فدراسیون و پرسپولیس برنده آرای تخلفات سپاهان 

رأی صادره در پرونده تخلف نقل و انتقالاتی سپاهان فقط به سود پرسپولیس صادر شد.

به گزارش دبل استار، فدراسیون فوتبال برای چندمین بار در کمتر از چند ساعت بعد از یک شکایت یا بدون شکایت و بنا به نظرات خود رای صادر کرد. قبلا زمانی بود که قرار بود آرایی به ضرر استقلال و یا به نفع پرسپولیس صادر شود. بعد از شکایت باشگاه استقلال و بالطبع آن شکایت تراکتور، پرسپولیس و پیکان از باشگاه سپاهان بدلیل تخلفات در دور زدن سقف بودجه روز سه شنبه کمیته انضباطی با حضور شاکی ها و متشاکی که ۴ باشگاه شکایت کننده و سپاهان باشد تشکیل جلسه داد و چند ساعت بعد آرایی که کلیات آن بدین گونه بود که ۴ امتیاز از سپاهان کسر شود، ۴۰ میلیارد جریمه مالی سپاهان و در نهایت این که ۶ بازیکن سپاهان به نام نیازمند، کاوه رضایی، پهلوان، رضا اسدی، هادی محمدی و رضا شکاری تا زمانی که قرارداد خود را تعدیل نکنند، حق شرکت در هیچ دیداری ندارند.

این آرا برخلاف قانونی که خود فدراسیون اعلام کرده بود و قبلا مهدی تاج درباره آنها سخن گفته بود می باشد. تاج قبلا درباره تخلفات قانون دور زدن قانون سقف بودجه و ضمانت اجرایی آن گفته بود: کمیته انضباطی ۲ بند دارد که یکی این است که کسی خارج از سیستم ثبت قرارداد کند، طرف مقابل می‌تواند اعتراض کند. دومی این است که به هر جهت باید جریمه مالی بگذاریم که کسی خارج از این شکل قرارداد ثبت نکند. ما پیشتر یک تجربه داشتیم که قرارداد برای بازیکنان بود، ما الان برای بازیکن قرارداد نداریم. ما بودجه ای به باشگاه‌ها دادیم که شما باید مشخص کنید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید. هر آنچه که خودشان می‌گویند باید همانقدر هزینه کنند. الان خیلی از باشگاه‌های ما دولتی هستند. ضمانت اجرایی ابلاغیه سقف قرارداد باشگاه‌ها این است که کمیته انضباطی دو بند دارد که اگر کسی خارج از آن رقم قرارداد را ثبت کند طرف مقابل چه بازیکن و چه مربی می‌تواند اعتراض کند و نتیجه ۳ بر صفر شود. . دومین ضمانت این است که جریمه‌های مالی برای این کار در نظر بگیریم که کسی نرود خارج از چارچوب ثبت کند. یکبار برای قرارداد بازیکنان این تجربه را داشتیم اما ما الان برای قرارداد بازیکن قرارداد نداریم و این مربوط به باشگاه‌هاست.

اکنون و باتوجه به سخنان تاج که در همه جا وجود دارد، به خوبی مشخص می شود که خود فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی آن فقط برای پایین کشیدن سپاهان و به صدر فرستادن تیمی که یک دهه است از همه نمونه الطاف و کمک همه ارکان فدراسیون فوتبال برخوردار می باشد رای داده است و اگر آقایان به حرفی که خود زده و مکتوب همه می باشد، باور ندارند در مراحل بعدی هیچ تیمی اصلا شکایت نمی کند، وقتی هیچ منافعی برای تیم های شکایت کننده نداشته است. دو سال پیش مگر در مورد باگناما همه بازی‌های گل گهر سیرجان ۳بر۰ نشد؟ اکنون فرق سپاهان با گل گهر سیرجان در چیست؟ حال ۳ تیم استقلال، تراکتور و پیکان چه نفعی از شکایتی که کرده، برده اند و باشگاه پرسپولیس فقط بدون هیچ چیز به صدر رسیده است.

آقای خطیر اگر به کمیته انضباطی و استیناف نروی و درباره قانونی که خود آقایان نوشته و اکنون آن را طبق اصل قانونی که نوشته اند، رای نداده اند، برای رسیدن استقلال به ۳ امتیاز و ۳بر۰ بازیها تلاش نکنید، شما هم در نزد هواداران استقلال برای رسیدن تیم آقایان در پشت پرده به صدر و زدن نکونام و استقلال همدست شده اید.پس از همین اکنون طبق قانون آقایان به استیناف و هر جا که می دانید، شکایت ببرید.

در این رای به جز رسیدن پرسپولیس یه صدر، فدراسیون فوتبال هم به آسانی به ۴۰ میلیارد در روزهایی که همه حساب هایش برای “وار اجاره ای” هزینه کرده است، خرج کرده است، نیز رسید. هر چند سپاهان به کمیته استیناف پرونده را خواهد برد و احتمالا رای شکسته خواهد شد، اما فدراسیون و پرسپولیس بدون شک برنده این بازی کثیف خواهند بود.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10698

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها