پیش بینی فکری از خطرناک‌ترین حریف ایران در جام ملت‌ها

کارشناس فوتبال و سرمربی پیشین استقلال گفت: قطر به دلیل میزبانی از جام ملت های آسیا خطرناک ترین حریف برای ما محسوب می شود.

به گزارش دبل استار، محمود فکری در خصوص پیروزی دو بر یک تیم ملی ایران برابر ژاپن گفت: قبل از هر چیز باید به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی تبریک بگویم که توانستند از این بازی سخت سربلند بیرون آمده و با پیروزی برابر ژاپن تیم ملی کشورمان جزو چهار تیم پایانی جام ملت ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تعریف های زیادی که از ژاپن شده بود شرایطی به وجود آمد تا تیم ملی ما در ابتدای بازی کمی دچار سردرگمی شود و نتواند بازی همیشگی خود را انجام دهد اما هرچه از زمان بازی گذشت تیم ما بهتر و روانتر بازی کرد. خصوصا از زمانی که گل اول را دریافت کردیم و بعد از آن ملی پوشان ما سراسر حمله شدند و در نیمه دوم به آنچه می خواستند دست پیدا کردند.

سرمربی سابق استقلال در خصوص دو نیمه متفاوت تیم ملی برابر ژاپن گفت: نیمه اول هم به ارزیابی پرداختیم و هم استرس داشتیم و هم در ارسال پاس به دلیل فشار این بازی دچار اشتباه شدیم اما در نیمه دوم با آنالیزی که کادر فنی انجام داده بود و نکاتی که سرمربی تیم به بازیکنان گوشزد کرد به یک باره سراسر حمله شدیم و ژاپن مقابل ما حرفی برای گفتن نداشت.

این کارشناش فوتبال ادامه داد: ۴۵ دقیقه بازی کاملا در اختیار ما بود، حاکم توپ و میدان بودیم، چند موقعیت هم داشتیم که با درخشش دروازه بان ژاپن از دست رفت البته گل هم زدیم که سیستم ویدئویی آن را نپذیرفت اما در مجموع عملکرد فوق العاده ای داشتیم و توانستیم فینال زودرس و حساس ترین بازی در جام ملت های آسیا را با پیروزی به پایان برسانیم.

سرمربی پیشین استقلال در خصوص پیروزی قطر برابر ازبکستان و دیدار چهارشنبه این تیم برابر تیم ملی کشورمان گفت: با توجه به اینکه قطر میزبان هجدهمین دوره جام ملت های آسیاست و به نوعی تیمی که میزبان است از یک شرایط ویژه برخوردار می شود بازی سختی برابر این تیم خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: تیم ملی قطر با بازیکنانی چون معز علی و حسن الهیدوس که از بهترین بازیکنان آسیا هستند می تواند برای تیم ملی ما خطرناک باشد. بنابراین لازم است هم میزبانی این تیم را در نظر بگیریم و هم با یک ریکاوری خوب تیم ملی آماده این دیدار حساس شود.

محمود فکری ادامه داد: کادر فنی هم باید به خوبی حریف را آنالیز کند. نقاط ضعف این تیم را شناسایی کرده و بر اساس آن ضربه را به حریف وارد کنیم. ضمن اینکه در این دیدار مهدی طارمی را خواهیم داشت، او یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان است که می تواند در این دیدار برای ما مفید باشد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که آیا تیم ملی می تواند به قهرمانی در جام ملت های آسیا دست یابد، گفت: روزی که این تیم با یک مربی ایرانی کارش را شروع کرد انتقادات زیادی می شد، خیلی ها معتقد بودند این تیم به مرحله یک چهارم نهایی هم نخواهد رسید و تاکید داشتند مربی خارجی از مربی داخلی بهتر است اما خوشبختانه کادری کاملا ایرانی تا به اینجای کار عملکرد خوب داشتند.

سرمربی سابق استقلال ادامه داد: امیر قلعه نویی یکی از بهترین مربیان حال حاضر فوتبال ایران است. او توانست ژاپن را هم شکست دهد و باید منتظر پیروزی تیم او برابر قطر باشیم. تیم ملی می تواند به قهرمانی در جام ملت ها دست یابد به شرطی که پیروزی برابر ژاپن آنها را مغرور نکند. این وحدت و همدلی که در تیم ملی وجود دارد همچنان باقی بماند و همه بازیکنان با تمام توان برای موفقیت تیم ملی تلاش کنند، قطر تیمی نیست که شکست ناپذیر باشد. یک بازی خوب و منطقی و بدون اشتباه باعث خواهد شد روز چهارشنبه قطر را شکست دهیم و به فینال جام ملت های آسیا راه پیدا کنیم.

فکری در پایان و در پاسخ به این پرسش که بهترین بازیکن ایران از دید شما چه کسی بود، گفت: نمی توانم نام یک فرد را بگویم، همه بازیکنان تیم ملی در این دیدار سنگین فوق العاده عمل کردند، از دروازه بان تا مهاجمان، تلاشی که آنها کردند ستودنی بود و این تلاش باعث پیروزی آنها برابر ژاپن شد اما اگر بخواهم نامی از کسی ببرم باید نام چند بازیکن را ببرم، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی و سردار آزمون تلاش فوق العاده ای داشتند و در مجموع همه یک تیم بودند که توانستند غول آسیا را که بیش از حد بزرگ شده بود، شکست دهند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13454

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها