افول و تغییر معادله لژیونرها

روند لژیونرسازی فوتبال ایران رو به افول است و تعداد کمی از لیگ برتر به لیگ‌های اروپایی و آسیایی ترانسفر می‌شوند

به گزارش دبل استار، لیگ برتر فوتبال کشورمان از روز چهارشنبه ۱۸ مردادماه بیست و سومین دوره خود را شروع می کند و در این گزارش قصد داریم تعداد ورود لژیونرها از خارج کشور به داخل و بازگشت بعضی از لژیونرهای سابق به خارج از کشور را مورد بررسی قرار دهیم .

در پایان لیگ برتر فصل ۲۲ چند لژیونر نیز به تیم های خارجی ترانسفر شدند که بنظر آینده خاصی در پیش روی آنها باتوجه به کشورها و تیم‌هایی که عضو آن‌ها شده اند، متصور نیست.

در فصل گذشته بازیکنان شاغل در خارج از کشور به خاطر حضور در جام جهانی به ایران بر گشتند، اما امسال که خبری از جام جهانی نیست. البته شاید بازیکنان به خاطر پیشنهاد مالی بهتر باشگاه‌های ایرانی نسبت به باشگاه‌های درجه چندم اروپا به ایران برمی گردند. علاوه بر این، برخی از بازیکنان سنشان بالا رفته است و باشگاه‌های خارجی به راحتی آن‌ها را کنار می‌گذارند تا بازیکنان جوان و پدیده جذب کنند.

در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال شاهد هستیم که برخی از لژیونر‌ها همانند شهاب زاهدی، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، نادری، امیر حسین حسین زاده و مهرداد محمدی به ایران بازگشتند و در مقابل تعداد اندکی از بازیکنان به خارج از کشور انتقال یافتند.

به هر حال روند لژیونرسازی فوتبال ایران رو به افول است و تعداد کمی از لیگ برتر به لیگ‌های اروپایی و آسیایی ترانسفر می‌شوند، اما بسیاری از لژیونر‌های تیم ملی به فوتبال ایران بازمی‌گردند و این موضوع می تواند تبعاتی برای فوتبال کشورمان داشته باشد.

در فوتبال قطر آخرین لژیونری که چند سال در آن کشور حضور داشت پژمان منتظری بود که از فوتبال باشگاهی خداحافظی کرد. پژمان منتظری، کاپیتان سابق استقلال و مدافع تیم ملی ایران که دو جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را در ترکیب حضور داشت و دوران ملی فوتبالش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به پایان رسید به دلیل قوانین لیگ قطر برای بازیکنان ۳۵ ساله از این به بعد به عنوان مربی الخریطیات فعالیت می‌کند.

منتظری یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران از نظر فنی و اخلاقی بود که در حالی که می توانست سال‌های آخر فوتبالیش را در تیم استقلال سپری کند و در تیم محبوبش و مقابل هواداران تیم خود از فوتبال خداحافظی کند در غربت و بدون سروصدا از فوتبال خداحافظی کرد تا مثل دوران بازیش بدون جنجال و حاشیه از فوتبال بعنوان بازیکن کفش‌هایش را بیاویزد و از این به بعد در قامت مربی کار خود را ادامه دهد.
این قصه یکی از لژیونرهای فوتبال ایران در پایان این فصل بود.

محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=9852

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها