واکاوی یک اظهار نظر عجیب درباره سرنوشت بازی سپاهان – الاتحاد

در پرونده بازی سپاهان و الاتحاد اهالی فوتبال سکوت پیشه کردند و سیاسیون در پی حل این موضوع هستند.

به گزارش دبل استار، پس از آنکه تیم فوتبال الاتحاد با وجود آماده بودن همه شرایط برای برگزاری دیدار هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، حاضر نشد به میدان بیاید، گمانه‌زنی‌ها در مورد رای دیدار این تیم و سپاهان آغاز شد.

باشگاه الاتحاد در نخستین واکنش به این اقدام عنوان کرد که علت لغو مسابقه تصمیم ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است و به همین دلیل آنها اجازه خروج از ورزشگاه را داشتند. در این بیانیه آمده است که الاتحاد حقوق باشگاه را به طور کامل از طریق AFC پیگیری خواهد کرد.خبرنگاران و افراد نزدیک به باشگاه الاتحاد در مطالب و توئیت های خود علت انصراف نماینده سعودی را وجود تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ورزشگاه نقش جهان عنوان کردند. این ادعای عجیب در حالی مطرح شد که در تمرین روز قبل الاتحاد در همین ورزشگاه تندیس وجود داشت و مسئولان تیم مهمان واکنشی به آن نداشتند.

باشگاه سپاهان هم در بیانیه خود تاکید کرد که ورزشگاه نقش‌جهان بارها و بارها از سوی ناظران AFC، فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته مجوز حرفه‌ای بازدید شده و با همین شکل و شمایل مورد تأیید آن‌ها قرار گرفته است، حتی در آخرین بازدید ناظران AFC پیش از آغاز مسابقات آسیایی بار دیگر این ورزشگاه به تأیید آن‌ها رسید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز دقایقی بعد از لغو این دیدار و ترک ایران از سوی باشگاه عربستانی بیانیه‌ای منتشر کرد و بدون این که توضیح زیادی در مورد این دیدار بدهد نوشت: مسابقه میان دو تیم سپاهان و الاتحاد به دلیل حوادث غیرمترقبه لغو شده است.بعد از لغو این بازی فدراسیون فوتبال عربستان و باشگاه الهلال در بیانیه هایی از باشگاه الاتحاد حمایت کردند و ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان هم در مصاحبه‌ای گفت که درخواست باشگاه الاتحاد درخواستی غیرمتعارف بود و از این رفتار تیم الاتحاد شکایت خواهند کرد. او ادامه داد معمولاً در جلسه قبل از بازی این مسائل مطرح می‌شود ولی هیچ اشکالی درباره ساختار و طراحی ورزشگاه مطرح نشد و اصلاً برگزاری جلسه برای مطرح کردن همین مشکلات است.

بعد از این بازی از هر طرف بیانیه و مصاحبه هایی بود که حق را به سود تیم خود می دادند و بعضی مسئولان حقوقی از فدراسیون فوتبال عربستان هم احتمالا تکرار بازی در زمین بی طرف را دادند.اما نکته مهمی که بعد از بازی سپاهان بسیار مورد توجه قرار گرفته، سکوت مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال،  اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، مسئولان حقوقی فدراسیون فوتبال و دیگر نهادهای فوتبالی می باشد که هیچ واکنشی نشان نداده و انگار همین چند هفته پیش نبود که همین مسئولان برای بخشیده شدن هواداران پرسپولیس در بازی مقابل النصر به هر کاری که بلد بودند، متوسل شدند و اکنون انگار حرفی برای گفتن ندارند و یا از آنها خواسته شده که سکوت پیشه کنند.

به هرحال بجای مسئولان فدراسیون فوتبال که سکوت کرده اند، مسئولان سیاسی کشورمان بیشتر مصاحبه کرده و در مهمترین مصاحبه امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: نظر ما و عربستان تکرار بازی است و اتفاقی که دوشنبه شب افتاد، من در همان زمان با وزیر خارجه سعودی در تماس بودم. روابط ریاض و تهران در مسیر درست خودش پیش می‌رود و ورزش نباید اهرم سیاسی در طرف هیچ کدام شود. ای‌اف‌سی هم باید برمبنای فنی نظر دهند. بین ما و سعودی این نظر هست که در زمان دیگری این بازی تکرار شود. آقای امیرعبداللهیان انگار نمی داند که وظیفه فدراسیون فوتبال و بخصوص آقای تاج و مسئولان حقوقی فدراسیون فوتبال می باشد که اینکار را پیش ببرند و درست است که صحبت های او از سر خیرخواهی است، اما بزرگترین مشکلی که عربستانی ها بخاطر آن در بازی حاضر نشدند، دخول بستن به مسائل سیاسی می باشد و او بهتر است در حد یک هوادار نظر دهد نه اینکه از جایگاه حقوقی که دارد، وارد می شود.

به هر حال پرونده این بازی به کمیته انضباطی AFC خواهد رفت. براساس گزارشی که مسئول برگزاری بازی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهد کرد، کمیته انضباطی این کنفدراسیون تنها نهادی است که در مورد سرنوشت بازی رای خواهد داد.باید منتظر ماند که کنفدراسیون فوتبال آسیا به نفع کدام تیم رای خواهد داد و انگار مسئولان سپاهان هم از سکوت فدراسیون و دبیرکل آن ناراضی هستند و احتمال برنده شدن الاتحاد را بخاطر اتمام بازی از سوی ناظران بازی می دهند.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11174

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها