نکونام و دغدغه تقویت استقلال در ۲ پست کلیدی

با وجود شایعات مطرح شده در فضای مجازی، هنوز جواد نکونام فهرست خریدهای زمستانی خود را تدوین نکرده است.

به گزارش دبل استار،استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه روزگار پرماجرایی را داشتند و در حالی‌که در میانه راه فعالیت بازار تابستانه، تغییر و تحولات مدیریتی هم در باشگاه استقلال رخ داد، تمامی خواسته‌های جواد نکونام محقق نشد و سرمربی آبی‌ها نتوانست بازیکنانی که موردنظرش بودند را در اختیار بگیرد و مشکلات از جمله پر بودن سقف بودجه سبب شد تا استقلالی‌ها جزو تیم‌های ناموفق بازار نقل‌وانتقالات قلمداد شوند؛ به‌طوری‌که در زمینه جذب بازیکن خارجی، تنها یک بازیکن به فهرست آبی‌ها اضافه شد و نکونام نتوانست خط هافبک تیمش را با جذب گزینه‌های موردنظر تقویت کند.

سرمربی آبی‌ها بعد از آنکه تیمش در بازار تابستانه روزهای پرفراز و فرودی داشت و چهره‌هایی مانند آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو را به خدمت گرفت، وعده داد که تیمش را با وجود کمبود بازیکن تا نیم‌فصل با شرایط موجود پیش خواهد برد و در بازار زمستانه در اندیشه تقویت فهرست استقلال است. در شرایطی‌که سازمان لیگ زمان فعالیت تیم‌ها در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی را دهم بهمن‌ماه تا هفتم اسفندماه اعلام کرده اما شایعات پرشماری در حوالی استقلال شکل گرفته و بازیکنانی مختلفی به عنوان گزینه‌های جواد نکونام برای تقویت فهرست آبی‌ها، نام‌شان مطرح شده است.

تیم‌های لیگ برتری در شرایطی مجاز به فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات می‌شوند که تعطیلات نیم‌فصل از چهاردهم دی‌ماه قرار است آغاز شود اما با فاصله‌ای حدوداً یک‌ماهه پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی بازگشایی خواهد شد! در این میان به نظر می‌رسد که جواد نکونام تا رسیدن به روزهای پایانی نیم‌فصل اول، برنامه‌ای برای ارائه فهرست بازیکنان موردنیاز خود ندارد و گفته می‌شود که سرمربی استقلال با توجه به تکمیل‌بودن فهرست بازیکنان تیمش، به دنبال آن است تا بتواند فهرستی بر مبنای ورود بازیکنان موردنیاز در مقابل خروج بازیکنانی که نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند، چینش کند.

و بازهم چالشی به نام سقف بودجه

مدیران باشگاه استقلال همچنان در تلاش هستند تا قرارداد دستیاران جواد نکونام را به‌ثبت برسانند تا کادرفنی آبی‌ها برای رویارویی با حریفان تکمیل شود. در این میان، در هفته‌های گذشته قرارداد مهدی هاشمی‌نسب به‌ثبت رسیده اما هنوز خبری از ثبت قرارداد یوسو سسما مربی بدنساز آبی‌ها به همراه سعید اکبری مدیر رسانه‌ای استقلال نیست و این اتفاق در حالی رخ داده که آبی‌ها امیدوار به حضوری فعال در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی هستند! با توجه به پر بودن سقف بودجه باشگاه استقلال، به نظر می‌رسد که آن‌ها برای جذب بازیکن در بازار زمستانه روزهای دشواری را در پیش دارند و در صورت تمایل کادرفنی به جذب بازیکن جدید، راه چاره‌ای جز فروش بازیکنان قبلی و خالی‌شدن فهرست تیم نیست!

فهرست بزرگسالان استقلال جای خالی ندارد!

جواد نکونام در حالی فعلاً تمرکز خود را معطوف به ۵ مسابقه پیش‌روی تیمش تا پایان نیم‌فصل نخست به‌ویژه رویارویی با پرسپولیس در دربی پایتخت کرده که یکی از دغدغه‌های دیگر سرمربی استقلال در کنار مبحث سقف بودجه، موضوع پر بودن فهرست بازیکنان بزرگسال استقلال است؛ به‌طوری‌که هر ۱۹ سهمیه بزرگسال آبی‌ها پر شده و جواد نکونام اگر بخواهد در فهرست خود برای فعالیت استقلال در بازار زمستانه، نام بازیکن بزرگسالی را بگنجاند، راه چاره‌ای جز خارج کردن نام یک بازیکن بزرگسال دیگر از فهرست تیمش ندارد!

نکونام و دغدغه تقویت استقلال در ۲ پست کلیدی

استقلال در خط دروازه از حضور حسین حسینی، محمدرضا خالدآبادی و محمدجواد کیا در فهرست خود بهره می‌برد و بعید به نظر می‌رسد که آبی‌ها در بازار تابستانه برنامه‌ای برای جذب دروازه‌بان داشته باشند. در خط حمله هم درخشش گوستاوو بلانکو و البته آرمان رمضانی و در دسترس بودن بازیکنانی مانند امیرارسلان مطهری باعث شده تا احتمال جذب مهاجم در بازار زمستانه هم بعید به نظر آید و احتمالاً هدف‌گذاری اصلی سرمربی استقلال، جذب مدافع میانی و البته هافبک بازی‌ساز خواهد بود که باید دید آیا نکونام در بازار زمستانه به خواسته خود می‌رسد یا خیر.

سرمربی آبی‌ها با توجه به شرایط زمستانی فوتبال ایران، برای جذب بازیکن داخلی مسیر دشواری را در پیش‌روی خود می‌بیند و البته برای خرید بازیکن خارجی هم چالش‌های بزرگی در مقابل جواد نکونام قرار دارد. آنچه مشخص است اینکه برخلاف گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، فعلاً فهرستی از سوی جواد نکونام برای مدیران باشگاه استقلال ارسال نشده و باید دید طی روزهای آینده کادرفنی آبی‌ها چه تصمیماتی را در زمینه فعالیت در بازار زمستانه خواهد گرفت.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12723

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها