یامگا در جمع رکوردداران استقلال؛

فرانسوی دوست داشتنی و گل سیزدهم

یامگا با به ثمر رساندن گل مساوی در دربی بیشتر از قبل برای هواداران استقلال محبوب شد.

به گزارش دبل استار،۲۴ ساعت از جدال حساس دو تیم سرخآبی گذشت و یکی از بازی های جذاب لیگ برتر با همه فراز و فرودهایش به پایان رسید یکی از بهترین بازیکنان تیم آبی پوش یامگا بود که گل تساوی بازی را به ثمر رساند.

هرچند که در این دیدار چندین پنالتی برای استقلال گرفته نشد اما سرانجام داور نتوانست صحنه دقایق پایانی را پنالتی اعلام نکند و یامگا به عنوان پنالتی زن اول استقلال پشت توپ ایستاد و با آرامش کامل توپ را به تور دروازه بیرانوند رساند.

تا پیش از این گل امید ابراهیمی هافبک سابق استقلال با ۱۳ گل رکورد دار گل زدن از روی نقطه پنالتی برای آبی پوشان بود اما با گلی که یامگا به ثمر رساند او نیز با ۱۳ گل در کنار ابراهیمی قرار گرفت.

بدون شک یامگا پنالتی زن اول این روزهای استقلال حالا به بهترین بازیکن خارجی استقلال تبدیل شده است او تاکنون برای استقلال ۲۰ گل به ثمر رسانده است که خود یک رکورد محسوب می‌شود.

استقلال بازیکنان بزرگی را در اختیار داشته است که مدت طولانی پنالتی زن اول تیم بودند و گل های بسیار زیادی را به ثمر رسانده اند و حالا یامگا نام خود را کنار این اسطوره های آبی قرار داده است.

اگر بخواهیم به نام و تعداد گل رکورد داران پنالتی در تاریخ استقلال رجوع کنیم می بینیم که محمد نوازی با ۲۲ پنالتی، کوین یامگا با ۱۵ پنالتی، امید ابراهیمی با ۱۴ پنالتی و پس از آن صادق ورمزیار با ۱۲ پنالتی در این فهرست قرار دارند.

حالا یامگا نیز نام خود را به جمع گلزنان دربی اضافه کرد و هر چند پیش از نیز بازیکن مورد علاقه هواداران استقلال بود اما با این گل و حساسیتی که داشت بیش از پیش محبوب شد و در یاد و خاطر همه خواهد ماند.

در ادوار لیگ برتر پنالتی های زیادی برای دو تیم گرفته شده است اما از پنالتی دربی ۱۰۲ به عنوان دیر هنگام ترین پنالتی این بازی مهم یاد می شود بنیادی فر داور این دیدار هر چند سه چهار پنالتی را نگرفت اما سرانجام ناچار شد حق استقلال را بدهد.

 

منبع خبر : مهرداد یاراحمدی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13021

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها