دیدارهای تدارکاتی تنها چاره تیم های لیگ برتری

استقلال از ابتدای فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر تا امروز با یک مشکل عجیب و غریب دست و پنجه نرم می‌کند و این مسئله همچنان جواد نکونام را آزار می‌دهد.

به گزارش دبل استار،از روزی که فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر آغاز شده استقلال و البته م تیم‌های لیگ برتری با یک مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند که دامنه آن برای نمایندگان ایران حاضر در لیگ قهرمانان آسیا کمتر است و برای مابقی تیم‌ها بیشتر. بی‌نظمی در برگزاری مسابقات و تعطیلات بسیار طولانی و متعددی که در نیم فصل اول شاهد آن هستیم، برای استقلال دردسر بزرگی به وجود آورده است و این روند قطعاً تا پایان نیم فصل اول همچنان ادامه خواهد داشت چون چیزی که ما می‌بینیم، تغییری در کار را نشان نمی‌دهد.

هر ۱۰ روز یک مسابقه

استقلال در این فصل کار خودش را از روز نوزدهم مرداد و بازی مقابل صنعت نفت در آبادان آغاز کرد و اگر چهارم آذر را به عنوان آخرین مسابقه‌اش مدنظر قرار بدهیم طی یک دوره زمانی ۱۰۷ روزه فقط ۱۰ مرتبه به میدان رفته است. یعنی با نگاهی خوشبینانه هر ۱۰ روز یک بازی رسمی برگزار کرده که اصلاً با معیارهای فوتبال روز دنیا جور در نمی‌آید و حتی در قیاس با فصول گذشته لیگ برتر خودمان هم با بی‌نظمی بیشتری دنبال شده است. این روزها ‌تیم های باشگاهی در دنیا گاهی اوقات هر چهار روز یک بار به میدان می‌روند و از فصل پاییز به عنوان یک دوره طلایی جهت انجام بیشترین تعداد مسابقات باشگاهی بهره‌مند می‌شوند اما لیگ برتر ایران چنین فصل ارزشمندی را به راحتی از دست داده است.

وقفه چهل روزه 

استقلال به واسطه عدم حضور در لیگ قهرمانان آسیا تعداد بازی‌های رسمی کمتری در قیاس با پرسپولیس سپاهان و نساجی انجام داده است و گاهی اوقات تعطیلات نجومی را به چشم می‌بیند. بارزترین و طولانی‌ترین تعطیلی برای آبی پوشان از شهریور تا مهرماه امسال رقم خورد. شاگردان جواد نکونام ششم شهریور در ورزشگاه آزادی استقلال خوزستان را شکست دادند اما تا ۱۵ مهر یعنی دقیقاً ۴۰ روز هیچ مسابقه رسمی نداشتند و در نیمه مهرماه به مصاف مس رفسنجان رفتند! اتفاقی که واقعاً در نوع خود عجیب بود و باید به کادر فنی حق داد نگران بی‌انگیزگی و ناآمادگی شاگردان خود شوند چون هر چقدر هم که بازی دوستانه فراهم می‌کردند، قطعاً انگیزه بازیکنان به اندازه زمان برگزاری دیدارهای رسمی نمی‌شد.

تعطیلی‌های دو هفته‌ای 

داستان تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر به دلایل متعددی همچون برگزاری مسابقات تیم ملی و انجام هفته‌های پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا همچنان ادامه دارد. استقلال بیستم مهرماه به مصاف تراکتور رفت و با دو گل این تیم را شکست داد تا از نظر تاکتیکی و روانی در بهترین حالت ممکن قرار داشته باشد ولی مسابقات برایش دو هفته تعطیل شد و این تیم تا چهارم آذر ماه هیچ دیدار رسمی نداشت! داستان فوق از بازی با ذوب آهن هم تکرار شد و استقلالی‌ها از ۴ آذر تا هجدهم این ماه هیچ جدال رسمی پیش روی خود ندارند. قضیه‌ای که قطعاً نکونام را برای آماده سازی تیم دچار مشکل می‌کند.

داستان نیم فصل 

حکایت تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر به زودی دوباره برای استقلال و سایر تیم‌ها دردسر درست خواهد کرد چون طبق برنامه، این مسابقات از یک دی ماه تعطیل می‌شود و تیم ملی راهی پیکارهای جام ملت‌های آسیا خواهد شد. در فشرده‌ترین حالت ممکن، لیگ برتر به خاطر جام ملت‌ها یک ماه تعطیل می‌شود و جواد نکونام همراه با سایر مربیان لیگ برتری چاره‌ای جز انجام دیدارهای تدارکاتی نخواهند داشت.

 

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12588

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها