در آستانه هزارمین گل؛

نگاهی متفاوت به گل‌های رُند استقلال در لیگ برتر/ بخش دوم

تیم فوتبال استقلال تهران فقط دو گل تا رسیدن به رکورد 1000 گل در تاریخ ادوار لیگ برتر فاصله دارد.

به گزارش دبل استار، استقلال یکی از پرافتخار ترین تیم های ایران و آسیا در طول قدمت نزدیک به ۸ دهه ای که دارد افتخارات و رکورد های زیادی را به دست آورده است و تالار افتخارات این تیم مملو از این رکورد ها و جام ها است.
آبی های پایتخت تنها دو گل تا رسیدن به تعداد ۱۰۰۰ گل زده فاصله دارند و این یکی دیگر رکورد های است که استقلالی ها در بازی با ملوان به دنبال آن خواهند بود.
با توجه به نزدیک شدن به رکورد ۱۰۰۰ گل برای پسران آبی در تاریخ لیگ نگاهی مفصل می اندازیم به گلزنان گل‌های رُند باشگاه استقلال در طول هشت دهه قدمت تیم آبی پایتخت

* تنها خارجی زننده گل رند

گوران یرکویچ مهاجم فرانسوی آبی ها  در بازی مقابل داماش موفق شد اولین گل خود را برای استقلال به ثمر رساند.

اولین گل یرکوبچ در لیگ برتر برابر شد با پانصدمین گل تاریخ باشگاه استقلال این گل در گیلان به ثمر رسید، آبی ها در پایان لیگ یازدهم در رده سوم جدول رده بندی قرار گرفتند.

* بچه غول زننده گل ۶۰۰

گل ۶۰۰ آبی ها هر چند برای استقلالی ها تلخ بود اما به نام یکی از بهترین مدافعان آبی ها در سال های نچندان دور به ثبت رسید.
استقلال در برابر ملوان به میدان رفت که در پایان این دیدار با نتیجه چهار بر دو به نفع قو های مازندران به پایان رسید.

* علی قربانی و گل هفتصدم

در لیگ شانزدهم بازیکنان استقلال موفق شدند هفتصدمین گل آبی ها در لیگ برتر را به ثمر برسانند، علی قربانی مهاجم آبی ها زننده این گل بود.
قربانی در دوران حضور در استقلال برای این تیم ۱۶ گل به ثمر رساند که مهمترین ترین گل او همین گل هفتصدم استقلال بود که در دیدار برابر صبای قم به ثمر رساند، آبی ها در انتهای فصل شانزدهم در جایگاه سوم جدول قرار گرفتند.

* محمد دانشگر

در ادامه گل های برتر زده شده توسط بازیکنان استقلال به یکی از گل های شیرین آبی ها در زمان هدایت شفر سرمربی آلمانی استقلال می رسیم.
شاگردان شفر به سختی به دنبال رسیدن به رکورد ۸۰۰ گل زده بودند و در برابر ذوب آهن به نظر می رسید کار سختی داشته باشند، اما این اتفاق رخ نداد و آبی ها موفق شدند با سه گل این تیم را بدرقه کنند.
محمد دانشگر مدافع میانی تیم استقلال موفق شد در اوایل نیمه دوم برابر شاگردان علی منصوریان روی یک ضربه کرنر به گل سوم خود دست یابند و با این گل آمار آبی پوشان در تاریخ لیگ برتر به ۸۰۰ گل زده برسد.

* جوان محبوب فرهاد و گل نهصدم

نهصدمین گل استقلال در زمان هدایت فرهاد مجیدی رقم خود شاگردان مجیدی در دیدار برابر نفت مسجد سلیمان کار راحتی در پیش داشتند و موفق شدند این تیم خوزستانی را از پیش رو بردارند.

گل سبحان خاقانی به نفت مسجدسلیمان، گل شماره ۹۰۰ استقلال در تاریخ لیگ برتر بود. در طول بیست دوره ای که رقابت های لیگ برتر برگزار می شود، استقلال موفق شده بود ۸۹۹ بار دروازه حریفان را باز کند و این گل خاقانی، نهصدمین گل آبی پوشان در تاریخ این مسابقات بود.
استقلال در پایان لیگ بیستم در جایگاه سوم قرار گرفت و پس از تیم های پیروزی و سپاهان به لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

* گل هزارم؟

هزار گل زده در تاریخ لیگ برتر یکی از افتخارات دیگر استقلال در لیگ برتر ایران خواهد بود و آبی ها تنها دو گل تا رسیدن به این رکورد مهم فاصله دارند.
آبی ها با زدن دو گل دیگر می تواند نام خود را به عنوان اولین تیم هزار گله در فوتبال ایران به ثبت برساند و این اتفاق در زمان هدایت استقلال توسط نکونام رخ خواهد داد.
باید دیدار در دیدار روز های آینده استقلال چه اتفاقی رقم خواهد خورد و کدام بازیکن گل ۱۰۰۰ استقلال را به ثمر خواهند رساند.

منبع خبر : مهرداد یاراحمدی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=9950

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها