل استار، استقلال یکی از پرافتخار ترین تیم های ایران و آسیا در طول قدمت نزدیک به ۸ دهه ای که دارد افتخارات و رکورد های زیادی را به دست آورده است و تالار افتخارات این تیم مملو از این رکورد ها و جام ها است.
آبی های پایتخت تنها دو گل تا رسیدن به تعداد ۱۰۰۰ گل زده فاصله دارند و این یکی دیگر رکورد های است که استقلالی ها در بازی با ملوان به دنبال آن خواهند بود.
با توجه به نزدیک شدن به رکورد ۱۰۰۰ گل برای پسران آبی در تاریخ لیگ نگاهی مفصل می اندازیم به گلزنان گل‌های رُند باشگاه استقلال در طول هشت دهه قدمت تیم آبی پایتخت

* علی موسوی
اولین گل آبی ها در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را علی موسوی مهاجم پر سابقه استقلال در بازی برابر فجر سپاسی به ثمر رساند.
موسوی یکی از لژیونر های باشگاه استقلال است که در سطح دو فوتبال آلمان در تیم لورکوزن بازی کرده است و پس از مصدومیت شدید این تیم را ترک کرده است، آبی ها در پایان نایب قهرمان اولین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران شدند

* دبل عنایتی در گل های صد و دویست
گل های صدم و دویستم آبی ها را باز هم یک مهاجم به ثمر رساند، رضا عنایتی با تیم های استقلال و ابومسلم خراسان ۳ بار آقای گل بازی‌های لیگ شده است.
عنایتی با ۱۴۷ گل رکورد دار بیشترین گل زده در تاریخ لیگ برتر ایران را در اختیار دارد، عنایتی گل صدم را در دیدار برابر سایپا به دست آمد، عنایتی در این دیدار دبل کرد و دولین گل او گل صدم باشگاه استقلال در لیگ برتر بود.
اما موتور گلزنی باشگاه استقلال خاموش نشد و عنایتی بار دیگر در لیگ پنجم موفق شد دروازه تیم فجر سپاسی را باز کند و گل دویستم آبی را باز هم به نام خود ثبت کند.
آبی ها در لیگ سوم باز هم نایب قهرمان لیگ برتر شدند و موفق شدند به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند، همچنین آبی ها در لیگ پنجم به قهرمانی رسدند و عنایتی با به ۲۱ گل زده به عنوان آقای گل دست یافت.

* قربانی زننده گل سیصدم
پیروز قربانی یکی از بازیکنان با تعصب استقلال همراه با وحید طالب لو، آرش برهانی، علیرضا اکبرپور و محمود فکری نُه فصل متوالی برای آبی های تهران بازی کرده‌اند.
قربانی در دیدار برابر استقلال اهواز در لیگ هشتم که با برتری پر گل آبی های تهران به پایان رسید موفق شد گل سوم آبی ها در این دیدار و گل ۳۰۰ تاریخ استقلال در لیگ برتر را به نام خود به ثبت برساند.
در پایان لیگ هشتم استقلالی ها موفق شدند با هدایت امیر قلعه نویی قهرمان لیگ برتر شوند و هشتمین قهرمانی خود در لیگ آزادگان و لیگ برتر را به دست آورند.

* حیدری سازنده گل ۴۰۰
دیدار استقلال و ابومسلم در لیگ نهم به زده شدن گل چهارصدم استقلال منجر شد، در این دیدار که با برتری آبی ها سه بر یک به نفع آبی ها به پایان رسید
عبدالجبار مومونی بازیکن خارجی تیم حریف گل ۴۰۰ استقلال را به اشتباه وارد دروازه خود کرد.
زمینه ساز گل چهارصدم استقلال در دیدار برابر ابومسلم خسرو حیدری مدافع کناری آبی ها بود که مانند همیشه یکی از سانتر های بسیار زیبای خود را به روی دروازه ابومسلمی ها ارسال کرد و مومونی به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد.
در پایان لیگ نهم آبی ها با کسب ۵۹ امتیاز پس از سپاهان و ذوب‌آهن در رده سوم قرار گرفتند و موفق شدند به مرحله گروهی رقابت های آسیایی راه پیدا کنند.

منبع خبر : مهرداد یاراحمدی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=9947

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها