نکو مرد روزهای سخت؛

تولد مردی از جنس الماس

امروز ۱۶ شهریور سالروز تولد جواد نکونام سرمربی استقلال است.

به گزارش دبل استار، انگار همین دیروز بود که تیم پاس تهران که در کنار استقلال، دو تیم ایرانی هستند که به قهرمانی آسیا رسید، یک جوانان بلند بالا، قلدر، جنگنده و سخت کوش در دهه ۸۰ در میانه میدان آن تیم نظر همه اهالی فوتبال را به خود جلب‌ کرده بود.پاس با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه با سرمربیگری مجید جلالی و کاپیتانی جواد نکونام در لیگ برتر به عنوان قهرمانی رسید.جواد نکونام در سال ۱۳۷۷ و در سن ۱۸ سالگی به تیم پاس تهران پیوست و همراه با این تیم اولین بازی‌های خود را به عنوان بازیکن بزرگسال را به انجام رساند. نکونام در طی هفت فصل حضور خود در تیم پاس تهران، پله‌های ترقی به آرامی طی کرد تا اینکه در ششمین فصل حضور خود، همراه با این تیم در فصل ۸۲-۸۳ به قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران دست یافت.

سرانجام پس از ۷ فصل حضور در پاس و با شروع نیم فصل ۰۶–۲۰۰۵ لیگ امارات نکونام از تیم پاس تهران جدا شد و به باشگاه فوتبال الوحده امارات پیوست. پس از حضور موقت در تیم الشارجه امارات و بازی‌های خوب او در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در سال ۱۳۸۵ به تیم اوساسونا اسپانیا پیوست و در شش فصل حضور خود در این تیم، عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد.

نکونام در تیرماه سال ۱۳۹۱ به فوتبال ایران و این بار به باشگاه استقلال تهران بازگشت که در همین اولین فصل حضور خود، همراه با این تیم قهرمان لیگ برتر ایران در فصل ۹۱-۹۲ شد. وی پس از دو فصل حضور در تیم استقلال، مدتی را تیم الکویت کویت، اوساسونا اسپانیا و سایپای تهران گذراند تا اینکه در سال ۱۳۹۴ به تیم العربی قطر پیوست و در نهایت با پیراهن این تیم در تیر ۱۳۹۵ از فوتبال خداحافظی کرد.

جواد نکونام از سن ۱۵ سالگی سابقه بازی در تیم ملی نوجوانان فوتبال ایران را دارد و از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ نیز عضو تیم ملی جوانان ایران بود. نکونام نخستین بازی رسمی خود را در رقابت‌های قهرمانی فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۰ در مقابل سوریه به انجام رساند و اولین گل رسمی خود برای این تیم را نیز در بازی‌های قهرمانی فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۴، در مقابل لبنان وارد دروازه حریفان کرد. جواد نکونام در چهار دوره از جام ملت‌های آسیا (۲۰۱۱٬۲۰۰۷٬۲۰۰۴ و ۲۰۱۵) و دو دوره جام جهانی در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفته و با مجموع ۱۵۱ بازی ملی رکورد دار تعداد بازی ملی در ایران به شمار می‌رود.

امروز ۱۶ شهریور سالروز تولد جواد نکونام سرمربی استقلال است. او سابقه بازی در لالیگا و باشگاه اوساسونا را در کارنامه دارد و حالا این باشگاه اسپانیایی با انتشار عکس قدیمی و پیامی در اینستاگرام تولد سرمربی آبی های تهران را تبریک گفت.نکونام از محدود لژیونرهای فوتبال ایران و آسیا می باشد که محبوبیت خاصی در اسپانیا و شهر پامپلونا و هواداران اوساسونا دارد و او حتی بازوبند کاپیتانی این تیم را نیز بر بازو بسته است. نکونام علاوه بر بازیگری در سرمربیگری هم نشان داده که یک مربی سختکوش و صاحب سبک می باشد و هواداران استقلال با حمایت بی سابقه ای از نکونام تاکنون حمایت خود را از این سرمربی اعلام کرده‌اند و او هم به پشتوانه حمایت این هواداران سختی ها را پشت سر می‌گذارد.

باشگاه اوساسونا، لالیگا ، باشگاه استقلال و بخصوص هواداران پرتعداد باشگاه استقلال ۱۶ شهریور تولد جواد نکونام ملقب به “جواد لالیگایی” تبریک می‌گویند و برای او در تیم استقلال آرزوی موفقیت می کنند.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10580

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها