ضرری که فقط برای سپاهان نبود؛ 

.. و باز هم قانونی که سودش به پرسپولیس رسید!

به نظر می‌رسد بیشترین سود از حکم کمیته انضباطی علیه سپاهان به پرسپولیس رسیده است.

به گزارش دبل استار، در پی شکایت باشگاهای استقلال، تراکتور، پیکان و پرسپولیس از سپاهان به دلیل رعایت نکردن سقف قرارداد بازیکنان، روز گذشته کمیته انضباطی جلسه رسیدگی در خصوص این شکایات را با حضور نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور برگزار کرد که رای این جلسه، کسر ۴ امتیاز از سپاهان، پرداخت ۴٠ میلیارد تومان و اصلاح قرار ۶ بازیکن این تیم بود.

این حکم درحالی صادر شد که پیش از آغاز فصل رئیس فدراسیون اعلام کرده بود در صورت محرز شدن تخلف هر تیمی، نتایج بازی‌های آن سه بر صفر می‌شود.

با صدور این حکم، حالا پرسپولیس با ١٠ امتیاز در صدر جدول لیگ قرار گرفت و بدون بازی رو در رو بیشترین سود ممکن را از این شکایت به دست آورد.

در جریان فصل نقل و انتقالات قانون جدید سقف قرارداد بازیکنان، مدیرعامل استقلال شاید تنها فردی بود که بیشترین سعی او بر رعایت این قانون بود و عملا استقلال نقش شاگرد خوب را در این داستان ایفا کرد. در سویی دیگر اما مدیران سپاهان و تراکتور با تاخت و تاز در خرید و جذب بازیکنان با مبالغی بیش از حد مجاز، حتی به روی مبارک نیاوردند که این قانون وجود دارد.

حال با حکمی که برای سپاهان صادر شد نه تنها این تیم اصفهانی، که سه تیم شاکی دیگر نیز از این حکم زیان دیدند و این و این وسط تنها تیمی که به سود هنگفتی رسید پرسپولیس بود. رسیدن به صدر جدول بدون بازی رو در رو با سپاهان، شارژ روحی پیش از یکی از مهمترین دیدارها در آسیا و برابر النصر و مخفی شدن پشت تیم‌های دیگر برای رفع اتهام از نقل و انتقالات ابهام برانگیزی که مشخص نیست روزی شفاف‌سازی در خصوص آن صورت گرفت یا خیر!

صدور چنین حکمی شاید به ظاهر تنها با شکایت چند تیم علیه یک تیم دیگر باشد اما اینکه برای حواس پرتی از موضوع مهمی این کار انجام شده جالب خواهد بود.

علی خطیر با قرار گرفتن در صف شاکیان سپاهان به خیال اینکه بازی استقلال با این تیم سه بر صفر شده و این باشگاه به سزای اعمالش می‌رسد، نه تنها یک قدم دیگر در متضرر شدن استقلال برداشت، بلکه به چهار امتیاز مفت و مسلم برای رقیب جدی آبی‌ها کمک کرد. این ۴ امتیاز کسر شده از سپاهان در واقع یک ضربه پنهان به سه تیم دیگر بود که در اواخر فصل نتیجه این پرونده را خواهند فهمید.

 

منبع خبر : راضیه شیروانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10699

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها