فجایع داوری و سکوت تلخ رسانه ها

اشتباهات داوری در فصول اخیر روند افزایشی داشته است.

به گزارش دبل استار، با اینکه تنها سه هفته از شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران گذشته، اما اشتباهات داوری فراوانی در همین مدت کوتاه به وقوع پیوسته است.

در بیشتر کشورهای مختلف جهان کمک داور ویدئویی یا همان” وی ای ار ” به کمک تیم داوری و برگزار کنندگان لیگهای کشورها شتافته و تاحدودی این ضعف بزرگ را پوشش داده است.

اما در ایران نه تنها تلاشی برای برطرف کردن مشکلات داوری انجام نمی شود بلکه با سرپوش گذاشتن بر این نقاط ضعف توسط کارشناسان و دیگر مسئولان اجرایی مسابقات ، ضرر و زیان های بسیاری را برای برخی باشگاهها به وجود آورده است.

باشگاه های بزرگ استقلال و پرسپولیس با توجه به پر طرفدار بودن و خیل مشتاقان آنها، بیشتر مورد ارزیابی قرار گرفته و به تبع آن مسائل و مشکلات آنها هم مورد بررسی بیشتر قرار می گیرد .

در فصل گذشته به زعم اکثر کارشناسان داوری و علاقمندان به فوتبال ، استقلال از داوری ها ضربات جبران ناپذیری را پذیرفت.

به طوری که این امر منجر به از دست دادن قهرمانی وحتی نایب قهرمانی گردید.

گل های مردود شده ولی صحیح استقلال، گل های مردود رقبا که در شرایط آفساید، خطا و… انجام گرفته ، پنالتی های دیده نشده روی بازیکنان استقلال و… مواردی بوده که امتیازات زیادی برای رقبا داشته واز طرف دیگر استقلال زیان های بی شماری متحمل گردیده است.

اما این فصل در همین مدت کوتاه و بازیهای انجام شده یک پنالتی در بازی اول استقلال برابر نفت آبادان، یک پنالتی در برابر سپاهان اصفهان برای استقلال گرفته نشده وگل سه امتیازی سپاهان در بازی حساس هفته با خطا انجام شده بود.

و رقیب دیرینه و اصلی یعنی پرسپولیس در بازی اول برابر آلومینیوم اراک و هفته سوم برابر ذوب آهن اصفهان در شرایط آفساید گلزنی کرده اند که باعث شده حق تیم های مقابل پایمال شده و به عبارت دیگر فرصت صدرنشینی استقلال هم از دست رود.

اما نکته مهم در این قضیه سکوت اکثر رسانه ها به طرفداری از تیم خاص و عدم بررسی و باز گو کردن حقایق داوری تیمهایی همچون استقلال می باشد که سکوت این رسانه های مثلا مستقل در برابر اشتباهاتی که تقریبا به فجایع داوری تبدیل شده، بسیار تلخ و ناگوار می باشد.

منبع خبر : رضا یغمایی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10306

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها