مصوبه‌‌ای علیه لژیونرها و مدیربرنامه‌هایشان؟

بعد از پایان لیگ برتر فوتبال کشورمان چند قانون به تصویب رسید که اکثریت جامعه فوتبال با آن مخالف بودند.

به گزارش دبل استار، در مهمترین قانون لژیونرهایی که به فوتبال خارجی می رفتند، به سرعت با یک قرارداد قرضی و چند برابر به فوتبال ایران بازمی‌گردند که در این میان اما این قانون به ضرر دلال ها بود که از این راه به سود کلانی می رسند.
مهم‌ترین بندی که فعلا چالشی شده، محدودیت در به خدمت‌گیری غیرقطعی لژیونرهاست؛ بازیکنان لژیونر قادر به عقد قرارداد به صورت قرضی با باشگاه‌های ایرانی نیستند.
در حالی این قانون تایید شد که پیام نیازمند، محمد محبی و مهدی قایدی از سه باشگاه پورتیموننزه، الاهلی و سانتاکلارا به صورت قرضی در باشگاه‌های ایرانی بازی می‌کردند. علاوه بر اینکه این بازیکنان در صورت بازگشت به باشگاه‌های ایرانی به عنوان سهمیه خارجی وارد فهرست تیم‌ها خواهند شد، در حالی که پاسپورت آنها ایرانی است‌.نیازمند با سپاهان قرارداد دائمی امضا کرد که مبلغ رضایت نامه اش حسابی سروصدا کرد.محبی که بند بازخرید ۶۰۰ هزار دلاری داشت به روستوف روسیه پیوست. مهدی قایدی هم به صورت قرضی به اتحاد کلبا پیوست و شاگرد فرهاد مجیدی شد و در این قانون فقط استقلال متضرر شد.
اما در سالیان اخیر دیگر لژیونری به فوتبال امارات نمی رفت که دو سال پیش قایدی و نوراللهی به شباب الاهلی پیوستند که قایدی به ایران و استقلال بازگشت و نوراللهی در قهرمانی تیمش نقش موثری داشت و بعد از آن به الوحده پیوست.
در نهایت وقتی قانونی که بدون برنامه نوشته و تصویب بشود، آخرش همین می شود که تیمی به جای ۶ بازی خارجی ۷ بازیکن می‌خرد و براحتی قانون را دور زدند. به هر حال فوتبال ایران پر از قوانین خوب است که اجرا نمی شوند.
با همه وجود این قانون یک نکته مثبت هم داشت که بازیکنی برای یک فصل به خارج کشور برود و براحتی با چند برابر به صورت قرضی به تیمی برگردد، دیگر ازین خبرها نیست.
به هر حال در این فصل بخاطر قیمت دلار برای اولین بار بازیکن به لیگ تاجیکستان و بحرین هم ترانسفر شد و این نشان از افول فوتبال با قوانین بدون برنامه خواهد بود.
یونس دلفی و امید نورافکن، امیرحسین حسین زاده به شارلروا رفتند و موفق نشدند و همین نکته باید درس عبرتی برای بقیه بازیکنان شود تا با یک سال درخشش در لیگ برتر به فوتبال اروپا و تیم‌های درجه دوم بروند. آریا برزگر به استقلال پیوست و دلفی هنوز تیم ندارد و این بخاطر داشتن دلال هایی است که دنبال چند دلار بیشترند.

محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=9856

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها